Beantwoord

Combinatie VPN, Microsoft Office Outlook en Ziggo e-mail server werkt niet.

  • 16 april 2019
  • 6 Reacties
  • 337x Bekeken

Sinds kort gebruik ik een VPN connectie voor bescherming van mijn privacy. Ik gebruik Microsoft Office Outlook 2016 als mijn standaard e-mail programma. Het lezen van mijn e-mail gaat met gebruik van mijn VPN goed echter ik kan geen e-mail's verzenden, deze blijven in het "Postvak UIT" staan. Als ik de VPN connectie tijdelijk even uitzet dan zie ik dat de e-mail verzonden worden. Het is natuurlijk erg lastig om de VPN connectie telkens uit te moeten zetten als ik e-mail's wil versturen. Het versturen van e-mail's via de webmail gaat wel goed als de VPN connectie aanstaat.

Mijn vraag: graag een oplossing voor het gebruik van een VPN connectie i.c.m. mijn e-mail programma.
icon

Best beantwoord door Joop van der Heijden 21 april 2019, 08:28

Het gebruik van poort "587" loste mijn probleem op.

Conclusie:
Om in een Ziggo omgeving gebruik te kunnen maken van Microsoft Office Outlook en VPN moet je de volgende instellingen doen in Outlook om e-mail te kunnen verzenden:

  • Het verzenden van buiten het Ziggo netwerk kan alleen met verificatie van je gebruikersnaam en wachtwoord.
  • Gebruik poort "587" voor het SMTP verkeer
  • Zet “Gebruik het volgende type versleutelde verbinding” op Automatisch
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
@Joop van der Heijden Dank voor je update, daar kunnen anderen ook weer verder mee.☺
Het gebruik van poort "587" loste mijn probleem op.

Conclusie:
Om in een Ziggo omgeving gebruik te kunnen maken van Microsoft Office Outlook en VPN moet je de volgende instellingen doen in Outlook om e-mail te kunnen verzenden:

  • Het verzenden van buiten het Ziggo netwerk kan alleen met verificatie van je gebruikersnaam en wachtwoord.
  • Gebruik poort "587" voor het SMTP verkeer
  • Zet “Gebruik het volgende type versleutelde verbinding” op Automatisch
Veel mensen kregen eerder een ban van hun account van Ziggo wanneer ze mail via een VPN wilden versturen. Ziggo ziet de exit IP-adressen (niet geheel onterecht) als potentieel malafide IP-adressen. Immers veel illegale zaken gaan via VPN verbindingen. Daar valt wel wat op af te dingen, maar goed.
Het lijkt erop dat de ban van je account achteraf (dus na het verzenden via de mail) is omgezet in een blacklist van VPN IPs, als ik jouw verhaal lees. (maar misschien zit het anders, gebruik je poort 587?) Dus geen ban van je hele account meer, maar een blokkade op verzenden vanaf dergelijke IPs. Een eleganter systeem, dan de lompe bans, in mijn ogen.

Overigens begrijp ik de hype niet zo goed, om al het verkeer over een VPN te leiden, veel mensen doen dat de laatste tijd. Wat wil je verbergen? Je IP? Hoezo?
Ik gebruik de VPN services van Surfshark.
De instelling voor de uitgaande e-mail is als volgt ingesteld:


Als ik de VPN uitzet werkt alles goed. Zet ik hem aan dan gaat het verzenden van de testmail fout.
Reputatie 7
Badge +35
Hoe staat je uitgaande mail ingesteld in je Outlook?
Het verzenden van buiten het Ziggo netwerk kan alleen met verificatie van je emailadres en wachtwoord.

Maar het kan ook zomaar zijn dat het IP adres waar je met VPN vanaf naar de Ziggo server wil verzenden vanaf een ip adres gaat welke bekend staat als onderdeel van een Botnet waar illegale zaken vandaan gepleegd worden, word je geblokkeerd.