Beantwoord

E-mail gehackt?

• 25 februari 2019
  • 6 Reacties
  • 1220x Bekeken

Ik krijg een aantal malen een bericht dat mijn e-mail account zou zijn gehackt op mijn
echte Ziggo e-mail adres.
Volgens die mail kan ik dit ongedaan maken door een bedrag Bitcoins over te maken.
ik heb de mails direct weggeslikt maar toch vind ik dit verontrustend.
wat moet ik doen?
icon

Best beantwoord door Steefb 25 februari 2019, 21:57

Niets doen, dit is waarschijnlijk bangmakerij.

Als je het echt niet vertrouwd is het veranderen van je Ziggo wachtwoorden zeer waarschijnlijk voldoende.

Betalen moet je zeker niet doen.
Het is overigens altijd verstandig om een back up te maken, dan hoef je je helemaal geen zorgen meer te maken.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +26
Niets doen, dit is waarschijnlijk bangmakerij.

Als je het echt niet vertrouwd is het veranderen van je Ziggo wachtwoorden zeer waarschijnlijk voldoende.

Betalen moet je zeker niet doen.
Het is overigens altijd verstandig om een back up te maken, dan hoef je je helemaal geen zorgen meer te maken.
De zender van de e-mail beweert dat hij mijn router heeft gehackt.
ik geloof dit niet echt maar toch geeft het een onveilig gevoel.
Ik heb de gewone Ziggo Connectbox
Reputatie 7
Badge +19
De zender van de e-mail beweert dat hij mijn router heeft gehackt.
ik geloof dit niet echt maar toch geeft het een onveilig gevoel.
Ik heb de gewone Ziggo Connectbox

Niet op ingaan. Is gewoon bangmakerij om te zorgen dat je gaat betalen. Ik krijg zo vaak zulke onzin, dat ik het meteen al in de prullenmand gooi. Moet jij dus ook doen en gewoon lekker rustig gaan slapen straks, want er is echt niets aan de hand.
Reputatie 7
Badge +19
"Niets doen, dit is waarschijnlijk bangmakerij".

Laat dat 'waarschijnlijk' maar weg. Het is gewoon rommel wat je meteen weg moet doen en waar je echt, nogmaals, niet bang voor hoeft te zijn.
Reputatie 4
Hi machiel.verbrugge, welkom op de Ziggo Community! Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt over de e-mail die je hebt ontvangen. Dit betreft inderdaad een geval van phishing. Op deze pagina vind je meer informatie over hoe je phising herkent en hoe je een voorbeeld naar ons doorstuurt, zodat wij daar actie op kunnen ondernemen.

Het is hoe dan ook raadzaam om je wachtwoord aan te passen. Dan weet je zeker dat je goed zit.
Reputatie 7
Badge +35
Er zijn inmiddels duizenden mensen die diezelfde mail gehad hebben.
Die mail wordt blind aan heel veel mailadressen gestuurd.