Jokie1936

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Blacklist

Hallo, ik wil een mailadres blokken maar kan niet vinden waar ik dit moet doen, iemand tips?
Even ter verduidelijking: is geen mailadres waar ik nu een mailtje van heb, kan het dus niet via het gewone stappenplan van Ziggo doen!
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Eddy

Level 13
  • 848Posts
  • 162Oplossingen
  • 90Likes
Hallo Jokie1936

Duidelijk ik snap wat je wilt, helaas het kan maar gedeeltelijk. Een adres geheel blokkeren kan niet, maar je kunt het wel zo instellen dat je er bijna geen last van hebt.

Dit doe je met een berichtregel. Dit is een soort van opdracht wat te doen met bepaalde mail.
Een regel bestaat altijd uit twee delen.

1. Welke mailtjes wil je manipuleren en

2. Wat wil je er mee doen.

Een regel kun je o.m. Instellen in webmail https://mail.ziggo.nl
Daar vind je het onder de instellingen rechtsboven (het stapeltje streepjes) en daarna e-mail

Met de meeste mailprogramm's zoals Thunderbird of Outlook kan het vast ook wel maar ik zou het direct in webmail doen als je tenminste een Ziggo mailadres gebruikt

De regel zou dan bij voorbeeld bestaan uit alle mail afkomstig van teblokkeren@hetdomein.nl verplaatsen naar prullenbak
Let op maak geen fouten in die regel anders verwijder je mail die wel wilt ontvangen?

Ik denk dat je hier wel wat mee kunt

Gr. Eddy

Bekijk in context

6 Reacties 6
Verwijderd account
Niet van toepassing
Je kunt de betreffende e-mail als spam aanmerken, komt dan niet meer in de in-box, maar meteen in de spam-box.
Jokie1936
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
N.N. wrote:
Je kunt de betreffende e-mail als spam aanmerken, komt dan niet meer in de in-box, maar meteen in de spam-box.
Ja, dat zou gekund hebben, ware het niet dat ik geen mailtje meer heb, ik wil als "preventie" zorgen dat ik mail van deze persoon niet meer binnen krijg. Kan dus geen mail selecteren en dan blacklisten...
Eddy

Level 13
  • 848Posts
  • 162Oplossingen
  • 90Likes
Hallo Jokie1936

Duidelijk ik snap wat je wilt, helaas het kan maar gedeeltelijk. Een adres geheel blokkeren kan niet, maar je kunt het wel zo instellen dat je er bijna geen last van hebt.

Dit doe je met een berichtregel. Dit is een soort van opdracht wat te doen met bepaalde mail.
Een regel bestaat altijd uit twee delen.

1. Welke mailtjes wil je manipuleren en

2. Wat wil je er mee doen.

Een regel kun je o.m. Instellen in webmail https://mail.ziggo.nl
Daar vind je het onder de instellingen rechtsboven (het stapeltje streepjes) en daarna e-mail

Met de meeste mailprogramm's zoals Thunderbird of Outlook kan het vast ook wel maar ik zou het direct in webmail doen als je tenminste een Ziggo mailadres gebruikt

De regel zou dan bij voorbeeld bestaan uit alle mail afkomstig van teblokkeren@hetdomein.nl verplaatsen naar prullenbak
Let op maak geen fouten in die regel anders verwijder je mail die wel wilt ontvangen?

Ik denk dat je hier wel wat mee kunt

Gr. Eddy
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes


Hier kunt u het te blokkeren mailadres invoeren en beslissen wat u er mee wilt doen.
Jokie1936
Topicstarter
Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jan F. wrote:


Hier kunt u het te blokkeren mailadres invoeren en beslissen wat u er mee wilt doen.


Hallo Eddy, denk dat ik hier wel iets mee kan. Vooralsnog regel gemaakt, nu kijken of het werkt. Thx!
Eddy

Level 13
  • 848Posts
  • 162Oplossingen
  • 90Likes
Graag gedaan

Nog ter aanvulling regels zijn super handig om mail vooraf te sorteren. Je kunt dan mail van bepaalde personen vooraf sorteren b.v. werk, vrienden of bank in een speciale map zetten.

Nogmaals maak er geen prutswerk van want mail kan dan niet meer te vinden of verwijderd worden.

Gr. Eddy

Uitgelicht topic