Rina1972

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

E-mail instellen op Android tablet

ik heb een nieuwe android tablet. Hierop probeer ik mijn casema email te installeren vlgs het stappenplan. Maar ik krijg steeds het bericht ‘kon niet verbinden met server’. Ik las iets van een ander gebruiker met hetzelfde probleem maar kan de oplossing niet terugvinden.
4 Reacties 4
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
IMAP, SMTP, en overige instellingen

Gebruik je deze instellingen?

Inkomende serverinstellingen


  • server: imap.ziggo.nl
  • serverpoort: 993
  • type versleuteling: TLS/SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord


Uitgaande serverinstellingen


  • server: smtp.ziggo.nl
  • serverpoort: 587
  • type versleuteling: STARTTLS, TLS of SSL
  • verificatie vereist: ja
  • gebruikersnaam: volledig e-mailadres
  • wachtwoord: je e-mailwachtwoord

De POP- en IMAP-instellingen werken voor de volgende e-maildomeinen:

  • @ziggo.nl
  • @quicknet.nl
  • @home.nl
  • @casema.nl
  • @upcmail.nl
  • @chello.nl
  • @a2000.nl
Rina1972
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor je reactie, Bert. Ik heb geen mogelijkheid voor ingaand/uitgaand maar ja, ik heb ze beide geprobeerd en blijf dit bericht krijgen. Zou idd graag met iemand van Ziggo in contact komen dat meer kan dan mij naar een stappenplan verwijzen?
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes
Welk stappenplan heb je nu gevolgd?

Hier is ook nog een stappenplan: Ziggo E-mail instellen
Marije
Community Moderator
Community Moderator
  • 4558Posts
  • 643Oplossingen
  • 1723Likes
Hoi Rina1972 , welkom hier op de Community!

Ik kan mij voorstellen dat je op je gloednieuwe Android tablet ook gewoon bereikbaar wilt zijn per mail. Dan is het wel zo prettig om gewoon je e-mail goed in te kunnen stellen. Daar help ik je graag een handje bij.

Be rt schiet je al te hulp en geeft de serverinstellingen en link naar het stappenplan door. Het stappenplan dat hij heeft gestuurd is degene die je moet gebruiken om je mail succesvol in te stellen. Bij Stap 5 in het stappenplan wordt er gevraagd of je je e-mail wilt instellen of controleren. Als je het pad voor het instellen al hebt gevolgd, pak dan daarna die voor het controleren. Bij het controleren, kom je bij de serverinstellingen terecht die in Bert zijn eerste bericht genoemd worden. Ik raad je aan om die na te lopen, omdat je foutmelding letterlijk aangeeft dat er geen verbinding met de server gemaakt kan worden.

Laat je ons weten in een terugkoppeling hoe het is gegaan?

Uitgelicht topic