Beantwoord

Alle verzonden mails kwijt op mijn Ziggo mail

  • 1 maart 2019
  • 24 reacties
  • 1489 keer bekeken

Het is heel eenvoudig. Sinds een paar weken staan er geen mails meer in de rubriek 'verzonden mails/items'. Het betreft een bestand van 1,1 GB en is was nog 1 GB verwijderd van het max.
Ziggo gebeld en de mededeling was dat ik overal mijn account moest verwijderen en dan weer het account aanmaken en dan zou alles weer goed komen!!!!!!

Wie heeft hier ervaring mee
icon

Best beantwoord door licitine 19 maart 2019, 10:53

ik installeer outlook opnieuw op mijn laptop en dan zie ik wel wat er gebeurd. Ik zal dit hier nog terugkoppelen. Alvast bedankt voor alle hulp
Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

24 Reacties

Hoe zie je de mails?
In een mailprogramma met POP of IMAP of in webmail?

Kun je de mails wel zien in je webmail?
Zo nee, hoe oud waren de mails die je nu niet meer ziet?
Pop in office 365. Mäar de mails die ik nu verstuur via mijn laptop zijn nergens terug te vinden
Vverstuur ik een mail vanuit mijn note 9 dan zie ik hem wel terug bij verzonden items op mijn laptop
.rara
Reputatie 4
Badge +2
Zal wel overbodig zijn maar ik wijs even hierop.

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/met-ziggo-mail-en-imap-altijd-een-backup-is-best-misleidend-pas-op-36993
Pop in office 365. Mäar de mails die ik nu verstuur via mijn laptop zijn nergens terug te vinden
Vverstuur ik een mail vanuit mijn note 9 dan zie ik hem wel terug bij verzonden items op mijn laptop
.rara

In Outlook 365 met POP zou je de verzonden mails in "Verzonden items" moeten zien staan of als dit zo ingesteld is, staan de verzonden items in de map van waaruit je mails hebt beantwoord.
Reputatie 7
Hoi @licitine, welkom hier.

Heb je nog een update voor ons? Be rt heeft enkele tips gegeven.
alles wat ik verstuur vanuit mijn laptop staat nergens. Als ik de zoekfunctie gebruik om mijn verzonden mail te zoeken dan vindt hij hem niet. Maar verstuur ik hem via mijn note 9 dan zie ik hem wel terug in de verzonden items. Blijkbaar staat er wat fout op mijn laptop maar weet niet wat. Ziggo maakt zich hier gemakkelijk vanaf door te zeggen om mijn ziggo account te verwijderen (overal op elk apparaat) en dan het account weer toevoegen. Voor dit laatste ben ik wat huiverig ondanks dat ik iedere dag een back up maak.
@licitine Even voor de duidelijkheid.

Heb je op je laptop Outlook staan?
Zie je daar in het linker rijtje een map in die heet "Verzonden Items"?
Yep outlook 365 en link verzonden items.
En staat er niets in Verzonden items?

Zo nee, dan is deze stap de eerst volgende stap die niets verwijderd maar wel volledig hersteld: https://support.office.com/nl-nl/article/een-office-toepassing-herstellen-7821d4b6-7c1d-4205-aa0e-a6b40c5bb88b
Oje ga ik dadelijk proberen
Reputatie 7
Is het nog gelukt, @licitine? We zijn benieuwd!
nee niet gelukt, na het repareren van het officepakket (dus ok outlook) blijft het probleem aanwezig en ligt het dus niet aan het officepakket. Ondertussen doet mijn gmail niet meer synchroniseren met met mijn ziggo account. Ik ben nu verder van huis dan toen ik begon
Ondertussen doet mijn gmail niet meer synchroniseren met met mijn ziggo account


Hoe synchroniseer je? Door Gmail via Pop te laten trekken of heb je een automatische Forward voor je Ziggo Account ingesteld?
Volgens mij door gmail via POP te laten trekken maar dat weet ik niet voor 100%. Ik heb gmail toegevoegd aan mijn outlook 365 en bij Gmail mijn ziggo account opgegeven als primair mailadres
Reputatie 7
Staan er geen .pst files op de laptop? eerst de verborgen bestanden zichtbaar maken, in de verkenner bij beeld verborgen items weergeven. Pst openen in Outlook --> account settings --> data files -->
add
De locatie van het PST-bestand hangt af van uw versie van Outlook, uw versie van Windows en hoe u het account hebt ingesteld of het PST-bestand hebt gemaakt. U vindt het PST-bestand op een van de volgende locaties:

Windows 10 station:\Gebruikers\gebruikersnaam\AppData\Local\Microsoft\Outlook

Windows 10 station:\Gebruikers\gebruikersnaam\Roaming\Local\Microsoft\Outlook

Oudere versies van Windows station:\Documents and Settings\gebruikersnaam\Local Settings\Application Data\Microsoft\Outlook
Mijn PST bestanden sla ik extern op middels een USB stick. Is dit wat je bedoelt, want ik heb alle geïmporteerd maar probleem blijft bestaan. Toevallig kwam ik gisteren iemand tegen die bijna dezelfde problemen had als ik. Verzonden mails kwijt en als ik je nu een mail verstuur kan ik dee nergens meer teug vinden. Ik heb het nu zo opgelost dat ik standaard bij verzenden in de bcc mijn outlook adres heb staan. Dus ik krijg altijd een mail terug hier.

Mijn vrouw heeft op het werk office 2016 kunnen kopen met alles erop en eraan en ik stap over van office 365 naar de office 2016 en installeer alles opnieuw. Het is alleen schandalig dat je een hoog X bedrag betaalt aan Ziggo en de service als je belt is gewoon zero. Ben er een beetje klaar mee. Niet met jullie 🙂 maar met ziggo
@licitine Ziggo levert een internetverbinding en mail via de webmail met de mogelijkheid om dit ook op te halen in b.v. Outlook.
Zij geven geen service op de werking van Outlook, dat doet Microsoft en er is hulp hier op het forum van andere klanten en Ziggo moderators, mits zij kennis hebben van Outlook.

Volgens mij door gmail via POP te laten trekken maar dat weet ik niet voor 100%. Ik heb gmail toegevoegd aan mijn outlook 365 en bij Gmail mijn ziggo account opgegeven als primair mailadres


Je haalt Ziggo op via Gmail en dan haal je alles van Gmail op in Outlook?
Helaas kan dat allerlei vreemde effecten opleveren.

Staan je verzonden mails niet ergens in Gmail in de verzonden items als dat je hoofdaccountant is in Outlook?

Ik zou in Outlook aparte accounts maken voor Gmail en Ziggo en misschien nog een andere.
Dan heb je alles op een rij en van ieder account zie je wat ontvangen is en verzonden is door de verschillende accounts.
ik heb aparte accounts voor zowel ziggo, gmail en outlook. Bij het gmail account instellingen heb ik aangegeven dat ik nog een account heb en wel het ziggo account wat mijn hoofdaccount is. Alles wat binnen komt via ziggo krijg ik ook op gmail (alleen inkomende mails dus geen verzonden mails).
morgen bel ik ziggo wel weer of ze me kunnen helpen
@licitine Daar heeft de Ziggo helpdesk waarschijnlijk geen antwoord op, zij zijn ook geen GMail helpdesk.

Je schrijft: "Bij het gmail account instellingen heb ik aangegeven dat ik nog een account heb en wel het ziggo account wat mijn hoofdaccount is. Alles wat binnen komt via ziggo krijg ik ook op gmail (alleen inkomende mails dus geen verzonden mails)."

Bedoel je met "Bij het gmail account instellingen" in webmail gmail, in Outlook gmail?

Ik begrijp niet waar je die instellingen hebt gemaakt en met welke instellingen van het Ziggo account.
IMAP laat alles zien zoals het op de mail server bij Ziggo staat.
Met POP haal je alles binnen in Outlook en als je geen copie achterlaat op de Ziggo mailserver is de mail daar weg.
Reputatie 7
Goedemorgen @licitine,

Wat is nu de stand van zaken? Bert heeft nog enkele vragen gesteld waar geen antwoord op is gegeven. We horen graag van je!
zie hieronder, wat mij opvalt is dat mijn ziggo account (mail) bekijken op POP 3 staat ipv imap

Accountinstellingen wijzigen:Wachtwoord wijzigen
Opties voor wachtwoordherstel wijzigen
Andere instellingen van Google-account
E-mailberichten en contacten importeren:
Meer informatieImporteren uit Yahoo!-, Hotmail-, AOL- of andere webmail- of POP3-accounts.
E-mailberichten en contacten importeren
Mail verzenden als:
(Met Gmail kun je e-mailberichten verzenden vanaf je andere e-mailadressen)
Meer informatieAndre Beijer
als standaard instellengegevens bewerken
Mail is verzonden via: smtp.ziggo.nl
Beveiligde verbinding op poort 587 via TLS
standaardgegevens bewerkenverwijderenNog een e-mailadres toevoegen
Bij het beantwoorden van een bericht:
Beantwoorden vanaf hetzelfde adres waar het bericht naartoe is verzondenAltijd antwoorden vanaf mijn standaardadres
(Opmerking: Je kunt het adres op het moment van het beantwoorden wijzigen. Meer informatie)
E-mail bekijken uit andere accounts:
Meer informatie (POP3)
Laatst gecontroleerd: 5 minuten geleden.Geschiedenis bekijken Nu controleren op e-mailberichten gegevens bewerkenverwijderen
Een e-mailaccount toevoegen

*Privégegevens verwijderd door moderator*
Dat is normaal. Gmail gebruikt altijd POP3 om berichten van een ander Account binnen te halen, als je dat ingesteld hebt. Er wordt alleen gekeken naar wat er binnenkomt in de Inbox van het andere account.
Gr Han
ik installeer outlook opnieuw op mijn laptop en dan zie ik wel wat er gebeurd. Ik zal dit hier nog terugkoppelen. Alvast bedankt voor alle hulp