Beantwoord

Blokkade emailadres door wisselende IP adressen (VPN)

• 18 oktober 2018
  • 28 Reacties
  • 4493x Bekeken

Toon eerste bericht

28 Reacties

Ik had dit probleem ook regelmatig en moest wekelijks mijn pasword resetten totdat ...ik er achter kwam dat dit altijd gebeurde nadat ik mail van mijn familie uit de USA ontvangen had.
Het maakte dan niet uit via welke Provider (Comcast ect) dit was. Heb heb toen specifiek gevraagd om mij alleen nog maar via Gmail te mailen en dat gaat nu zonder problemen. Blijft echter wel raar maar ja wie ben ik.
Ik gebruik NordVPN en ben nu voor de 2e keer tegen blokkade van mijn mail aangelopen.
Als ik het uit bovenstaande zaken goed begrijp is uitzetten van de VPN voor het ophalen van mail het enige alternatief. De VPN is voor mij een ook een beveiliging tegen alle rotzooi die op het web wordt verspreid, NordVPN CyberSec werkt echt goed.
Wanneer stopt Ziggo met automatisch blokkeren en gaat gelijk aan Gmail simpel een bericht sturen dat er is ingelogd van een onbekend IP-adres, simpel in de mail klikken dat het vertrouwd is opent het systeem weer.
Dat is klantvriendelijk, een vriendelijk dame aan de telefoon die moet antwoorden dat zij het ook niet weet is niet erg opbouwend, geen kwaad woord over de medewerkers van Ziggo, zij worden ook het bos ingestuurt zonder antwoorden..
Weet iemand op dit forum een oplossing voor het VPN probleem?
Geen probleem hanh, we kennen je een beetje en je inhoudelijke inbreng overstijgt altijd de toon ;)

Ik wil iedereen het volgende meegeven:

Het beschermen van onze klanten vergt nou eenmaal bepaalde filters/maatregelen. Die zijn altijd een afweging tussen praktijk en theorie, waarbij we echt het beste met onze klanten voor hebben! Inhoudelijk geven we geen technische specificaties over onze beveiliging maatregelen. Je kan praten over hoe het in de ideale wereld geregeld zou moeten zijn, maar dat gaat niks uithalen. Het zal nooit ideaal zijn. Als een filter echt voor onoverkomelijke problemen zorgt dan gaan we natuurlijk tot actie over.

Feit: Internationaal worden Spam maatregelen steeds strenger. Hele ISPs kunnen geautomatiseerd door andere ISPs geblokkeerd worden door slechts 1 klant waarvan het account is gehackt.

Wanneer wij niet scherp zijn op gehackte accounts dan kan het voorkomen dat er een Spam run vanaf onze servers plaatsvind. Als dat gebeurd staan onze servers binnen een paar seconden op Blacklists, en dan gaan duizenden klanten terecht contact zoeken waarom de e-mails die zij sturen niet meer aankomen. Dit heeft invloed op hoe scherp de filters zijn ingesteld.

Gelukkig is een blokkade altijd tijdelijk, en is dit zelf te deblokkeren. Webmail werkt ook altijd in het buitenland of via een VPN. Geblokkeerd raken is zeker vervelend maar niet onoverkomelijk.

Dat is echt eenzijdig gezien, en wat arrogant. Spam is natuurlijk een probleem. Maar wat jullie momenteel doen gaat te veel ten lasten van de klant door jullie brute blokkade aanpak, zonder waarschuwing voor de klant. Het is niet slim en niet state-of-the-art. Jullie bieden niet eens simpele oplossingen (e.g. SMTPS)  voor de individuele en trouwe en betrouwbare klant die zijn vertrouwde e-mail client met een niet-gratis VPN wil blijven gebruiken (bijv. F-Secure Freedome). En jullie Webmail is echt niet goed genoeg om als serieus alternatief te gebruiken. (zacht uitgedrukt). 

Jullie nemen kennelijk ook aan dat de ‘booze’ IPs alleen in het buitenland zitten - en dat is NATUURLIJK zo. Want alle NL IPs zijn natuurlijk safe ! 

Ik denk echt dat jullie ook de klantgeschiedenis in jullie besluit van blokkade van jullie betalende klanten mee moeten bekijken. Maar jullie policy lijkt gewoon “iedere klant is een potentieel crimineel”. De brief die aan de klanten woord gestuurd is juridisch twijfelachtig, want er zijn al een hoop algemene en niet bewezen claims.  En zeer onvriendelijk. Eenzijdig, arrogant en niet klantgericht, noem ik dat. 

Dank je wel Ziggo. 

Reageer