ehpw-

Level 3
  • 17Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

E-mail account geblokkeerd (13x). Geen constructief meedenken van Ziggo

Geachte Ziggo,

 

Wat voel ik me in de steek gelaten door Ziggo. Voor de dertiende (!) keer in zeer korte tijd is mijn e-mailaccount door Ziggo uit voorzorg geblokkeerd zogenaamd wegens een hack.

 

Het eerdere advies van Team Abuse om een VPN te gebruiken had ik inmiddels opgevolgd!  Nu wordt door hetzelfde team geadviseerd dat vooral niet te gebruiken. Ik krijg standaard, nietszeggende, reacties op mijn verzoek mee te denken naar een echte oplossing.

 

Jullie Klantenservice raadt aan om van de Ziggo Webmail server gebruik te maken maar dan heb ik geen toegang tot mijn offline ‘Personal Folders’ in Outlook. Ik run een bedrijf en zonder deze informatie vaar ik blind.

 

Mijn concrete verzoek is nu dus dat iemand van Team Abuse (niet de Klantenservice, want ik wil met een specialist spreken) mij belt (niet schrijft) zodat we gezamenlijk een oplossing kunnen zoeken.

 

Het is zeer moeizaam, tijdrovend en komt vaak ongelegen om deze blokkade op alle apparaten weer ongedaan te maken. Bescherming is natuurlijk goed, maar dit is een fout. Keer op keer.

 

Het lijkt alsof het Ziggo allemaal geen moer interesseert.

 

Groet,

Eric-Hans

12 Reacties 12
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Je moet juist geen VPN gebruiken als je met een Email Client smtp.ziggo.nl voor verzenden hebt ingesteld. Bij wel VPN is blokkade onvermijdelijk.
Misverstand met Abuse?

Ziggo Webmail voor een Ziggo Email address, gaat trouwens altijd goed. Dat is het makkelijkst, zonder allerlei technische details over of het toch ook anders zou kunnen.

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Ik heb alle emailadressen Ziggo, Live, Gmail enz. in Outlook, inclusief 2 offline .pst mappen met de geschiedenis vanaf 1998.

Ik heb geen problemen met verzenden.

Welke SMTP instellingen gebruik je om mail te verzenden?

 

Ziggo POP:

 

Ziggo IMAP: hier hoef je alleen maar een account te maken met het mailadres en wachtwoord, de rest van de instellingen wordt aan Outlook aangeleverd zoals te zien is in onderstaande screenshots.

 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes

Voor de 13e X gehackt ? dat is niet best …..dan heb je echt een probleem.

Of verzend je bedrijfsmatig veel e-mail ? 

Tip die ik voor je heb is : , loop goed je netwerk na , meerdere computers ? je kan ergens een trojan hebben opgelopen.

Neem een goede anti virus scanner https://www.eset.com/nl/thuis/antivirus/  is een goede.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

@Ronihd e.a.

Meestal gaat het niet over hacks. Bekende oorzaken voor blokkade van verzending via smtp.ziggo.nl met een Email Client:

  • een VPN Connectie gebruiken (dat doet TS en dat is NB geadviseerd door iemand van Ziggo)
  • teveel Emails verzenden (inderdaad; meestal automatisch door bv een IP-Camera)
  • in het buitenland een Client op een Phone gebruiken (jawel)

De support voor dit soort problemen is slecht.

Blokkade opheffen mbv:

  • Mijn Ziggo wachtwoord wijzigen +
  • wachtwoord Email Address in kwestie wijzigen

Daar kun je natuurlijk mee aan de gang blijven.

Aanbevolen preventieve remedie door Ziggo: gebruik alleen WebMail. Dat klopt.
Ok dat kan iemand allemaal acceptabel vinden. Anders: andere Email Provider nemen.
Het gebruiken van een Email address van een ISP is sowieso niet handig, overigens.
Je moet maar willen overstappen naar een andere.
Dat kan met enige moeite als je het maar op tijd voorbereidt. Denk ook aan usernames op Web Sites! Helaas weet niet iedereen hoe je dat moet gaan aanpakken.

 

 

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

Wat mail hoeveelheid betreft, lag/ligt hier de grens.

 

Phloks

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

Exact hetzelfde probleem.

Zit nu in Vietnam, en de software die abuse zou moeten detecteren denkt kennelijk dat ik van een ip adres gebruik maak vanwaar “dubieuze handelingen” zijn verricht.

Complete BS !

Het zou Ziggo sieren als ze eens gekwalificeerde mensen zouden aannemen ipv scriptkiddies die geen benul hebben van de werking van een “fraude” detectie systeem. (for lack of a better word...)

 

Ik zou zeggen: tunen die handel, en dan graag op de juiste manier !

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

@Phloks 

Gebruik WebMail. Zie eerder bericht. Het is niet anders.

Phloks

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes

NEE!!!!!

 

Wat een onzin.

Kunnen ze bij Ziggo nu echt niet beter ?

 

Als iemand dit bevestigend kan beantwoorden weet ik zeker dat ik op zoek moet naar een email provider die z’n zaakjes wel op orde heeft.

Jammer dat er geen optie bestaat om email adressen mee te verhuizen zoals met mobiele telefoonnummers…...

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

NEE!!!!!

Jouw keuze. Succes verder in Vietnam met de verzendblokkades voor smtp.ziggo.nl.

Wlmpie

Level 11
  • 532Posts
  • 11Oplossingen
  • 174Likes

Vooral dat ze je internet blokkeren als een ip camera teveel mails verstuurd. Hoe moeilijk kan het zijn om het algoritme aan te passen zodat je geen blokkade krijgt als alle mail naar maar 1 emailadres gaat. 

 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Niet moeilijk, maar zo gaat dit nu eenmaal.

Phloks

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 3Likes
hanh wrote:

Niet moeilijk, maar zo gaat dit nu eenmaal.

 

Dat merken we, maar zo’n instelling (ik neem aan dat die niet van jezelf is) is ver beneden alle peil als het gaat om klantenservice en produktierijpe ict oplossingen.

Als ik als ict-er (en dat ben ik, dus ik weet wel degelijk wat er speelt) tegen mijn baas zou zeggen dat het niet beter kan omdat dingen nu eenmaal zijn zoals ze zijn (terwijl er uiteraard verbeteringen voorhanden zijn) dan weet ik zeker dat ik bij de volgende beoordelingsronde er niet zo best van af kom.

 

Ziggo begint een behoorlijk KPN gehalte te krijgen wat support betreft. De particuliere klant komt altijd als laatste aan de beurt. De arrogantie van sommige callcenter medewerkers is daar ook een duidelijk voorbeeld van.

 

Begrijp me goed. Ik ben al misschien 15 jaar klant bij Ziggo, en heb al het e.e.a. meegemaakt. Internet is echter stabiel en ik ben ook tevreden over het aanbod van TV zenders. En tot voor kort dus ook over de email service.

Zoals degene die dit topic heeft geopend wil ik pertinent geen gebruik maken van webmail omdat dit teveel beperkingen heeft. Als Ziggo een pop3/imap service aanbiedt, dan moeten ze dat in mijn ogen ook op de juiste manier doen, of helemaal niet.

 

Zoo jammer…..en zooo triest.

Uitgelicht topic