Beantwoord

E-mail historie - Hoe kan ik meer berichten opslaan of tonen in Ziggo Webmail

• Ontdekker
  • 2 reacties
Ik gebruik de Ziggo Appsuite. Ik kan nu op 8 januari slechts terugkijken tot 22 december. Terwijl mijn account in de app aangeeft dat ik slechts 933 MB van de 5GB e-mail ruimte gebruik. Ik kan nergens in het instellingen menu de optie vinden om alle berichten op te slaan.
icon

Best beantwoord door bburgg 8 januari 2019, 23:30

Je hebt niet mijn vragen beantwoord, maar goed....
Hoe verbind je je Outlook met je Ziggo mailbox?
M.b.v. IMAP of POP3?
Lees anders even deze link: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/wat-is-imap/
Het belangrijkste verschil tussen POP3 en IMAP is dat POP3 mails van de server verwijderd.

Bekijk origineel

10 Reacties

Reputatie 1
Badge +3
OK, even een paar dingen helder. E-mails hoef je niet apart op te slaan. Ze worden automatisch bewaard als je iets ontvangt (Postvak IN) of verzend (Verzonden items). Tenminste als je in de Ziggo Appsuite werkt, maar dat geef je zelf aan.
Dus wat je met 'alle berichten opslaan' bedoeld, weet ik niet.

Gezien de omvang van 933 MB moeten er nog behoorlijk wat meer mails (incl. bijlagen) zijn dan alleen die tot 22 december. heb je al in andere mappen gekeken, zoals prullenbak, etc. Daarnaast heeft de Ziggo app een archiefmap (Archief), die automatisch op jaar wordt ingedeeld. Heb je daar al ingekeken?
Bedankt voor jouw reactie! Op mijn vaste PC heb ik outlook draaien, daar komen al mijn mailtjes binnen en zijn daar permanent beschikbaar.
Mijn vraag gaat over de ZiggoAppsuite. Deze gebruik ik om op mijn telefoon mijn mail te bekijken. Het probleem is dat ik dus slechts 2 weken terug kan kijken in deze Ziggo App.
Ik kan me overigens niet voorstellen dat ik de eerste en enige gebruiker ben die dit probleem heeft. Want iedereen wil toch even terugkijken in zijn mail, en zoeken naar een bericht van een afzender? Natuurlijk kan ik iets als outlook installeren op mijn telefoon. Maar Als Ziggo deze App maakt zal het ongetwijfeld ook mogelijk moeten zijn om het zo in te stellen dat je meer als 2 weken kunt terugkijken.... Zeker omdat er wel zichtbaar is dat de beschikbare E-mail quota 5GB is.
Ik heb de klantenservice al eerder deze dag gesproken en die jongedame wist het niet en kon het niet vinden en verwees me naar dit forum. Wel een compliment voor het Forum, maar zo'n vreemde vraag stel ik toch niet?
Reputatie 1
Badge +3
Je hebt niet mijn vragen beantwoord, maar goed....
Hoe verbind je je Outlook met je Ziggo mailbox?
M.b.v. IMAP of POP3?
Lees anders even deze link: https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/wat-is-imap/
Het belangrijkste verschil tussen POP3 en IMAP is dat POP3 mails van de server verwijderd.
Reputatie 7
Badge +31
In je telefoon kun je ergens instellen hoe ver je terug kunt kijken.
1 week, 2 weken, 3 maanden of alles.
Reputatie 1
Badge +3
Be rt schreef:

In je telefoon kun je ergens instellen hoe ver je terug kunt kijken.
1 week, 2 weken, 3 maanden of alles.

Inderdaad als je de standaard Mail app gebruikt, maar hij heeft het erover dat hij de Ziggo mail app gebruikt op de telefoon.
Reputatie 7
Badge +31
@bburgg Voor zover ik weet heeft Ziggo geen Ziggo mail app en zal hij een andere app bedoelen?

In de meeste apps kun je instellen hoever je de mail wilt zien.
TS gebruikt naar eigen zeggen 'appsuite' op de telefoon.
Het gaat dus over Ziggo Web Mail.
https://mail.ziggo.nl/appsuite/
of kortweg
https://mail.ziggo.nl/

Heb nog ff gekeken of je daarin iets kunt instellen over hoeveel berichten je kunt bekijken. Niks gevonden.

Gr Han
Beste mensen, Bedankt voor jullie reacties !
Met name de reactie van @bburgg heeft me verder geholpen toen hij het over POP3 had en het verwijderen van de server. Dat was een eureka moment.
Natuurlijk moet dit de oplossing zijn. Op mijn vaste PC heb ik outlook draaien en die haalt de mail op maar juist daar is ook in te stellen hoe lang het op de server moet blijven staan. En inderdaad daar stond netjes dat berichten na 14 dagen van de server verwijderd moeten worden....
Ik heb het nu aangepast door dat hele vinkje uit te zetten. Vanaf nu blijven alle berichten dus op de server staan. Ik ga het de komende periode pas merken...
Bedankt allemaal voor jullie meedenken.
Voor mij is de case gesloten.
In het Beste Antwoord staat:

Dat is niet correct. Met de juiste instellingen gebeurt dat niet.

De Top was wel goud waard.
Reputatie 7
Fijn dat het snel is opgelost, met een voor de hand liggende oorzaak. Dank iedereen!

Aanvullend:

Wij maken inderdaad geen mail app. De webmail die wij aanbieden is puurt een website die je via de browser dient te benaderen. Het is grotendeels een bestaand en beproefd pakket die te herkennen is aan de naam Appsuite. Veel telefoons hebben wel de mogelijkheid om een website zodanig op te slaan dat het op een App lijkt op je telefoon, maar het blijft een website.

Reageer