1
Vraag
2
Reacties
afverstappen

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes

.csv bestand importeren

Hallo, ik kon in de nieuwe Ziggo mail (webmail) altijd de contactpersonen importeren via een .csv bestand.
Dit is nu niet meer mogelijk!
waarom is zo een belangrijk onderdeel geschrapt!!!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
Exporteer je contacten als Vcard in eigen map. Klik in Ziggo mail bij Adresboek op Importeren en kies voor Vcard. Klik op Upload en selecteer de map die je net gemaakt hebt. Selecteer alle adressen die je wilt importeren. Klik op Openen en vervolgens op Importeren. Zo werkte het voor mij.
Succes
Jos

Bekijk in context

12 Reacties 12
elmastro

Level 2
  • 285Posts
  • 14Oplossingen
  • 3Likes
Hallo afverstappen,

Dit is nog wel mogelijk.

Stap 1
Ga naar adresboek en klik op de pijltjes onderaan de pagina (zie rode krabels...).


Stap 2
Klik op de 3 balkjes en ga naar importeren.


Stap 3
TADAAA hier kan je je CSV bestand weer uploaden.


Groet,
Elmastro
afverstappen
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Bedankt, zo staat het nog niet vermeld op de help van Ziggo zelf, maar dan helpt zo'n forum prima!
afverstappen
Topicstarter
Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 2Likes
Helaas iets te vroeg gejuicht,
ik krijg iedere keer een foutmelding ,
"er waren geen afspraakgegevens om te importeren!"
het is een.csv bestand uit Live Mail,
wat gaat er nu fout???
Roland B

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Ik heb hetzelfde probleem.
De hele handleiding stap voor stap gevolgd en vervolgens de melding "er waren geen afspraakgegevens om te importeren"
Is er al een oplossing voor?
JaBo47

Level 1
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Ik kan het csv-bestand uit Windows Live Mail ook niet importeren in Ziggo Mail.
Krijg ook steeds de melding "Er waren geen afspraakgegevens om te importeren".
Is dit reeds opgelost?
G.S

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Oplossing voor dit probleem.
Importeer het CSV bestand uit live mail in outlook en exporteer dan weer een CSV bestand.
Deze kun je dan in ziggo mail importeren.
JaBo47

Level 1
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Wel omslachtig zo!
Eerst, met alleen WLM op de PC in gebruik, Outlook geactiveerd (via Office beschikbaar, maar omdat ik alleen WLM wil blijven gebruiken, geen account aangemaakt), daarna het CSV bestand uit WLM in Outlook geïmporteerd.
Na het importeren van de contacten in Outlook echter slechts lege velden te zien.
Vervolgens dus ook geen CSV bestand meer uit Outlook kunnen exporteren voor import in WLM.
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
Exporteer je contacten als Vcard in eigen map. Klik in Ziggo mail bij Adresboek op Importeren en kies voor Vcard. Klik op Upload en selecteer de map die je net gemaakt hebt. Selecteer alle adressen die je wilt importeren. Klik op Openen en vervolgens op Importeren. Zo werkte het voor mij.
Succes
Jos
JaBo47

Level 1
  • 14Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hallo Sparco©1963, jouw oplossing werkte ook bij mij, bedankt! Wel moest ik bij het importeren alle vCards apart selecteren en vervolgens importeren. Meerdere vCards tegelijk selecteren met behulp van de toetsen Ctrl en Shift gaat niet.
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
Computers zijn rare eigenwijze dingen, hier kon ik gewoon meerdere adressen selecteren. Werkte misschien bij jou niet omdat het maandag is 😄
Jos
Hns

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
De csv bestanden van WLM en ziggo webmail hebben een taal probleem. ZWM is engelstalig terwijl WLM een nederlandstalige csv exporteert. Het format is ook anders. Daarom kunnen we geen adresboek importeren in ZWM
Paul Janssen

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Het kan veel en veel simpeler! Exporteer je csv bestand en open het met kladblok of iets dergelijks. Vervang alle puntkomma's door een komma en sla het weer op. Als csv natuurlijk. En nu gewoon importeren. Werkt prima. Je krijgt nog wel die foutmelding maar de import is wel gelukt.
Wil je het echt goed doen, zonder foutmelding, wijzig dan de kop van de csv file in Engelse tekst. Voornaam = Given name, Achternaam = Sur name, email = Email 1.
Wat handig is om in het adresboek van Ziggo een enkel adres helemaal in te vullen en op te slaan. Exporteer dat als csv en open dat weer met kladblok. dan zie je de indeling en kun je gebruiken wat nodig is. Succes ermee!
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic