mees kees

Level 5
  • 81Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes

De webmail prullenbak is zomaar geleegd! Wie ervaart dat ook?

Mail in de prullenbak van webmail (mijn ziggo) is plotseling radicaal verwijderd. Niet door mij en Ziggo beweert dat zij dat ook nooit doen. Ra, ra. Wie heeft deze ervaring ook e/o wie weet hoe dat kan?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
De prullenbak kan inderdaad automatisch worden geleegd, is mij verzekerd door de beheerders van Ziggo Mail. Dit is daarom absoluut geen handige plek om e-mail te 'bewaren'.

Bekijk in context

12 Reacties 12
bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes
Maak je met een ander apparaat met daarop een Mail applicatie nog verbinding met Ziggo. Via IMAP of POP3? Dan zou daar de oorzaak kunnen liggen.
mees kees
Topicstarter
Level 5
  • 81Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes
Neen. Alleen mijn Apple Mail maakt verbinding met ziggo mail. En het gaat ook altijd goed. Ik doe alle mail uit de inbox regelmatig naar de prullenmand en die gebruik ik als 'bewaarplek' voor oude mails. En het quotum was nog lang niet bereikt. Maar plotseling was die prullemand leeg. Ra, Ra?
Mark
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5774Posts
  • 655Oplossingen
  • 1963Likes
De prullenbak kan inderdaad automatisch worden geleegd, is mij verzekerd door de beheerders van Ziggo Mail. Dit is daarom absoluut geen handige plek om e-mail te 'bewaren'.
RodneyFortuna

Level 10
  • 363Posts
  • 28Oplossingen
  • 69Likes
Mark Ziggo wrote:
De prullenbak kan inderdaad automatisch worden geleegd, is mij verzekerd door de beheerders van Ziggo Mail. Dit is daarom absoluut geen handige plek om e-mail te 'bewaren'.

Ik maak een extra map aan waar ik mail dan bewaar, de prullenbak is inderdaad geen handige plek :joy:
mees kees
Topicstarter
Level 5
  • 81Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes
Dank voor je heldere antwoord, Mark Ziggo.
Vreemd dat een medewerker van Ziggo (n.b.per chat!) mij dan zegt dat dat nooit gedaan wordt door Ziggo, en me vervolgens naar de community doorstuurt om de vraag daar nog eens te stellen. En dan verneem ik nu van U dat dat 'heel gewoon' is bij Ziggo. Ik neem aan dat U in dienst bent van Ziggo?
In het verleden heb ik ook al eens zo'n eiegen map gemaakt, maar om reden dat je zo'n map zo moeilijk leeg kunt maken als hij heel vol is (je wilt natuurlijk de oudste mails het eerst weggooien) was ik weer op Ziggo's eigen prullenbak overgestapt. Maar die wordt kennelijk door Ziggo geleegd op onvoorspelbare momenten.
Heeft iemand ook nog een tip hoe je in zo'n eigen map snel (alleen) de oudste mails kunt verwijderen?:nerd:
RodneyFortuna

Level 10
  • 363Posts
  • 28Oplossingen
  • 69Likes
mees kees wrote:
Dank voor je heldere antwoord, Mark Ziggo.
Vreemd dat een medewerker van Ziggo (n.b.per chat!) mij dan zegt dat dat nooit gedaan wordt door Ziggo, en me vervolgens naar de community doorstuurt om de vraag daar nog eens te stellen. En dan verneem ik nu van U dat dat 'heel gewoon' is bij Ziggo. Ik neem aan dat U in dienst bent van Ziggo?
In het verleden heb ik ook al eens zo'n eiegen map gemaakt, maar om reden dat je zo'n map zo moeilijk leeg kunt maken als hij heel vol is (je wilt natuurlijk de oudste mails het eerst weggooien) was ik weer op Ziggo's eigen prullenbak overgestapt. Maar die wordt kennelijk door Ziggo geleegd op onvoorspelbare momenten.
Heeft iemand ook nog een tip hoe je in zo'n eigen map snel (alleen) de oudste mails kunt verwijderen?:nerd:



Ja hoor alles met outlook binnen halen met pop3 kan je alles bewaren en wegsmijten wanneer je zelf maar wil.
mees kees
Topicstarter
Level 5
  • 81Posts
  • 0Oplossingen
  • 19Likes
Ik stelde een vraag over de prullenbak van mijn mail in Ziggo webmail. Niet over thuis. Dat weet ik ook wel.
RodneyFortuna

Level 10
  • 363Posts
  • 28Oplossingen
  • 69Likes
mees kees wrote:
Ik stelde een vraag over de prullenbak van mijn mail in Ziggo webmail. Niet over thuis. Dat weet ik ook wel.



wist niet dat u kwaad werd....

Enige manier is een extra map maken en daar de mail inzetten en mail die je niet nodig hebt direct verwijderen en of gewoon in de inbox laten staan en verwijderen wat je niet nodig hebt
Je hebt 15gb en dat zal niet zo snel vol raken.
Koalabeer8

Level 2
  • 13Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Het is toch niet normaal dat de prullenbak geleegd word?!  Dat moet je zelf in kunnen stellen. Je bepaalt toch zelf welke emails eruit kunnen? Baal hier van want idd de prullenbak word gewoon geleegd terwijl je dat zelf niet zo instelt. Zelf kan je ook instellen dat het na zo'n tijd eruit gaat, maar dat heb ik niet aangevinkt. Dus Ziggo gaat het gewoon eruit gooien? Vreemd.

Waardeloos nu ben je dus gewoon al die emails kwijt.    

 

RodneyFortuna

Level 10
  • 363Posts
  • 28Oplossingen
  • 69Likes

Het is aan de ene kant wel logish dat dit automatish gaat, het heet immers niet voor niets prullenbak. Ik zie dat met website onderhoud ook, men smijt alles netjes in de prullenbak, maar vervolgens leegt men die niet en dan loop je vast met website ruimte. Ik leeg dan ook de prullenbak, zodat er weer ruimte is. 

Huizinga

Level 15
  • 1103Posts
  • 62Oplossingen
  • 226Likes
Koalabeer8 wrote:

Het is toch niet normaal dat de prullenbak geleegd word?!  Dat moet je zelf in kunnen stellen. Je bepaalt toch zelf welke emails eruit kunnen? Baal hier van want idd de prullenbak word gewoon geleegd terwijl je dat zelf niet zo instelt. Zelf kan je ook instellen dat het na zo'n tijd eruit gaat, maar dat heb ik niet aangevinkt. Dus Ziggo gaat het gewoon eruit gooien? Vreemd.

Waardeloos nu ben je dus gewoon al die emails kwijt.    

 

Dat Ziggo af en toe opschoont is gewoon normaal en ook logisch. De meeste mensen vergeten de prullenbak te leggen en daarom worden bij de meeste online maildiensten de prullenbak na ongeveer 30 dagen automatisch geleegd. Bij Ziggo is dit niet anders en zoals al gezegd is de prullenbak niet de meest handige plek om iets te bewaren. Brieven die bewaard moeten blijven stop je thuis immers ook niet in de prullenbak.

 

Succes verder! Groeten, Christiaan

Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75182Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21925Likes

https://www.ziggo.nl/pdf/voorwaarden/Algemene%20voorwaarden%20Ziggo%20per%201%20juli%202018.pdf

 

Pagina 12

 

6.  De Klant verwijdert regelmatig de tijdens het gebruik van Ziggo Internet bij Ziggo opgeslagen informatie, waaronder e-mails en automatisch opgeslagen informatie met betrekking tot internetgebruik. Ziggo heeft het recht informatie ouder dan twaalf maanden te verwijderen als hij dit noodzakelijk acht in verband met het functioneren van het Netwerk of Ziggo Internet, zonder dat Ziggo de Klant dat vooraf moet melden en dat daardoor voor de Klant enig recht op schadevergoeding ontstaat.

Uitgelicht topic