1
Vraag
2
Reageer en help mee
HildaS

Level 1
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

De spammal van xhUjsdfejVGf@ is terug, sterker en vasthoudender dan ooit tevoren

Hallo allemaal,

Het is alweer even geleden dat spammail vanaf het adres xhUjsdfejVGf@ mijn ziggo mailbox bleef teisteren. Op elke gewone mail, kreeg ik er 20 spam overheen. Er was niets tegen te doen, geen blokkade, op wat voor manier dan ook. Op een gegeven werd het wat rustiger met deze spammer. Helaas is hij in volle hevigheid terug. Ik blijf blokkeren, zonder enig resultaat, ook andere spammail. Omdat de spammail van Ziggo me zo'n beetje de neus uit begint te komen, heb ik een ander domein erbij genomen (nw mailadres), maar laat mail nog doorsturen omdat ik nog niet iedereen van mijn nieuwe mailadres heb kunnen verwittigen. Helaas krijg ik telkens die rottige ziggo-spam ook weer op het nieuwe mailadres vanwege het doorsturen. Ik wil door dit mailgedoe eigenlijk liefst helemaal van Ziggo af, ook van het internet- en tv-pakket. We hebben al meerdere internetversterkers voor in huis moeten kopen omdat het bar en boos is. Helemaal met thuiswerken niet fijn. Die spammail gaat straks de druppel worden om eens echt over te stappen. Kost me zoveel tijd. Hebben jullie nog enig idee hoe je van zo'n hardnekkige als xhUjsdfejVGf@ af kan komen?

12 Reacties 12
Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,


U zou een email regel kunnen aanmaken, die mail van ‘xhUjsdfejVGf@‘ rechtstreeks naar uw prullenbak verplaatst.

Als u deze regel boven de doorstuur regel plaatst, dan wordt de van ‘xhUjsdfejVGf@‘ in uw prullenbak verplaatst, voordat er een doorstuurt actie wordt uitgevoerd.

HildaS
Topicstarter
Level 1
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes
Pasi wrote:

Hallo,


U zou een email regel kunnen aanmaken, die mail van ‘xhUjsdfejVGf@‘ rechtstreeks naar uw prullenbak verplaatst.

Als u deze regel boven de doorstuur regel plaatst, dan wordt de van ‘xhUjsdfejVGf@‘ in uw prullenbak verplaatst, voordat er een doorstuurt actie wordt uitgevoerd.

Dank voor de reactie, maar hoe krijg ik die regel boven de doorstuurregel? Ik heb deze regel wel al via filter regels (afbreken) erin staan, maar een nieuwe regel aanmaken komt altijd onderaan te staan en die krijg ik niet boven de forward regel.

 

Hartelijke groet.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes

Hallo,

dat is simpeler dan u zou verwachten en geavanceerde dan men zou denken: sleep de regel naar boven.


Soms is Ziggo zo onverwacht modern, dat men dié oplossing niet bedenkt

HildaS
Topicstarter
Level 1
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hoi Pasi, ik had dat al geprobeerd, maar lukte niet, maar eh … nu de balk aan de andere kant opgepakt et voila! Je bent een held. Ik ga het proberen, dank je wel!!

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
HildaS wrote:

...maar eh … nu de balk aan de andere kant opgepakt et voila!….

 

Beide kanten kunnen/willen gebruiken ??? Ja, zoooo modern is Ziggo nu ook weer niet .

Suc6

HildaS
Topicstarter
Level 1
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hoi Pasi, helaas werkt ook dat niet te werken, de afgelopen week blijven de mailtjes vanaf  xhUjsdfejVGf@ gewoon binnenstromen. Ziggo heeft gewoon een bagger beveiliging. Ik hoop snel al mijn contacten te kunnen verwittigen dat mijn mailbox niet meer bestaat, dan kan ik Ziggo vaarwel zeggen. Ik heb al jaren problemen met die ongelooflijke hoeveelheid spammail. Via mijn nieuwe account nagenoeg niks.

 

Groetjes,

Hilda

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
HildaS wrote:

...helaas werkt ook dat niet te werken….

...Via mijn nieuwe account nagenoeg niks.


Als in het adres altijd ( exact !! ) ‘xhUjsdfejVGf@‘ staat, dan moeten deze mails toch echt wel met een regel te ‘vangen’ zijn.

Misschien toch de regel fout ingesteld? Staat de regel wel geheel boven aan of staat er nog een andere regel boven, waarbij niet is aangevinkt “Verwerk ook de erop volgende regels” ? Zie bijlage.


Dat in uw nieuwe mailbox nog nauwelijks spam komt, is omdat die mailbox nieuw is. Zodra u die ook op het internet gaat gebruiken voor b.v. het invullen voor allerlei acties/inschrijvingen, dan kan u er op rekenen dat uw nieuwe mailadres spoedig weer in de lijsten van de spammers komt te staan. Het is, helaas, gewoon een kwestie van tijd….

HildaS
Topicstarter
Level 1
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Hoi Pasi, dank voor jouw geduld. Het stond wel al goed, maar ik heb het nogmaals gedaan. Hopelijk werkt het nu.

 

Groetjes van mij voor jou.

Pasi

Level 18
  • 9855Posts
  • 493Oplossingen
  • 5477Likes
HildaS wrote:

Hoi Pasi, dank voor jouw geduld. Het stond wel al goed, maar ik heb het nogmaals gedaan. Hopelijk werkt het nu.

 

Groetjes van mij voor jou.


Nabrander: staat/stond er misschien in de mail regel, een spatie voor of na het adres ?

bburgg

Level 14
  • 915Posts
  • 99Oplossingen
  • 225Likes
HildaS wrote:

 

Ik wil door dit mailgedoe eigenlijk liefst helemaal van Ziggo af, ook van het internet- en tv-pakket. We hebben al meerdere internetversterkers voor in huis moeten kopen omdat het bar en boos is. Helemaal met thuiswerken niet fijn. Die spammail gaat straks de druppel worden om eens echt over te stappen. Kost me zoveel tijd. Hebben jullie nog enig idee hoe je van zo'n hardnekkige als xhUjsdfejVGf@ af kan komen?

 

 

Waarom maak je je gewoon niet onafhankelijk van je internet provider. Neem bijv. een @gmail.com of @outlook.com adres. Je kan van Google alles zeggen, maar spam tegenhouden kunnen ze als de beste.

HildaS
Topicstarter
Level 1
  • 30Posts
  • 0Oplossingen
  • 5Likes

Ik werk zelf als creditmanager bij een IT bedrijf. De jongens hebben een MS domein en e-mailadres voor me geregeld. Ik ben dus feitelijk onafhankelijk, denk ik. Ik heb mijn oude Ziggo mail nog omdat ik het al jaren heb en veel mensen dat adres kennen, maar ik ga overstappen zodra het kan.

Paul
Community Moderator
Community Moderator
  • 19178Posts
  • 1373Oplossingen
  • 7277Likes

Goedemorgen @HildaS en welkom op de Community,

Zo te lezen ben je m.b.t. je vraag over spam al goed op weg geholpen door de hier aanwezige experts. Heb je in de Spam- en filterregelinstellingen het adres of domein ook al geblokkeerd? 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic