1
Vraag
2
Reacties
tonio58

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Blokkering e-mail vanuit het buitenland

Ik ben op vakantie in oostenrijk en beantwoord een aantal mailtjes. Na een mailtje naar 3 zakelijke contacten bij heineken wordt opeens mijn account geblokkeerd omdat het gehacked zou zijn. Na aanpassing van de inlogcodes van mijnziggo en de emailclient werkt alles weer naar behoren. Totdat ik weer een maoil naar dezelfde zakelijke contacten stuur. Wederom wordt mijn account geblokkeerd omdat het gehacked zou zijn.
Nou dat lijkt me erg sterk.
Kan ziggo eens onderzoek doen naar de filters die de zogenaamde hacks constateren ?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Dit probleem treedt, helaas, te vaak op. De enige werkende workaround is de webmail gebruiken.

Bekijk in context

13 Reacties 13
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Dit probleem treedt, helaas, te vaak op. De enige werkende workaround is de webmail gebruiken.
tonio58
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Dank voor je reactie Jan. Ik hoop dat ik van Ziggo een reactie krijg hoe ze dit gaan oplossen. Want ik heb inmiddels begrepen dat het vaker voorkomt.
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo tonio58,

In het buitenland adviseren wij het gebruik van webmail om een blokkade op het verzenden van e-mail te voorkomen. Op dit moment zijn er geen plannen om de manier waarop de filters zijn ingeregeld te veranderen. Wij kunnen helaas verder geen inhoudelijke details te geven over onze beveiligingsmaatregelen.
Bil1500

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Op vakantie in Azie, heb ik 3x mijn account moeten wijzigen, dit is van de gekke.
Als ik webmail had moeten gebruiken had ziggo dit wel moeten melden in het waarschuwingsmailtje over de blokkade. In dit soort omstandigheden het je heb je vaak niet de gelegenheid om fora te bekijken., gelukkig had ik ook accounts van gmail en hotmail want die blokkeren niet in dit soort situaties.
Wat is dit voor gekkigheid, Ziggo moet gewoon zorgen dat het goed werkt. Webmail is van 15 jaar geleden. Als ik ook nog lees dat dit nu ook voor Europese landen geldt, weet ik wel wat ik daar ga gebruiken, geen Ziggo.
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Nen de beste oplossing, is gewoon je ISP mail in algemeen niet gebruiken.
Maar een andere maildienst om heeeeeel veel logische redenen
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Bil1500 3x je account moeten resetten? Daar wil je gewoon niet mee zitten in het buitenland. Webmail werkt altijd goed! Dit staat op onze website - en het staat hier op de Community. Op het moment dat je daarnaar zoekt is het al te laat, sorry! Het waarschuwingsmailtje is een logische plek om dit ook te gaan communiceren. Vanuit de Community ligt er daarom al een tijd feedback over de communicatie bij de Abuse afdeling.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Ik kan toch het beleid niet vatten waarom een geldige login op webmail vanuit het buitenland wel gewoon wordt geaccepteerd, maar reguliere verzending via de mailserver direct een blokkade oplevert. Als jeals provider meent dat een geldige inlog vanuit het buitenland per definitie malafide is, wil je toch ook niet dat er van je klanten mail gelezen kan worden vanuit het buitenland via mailclients of webmail? Dat mag kennelijk wel, daar heeft de provider zelf geen last van. Zet dan op zijn minst 2FA op de webmail. Dan is er verschil in veiligheid tussen de reguliere mailserver en de webmail, en kun je dat ook vooraf uitleggen naar de klant in je voorwaarden.

Het klakkeloos geautomatiseerd achteraf uitdelen van een ban aan de nietsvermoedende klant obv een verzendend IP-adres slaat in mijn optiek de plank volledig mis. Denk meer vanuit de klant. Dit beleid is klantonvriendelijk, en bovendien vanuit security perspectief ook niet consequent omdat inloggen via de webmail wel wordt geaccepteerd, waarmee in het geval van een echte hack de mail van de klant alsnog op straat ligt. Bovendien volgt de blokkade pas na de verzending, dus als het eventuele kwaad al zou zijn geschied.
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
efok

Vermoeden:
Zal wel samenhangen dat men (nog) geen veilige mail oplossing heeft. ( bij Ziggo zelf denken te hebben)
Alleen gebruikersnaam wachtwoord en ook nog eens te oude niet meer veilige protocollen toestaan enz.
Daarmee wil men dan de eindklanten toch beschermen bijv als men over een ... Wifi enz inlogd enz enz.

Heel veel zaakjes die men deels via deze zeg maar workarround dan weer tracht tegen te gaan.
Bij de webmail gaat men er bij Ziggo denk ik vanuit dat deze verbinding dan weer veilig is / moet zijn denk ik zo.

Of dat zo is, zie bijv ter info https://securityheaders.com/?q=https%3A%2F%2Fmail.ziggo.nl%2Fappsuite%2F&followRedirects=on

enne

https://discovery.cryptosense.com/analyze/mail.ziggo.nl/d38c5b0

enne

https://internet.nl/site/mail.ziggo.nl/454800/

Dus wel wat veiliger lijkt het, over een ...wifi hmmm. 😞

Oja ook bij webmail kan men minder via automatische scripts enz misbruik van maken wat verzenden betreft van "rotzooi"
En men heeft een makkelijker overzicht wat auditing betreft.
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Toegevoegd dus de Ziggo mailservers hebben zo dus ook minder risico op een black/spamlist te komen, wat weer voor ieder goed is.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Zpiep wrote:
Toegevoegd dus de Ziggo mailservers hebben zo dus ook minder risico op een black/spamlist te komen, wat weer voor ieder goed is.


Exact, dat is het op zich valide motief vanuit de provider. Vanuit de klant gezien is het echter vrij lomp om het zo te implementeren. Plenty klachten van nietsvermoedende klanten op dit forum. Neem aan dat helpdesk hier dagelijks mee te maken heeft.
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
efok wrote:

Zpiep wrote:
Toegevoegd dus de Ziggo mailservers hebben zo dus ook minder risico op een black/spamlist te komen, wat weer voor ieder goed is.
Exact, dat is het op zich valide motief vanuit de provider. Vanuit de klant gezien is het echter vrij lomp om het zo te implementeren. Plenty klachten van nietsvermoedende klanten op dit forum. Neem aan dat helpdesk hier dagelijks mee te maken heeft.


Yep net als port 25 blokken...

Men hoeft en men moet en men zal beter niet hihi gebruik maken van de mailoplossing van je eigen ISP. :yum:

Dat als LOL terzijde.
hanh

Oud Community-lid
  • 17054Posts
  • 661Oplossingen
  • 3463Likes
Zpiep
Yep net als port 25 blokken...

smtp.ziggo.nl:25 kun je gewoon gebruiken zolang je binnen het Ziggo Network zit.
Inbound 25, typisch gebruikt voor Relay naar een eigen Mail Server, wordt ook niet geblokkeerd in het Ziggo Network.
Je kunt op de ConnectBox echter geen Port Forward instellen voor extern 25 op de gebruikelijke manier.
Dit is te fixen met een truuk met een UPnP tooltje, maar nogal ver gezocht.
In Bridge zetten en de Forward instellen op een eigen Router is de normaal te bewandelen weg.
Gr Han
Zpiep

Level 1
  • 725Posts
  • 3Oplossingen
  • 65Likes
Was even kort ( soms kan ik dat haha) maar bedoelde dus dat met betrekking tot niet ziggo netwerk, en port 25 an sich tja , er zijn meestal genoeg alternatieven die veiliger zijn.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic