Pong

Level 1
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Crash na migratie Windows 10... Alle mail verdwenen

Beste Ziggo mods,

Yes it happens to me too.. Ik ben na de migratie en een daarop volgende (definitieve) vastloper mijn volledige mail kwijt.
En daar bovenop kwam nog de Wet van Murphy want mijn recente backup geeft bij het restoren een huppeldepul failure.
Iedere truc, tool, tip enz is ondertussen wel verkend. Corrupt blijft corrup.

Nu heb ik lang geleden wel eens eerder de mail opnieuw geinstalleerd en werd de mail weer netjes van Ziggo/Home/Casema server binnengehaald.
Maar Murphy nr 2… bekijk ik de webmail en is deze ergens in de eerste week van januari helemaal opgeschoont (niet door mij) en is ook daar geen gebruik van te  maken.

Hoeveel (domme deels eigenschuld) pech kan je hebben?

Vraag : Is het mogelijk om de mail via een backup van de servers bij Ziggo zelf terug te halen ?

Bedankt voor het meedenken.

 

17 Reacties 17
Verwijderd account
Niet van toepassing

Ik ben dan wel geen mod maar reageer toch even, mocht de migratie wel goed zijn gegaan dan zou windows.old nog moeten bestaan, heb je dan gebruik gemaakt van Outlook dan staan de gegevensbestanden in:

 

Documents and Settings \ <gebruikersnaam> \Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook

 

Pong
Topicstarter
Level 1
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Dank je voor het meedenken.
Ja, normaliter zou dit het geval zijn.
Maar ik gebruik Thunderbird van Mozilla (heeft een aparte profile map onder Appdata) en mijn Win10 was echter een online update vanuit een bestaande Win7 omgeving.

Na de crash was de SSD niet goed meer te bereiken. Niet via partition tools en ook niet via de ouderwetse DOS methode (opstarten via een bootable USB stick en dan via MSDOS naar diskpart).
Het enige wat ik kon doen was de partitie verwijderen, opnieuw aanmaken en formateren.

 

Hierna heb ik een hiernieuwde Win7 installatie gedaan, geregistreerd en via de online optie wederom de Win10 upgrade gedaan.

Je redenering is dus juist maar windows.old is een lege win7 installatie.

Verwijderd account
Niet van toepassing

Dan is het wachten op een reactie van een moderator, je hebt qua backup Iedere truc, tool, tip wel verkend lees ik, de enige ervaring die ik dan nog heb mbt tot een corrupte backup is dat deze melding wel eens voorkomt bij een te recent restore programma, ik gebruikte toen een vorige versie van het programma en kreeg deze melding niet meer maar dat was met het programma Acronis, je zou nog een oudere versie van jouw backup utlility kunnen proberen. 

Pong
Topicstarter
Level 1
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Klopt, een goede tip en ik heb ook verschillende oudere versies van Mozbackup gebruikt om te kijken of dat hielp. Helaas niet.
De gevonden backup .pcv file van mei 2019 renamen naar .zip en die handmatig importeren naar een map haalt iets van data terug maar, hoe raar, stopt ergens met de emailberichten rond 2015 en geeft ook hier daarna aan corrupt te zijn.

Mijn hoop is dat Ziggo iets van een restore van mijn mail account kan doen met data vanaf de server. Als ze dat lukt dan kan ik het mailprogramma via POP3 wel weer zo ver krijgen om het geheel te downloaden.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Als je voorheen een POP Account gebruikte, met Settings berichten al dan niet meteen van de Server te verwijderen, dan heeft Ziggo de verwijderde berichten niet meer.

Een voorbeeld van POP Settings bij Outlook. Hier staat Leave a Copy aan. Dan blijven de berichten wel op de Ziggo Server staan. Iets dergelijks kun je bij elke Email Client instellen voor een POP Account.

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Ik gebruik zelf ook Thunderbird en mijn instellingen zijn Imap, als je het zo hebt ingesteld dan kan je berichten ophalen kiezen en heb je ze weer, en als Pop gebruikt dan ben je simpel weg kwijt. 

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

en als Pop gebruikt dan ben je simpel weg kwijt. 

Dat is niet zo. Zie mijn eerdere reaktie.

Vooral als je meer POP Accounts voor hetzelfde Email adres gebruikt op verschillende apparaten, moet je heel goed weten wat je doet. Idem als je IMAP en POP door elkaar gebruikt voor hetzelfde adres. Het kan allemaal, maar let goed op wat je doet en waarom je dit zo wilt. Anders niet aan beginnen.

Op alle apparaten IMAP gebruiken voor een Email adres, is veel simpeler, zonder gevaren. en daarom aan te bevelen.

 

Pong
Topicstarter
Level 1
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

Hahn heeft gelijk en ik heb altijd POP3 gebruikt met de optie in de config aangevinkt om alle mail op de server te bewaren. Bij een herinstallatie van je mailclient leest deze dan gewoon alles weer in wat nog op de server staat.

Om de één of andere reden is ineens alle mail sinds de eerste week van januari 2020 weg. Dat is eenvoudig te checken door webmail te gebruiken.
 

Vandaar ook mijn verzoek aan de medewerkers van ZIGGO.

hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes

Nou, dan snap ik ook niet goed, wat hier aan de hand is. Een Ziggo Moderator kan hier wellicht meer over vertellen. Maak me wel wat zorgen.

 

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Hoi @Pong 

Welkom op de Community. Ik snap dat je met je handen in het haar zit met deze situatie. Enorm schrikken dat je webmail ook leeg lijkt te zijn. Dat is niet vanuit ons gedaan. Zijn daar echt alle mappen leeg? 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Pong wrote:

Hahn heeft gelijk en ik heb altijd POP3 gebruikt met de optie in de config aangevinkt om alle mail op de server te bewaren. Bij een herinstallatie van je mailclient leest deze dan gewoon alles weer in wat nog op de server staat.

Om de één of andere reden is ineens alle mail sinds de eerste week van januari 2020 weg. Dat is eenvoudig te checken door webmail te gebruiken.
 

Vandaar ook mijn verzoek aan de medewerkers van ZIGGO.

 

Leave mail on server is prima  maar de mailbox van Ziggo heeft een opslagruimte van 15 gigabyte , dan moet je bij normaal mail gebruikt wel een aantal jaar bezig zijn 

Dit ff ter info

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

@Ronihd  ik zit sinds 2014 bij Ziggo nu bijna op 10 gb ik ga eerdaags even ruimen 

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Dave- wrote:

@Ronihd  ik zit sinds 2014 bij Ziggo nu bijna op 10 gb ik ga eerdaags even ruimen 

 

Mijn hoofdmail adres wat ik gebruik is een enigendomein naam , en ik gebruik pop op 1 computer en download ik zelf mijn mail naar toe.

Via outlook , elke week een backup .pst file op mijn nas server , in mijn PC en op een externe harde schijf , staat mail op vanaf +_ 1998 

Plus dat ik alle attachments er ook nog eens uithaal en apart zet .

Op mijn iphone/ipad pop ik ook mail met leave mail on server en dat verdwijnt als ik met mijn desktop pop.

Zo kan ik NOOIT mijn mail kwijtraken 

 

Dave!

Level 20
T.E.A.M.
  • 23615Posts
  • 1050Oplossingen
  • 7507Likes

Best handig ? Zo ga ik het binnenkort ook doen, belangrijke mail vanaf 2000 tot heden staan in mijn Ziggo en op de Cloud ?

Pong
Topicstarter
Level 1
  • 22Posts
  • 1Oplossingen
  • 5Likes

@Ronihd, would have and should have 🙂
Je hebt 200% gelijk. Maar als er ergens sprake was van de wet van Murphy en een éénmalig domme aktie (een oude raid 0 drive van het paartje van ext3 omzetten naar fat32) dan was het hier wel.

Wijsheid komt pas later, ook als je al 30+ jaar in de IT zit 😛

Nu heb ik alleen nog hoop op een herstel aktie vanuit ZIGGO maar ik weet niet of ze die service verlenen.

Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Pong wrote:



Nu heb ik alleen nog hoop op een herstel aktie vanuit ZIGGO maar ik weet niet of ze die service verlenen.

 

Dat weet ik ook niet zeker, maar voor een backup terug te zetten moet het wel zinvol zijn. Daar bedoel ik mee je oude mail moet dan nog wel in je webmail gestaan hebben.

 

Mogelijk dat @Rikst Ziggo  er iets over kan roepen

Rikst
Community Moderator
Community Moderator
  • 5181Posts
  • 488Oplossingen
  • 1663Likes

Die mogelijkheid is er helaas niet, @Pong, we hebben geen back-up van je e-mails op onze servers staan. Als het niet meer in de webmail en in je e-mail cliënt aanwezig is dan is het helaas niet meer beschikbaar. 

Uitgelicht topic