Beantwoord

Blacklist is vol

  • 19 februari 2019
  • 6 reacties
  • 636 keer bekeken

Bij het blokkeren van spam krijg ik een melding dat de backlist vol is en ik emailadressen moet verwijderen. Als ik vervolgens op de gok een paar adressen verwijderen blijft hij VOL aangeven maar ik krijg direkt weer spam van die afzenders en kan ze vervolgens niet meer blokkeren omdat mijn blacklist vol is. Ik ben bang dat als ik alles verwijder ik onmiddelijk vol loop met spam. Ik heb er ongeveer 15 verwijderd.
icon

Best beantwoord door Michael Ziggo 20 februari 2019, 16:45

Welkom hier, @Wiske2.

Je kan het natuurlijk ook zelf testen. Je kan adressen blijven verwijderen tot je die melding niet meer krijgt. Maar zoals gezegd is dit dweilen met de kraan open, want er wordt door spammers ontzettend vaak van mailadres veranderd.
Het blokkeren van afzenders is bedoeld voor het blokkeren van e-mail van individuen, je kan een beperkt aantal adressen of domeinen blokkeren, zo'n 100. Omdat spam elke keer van andere adressen afkomstig is heeft die methode ook geen zin. Sleep de spam-mail daarom naar de spam-map om onze filters te updaten. Dat is de beste methode om spam-mails eruit te laten filteren. Lees hier meer informatie.
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +27
Over het algemeen heeft het geen nut adressen te blokkeren, die veranderen toch steeds.

Kijk hier eens voor meer info

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/spam-en-phishing-wat-moet-ik-ermee-26606
Reputatie 7
Wat Steefb zegt, het heeft niet zoveel zin om adressen te blokkeren.
Je kan beter helpen om de spam regels te verbeteren door spam aan te melden als spam. Op deze manier kan Ziggo de spam regels verbeteren.

Zie ook de link die Steefb heeft gegeven.
Het gaat mij erom dat ik wil begrijpen waarom hij vol blijft melden nadat ik diverse items verwijderd heb. Niet wat ik ook kan doen.
Hoeveel moet ik verwijderen zodat hij weer nieuwe spam toe laat in de lijst.?
Ik heb gebeld naar de klantenservice en krijg geen antwoord.
Reputatie 7
Welkom hier, @Wiske2.

Je kan het natuurlijk ook zelf testen. Je kan adressen blijven verwijderen tot je die melding niet meer krijgt. Maar zoals gezegd is dit dweilen met de kraan open, want er wordt door spammers ontzettend vaak van mailadres veranderd.
Het blokkeren van afzenders is bedoeld voor het blokkeren van e-mail van individuen, je kan een beperkt aantal adressen of domeinen blokkeren, zo'n 100. Omdat spam elke keer van andere adressen afkomstig is heeft die methode ook geen zin. Sleep de spam-mail daarom naar de spam-map om onze filters te updaten. Dat is de beste methode om spam-mails eruit te laten filteren. Lees hier meer informatie.
Reputatie 7
Het blokkeren van afzenders is bedoeld voor het blokkeren van e-mail van individuen, je kan een beperkt aantal adressen of domeinen blokkeren.
Hoi @Michael Ziggo
En nu was mijn vraag dan eigenlijk, hoeveel is beperkt aantal adressen? 😛
Reputatie 7

Het blokkeren van afzenders is bedoeld voor het blokkeren van e-mail van individuen, je kan een beperkt aantal adressen of domeinen blokkeren.Hoi @Michael Ziggo
En nu was mijn vraag dan eigenlijk, hoeveel is beperkt aantal adressen? :P


Zo'n 100 mailadressen is het antwoord dat ik gekregen heb. Er was trouwens een aantal dagen geleden een probleem met het verwijderen van mailadressen van de blacklist zie ik nu. Je moet het prullenbakje achter het mailadres gebruiken om een mailadres permanent van de blacklist te halen.