1
Vraag
2
Reacties
Mkossie

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Alias adres als separaat mail adres

Ik wil een bestaand alias adres (XXX@chello.nl) het liefst los maken van het hoofdmailadres en als zelfstandig mailadres gebruiken. Volgens de helpdesk kan dit niet. Nu zit ik te denken de alias te verplaatsen naar een nieuw mailadres (XXX@ziggo.nl). Hierdoor kan ik deze mail apart om een ander laptop binnen laten komen. Iemand een suggestie hoe dit gerealiseerd kan worden?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Check. Chello-mailadressen kunnen helaas niet meer worden aangemaakt, ook niet met een alias. Dat kan ik jammer genoeg niet voor je laten realiseren.

Bekijk in context

11 Reacties 11
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
Je kunt het zelf niet omzetten.
Als je het verwijderd, om onder een andere weer aan te maken, dan kan het zijn dat je het niet meer kunt gebruiken.
Ik zou de gok niet wagen.

Dit is een klant helpt klant forum waar Ziggo moderators, zij hebben Ziggo achter hun naam staan, vrijwel iedere paar werkdagen langskomen in ieder topic.
Ik weet niet of zij dit mogelijk kunnen uitvoeren voor je.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Hoi Mkossie, welkom hier!

Goede vraag wel. Misschien zie ik het niet helemaal goed, maar je kan dit lijkt me gewoon zelf doen. Een alias is niks meer dan een doorstuurmailadres. Wanneer je de alias verwijdert kan je die als nieuw mailadres aanmaken.
Net heb ik een alias aangemaakt onder mijn Ziggo-mailadres (XXX@ziggo.nl). Toen ik probeerde een nieuw e-mailadres aan te maken die hetzelfde was als de alias onder mijn hoofdmailadres kreeg ik de melding dat het mailadres al bestond. De alias heb ik toen verwijderd en daarna kon ik mijn alias aanmaken als nieuw losstaand mailadres.
Mkossie
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hoi Michael,
Dank voor je reactie. Maar het betreft een mailadres dat eindigt op xxx@chello.nl.
Ik kan alleen adressen / aliassen aanmaken die eindigen op xxx@ziggo.nl. Dit is het probleem.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Check. Chello-mailadressen kunnen helaas niet meer worden aangemaakt, ook niet met een alias. Dat kan ik jammer genoeg niet voor je laten realiseren.
Mkossie
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jammer dat dit niet kan....
Maar dit zal wellicht meer met het beleid te maken hebben dan met een technische onmogelijkheid. Dit is echt wel een nadeel voor de klant. Immers de klant kiest niet voor een naamswijziging van een bedrijf.
@chello werd @upcmail en daarna @ziggo.nl
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Het kan soms een nadeel zijn, dat klopt. Maar iedereen met een normaal chello- of upc-adres kunnen die nog steeds gebruiken. Het is alleen zo dat nieuwe mailadressen niet meer worden uitgegeven onder een naam van een niet meer bestaand bedrijf.
Mkossie
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik vraag ook niet om een nieuw mailadres, maar om van een bestaand alias (dit is toch ook een mailadres?!) een seperaat mailadres te maken. Er komt dan toch geen adres bij?

Overigens klopt volgens mij het argument van een niet bestaand bedrijf ook niet helemaal. Chello was toch een dochterbedrijf van UPC. Daarna is de naam van de dochter verandert naar UPC. Daarna is UPC een fusie aangegaan met zusterbedrijf ZIGGO en is de naam veranderd in ZIGGO. Dus het bedrijf bestaat nog steeds als zodanig....het is maar hoe je het uitlegd.
Jan F.

Level 20
  • 17046Posts
  • 1330Oplossingen
  • 2617Likes
Mkossie Misschien een workaround. Maak een nieuw @ziggo-emailadres aan en forward alle mail van uw @chello-adres naar dat nieuwe adres.
Mkossie
Topicstarter
Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zat ik zelf ook aan te denken, maar ik wil de boel strikt scheiden van elkaar. Dank voor het meedenken wordt zeer gewaardeerd.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5146Oplossingen
  • 21925Likes
"Ik vraag ook niet om een nieuw mailadres"
Maar wel om een hele nieuwe maibox met alles erop en eraan. Mkossie

Ik vermoed dat er alleen nieuwe Ziggo mailboxen aangemaakt kunnen worden, zoals in Mijn Ziggo alleen Ziggo.nl , om geen uitzonderingen te kunnen maken, want dan is het hek van de dam.
De vraag komt nogal eens terug.
Michael Z1
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 2609Posts
  • 346Oplossingen
  • 522Likes
Heb het voor de zekerheid nog eens gedubbelcheckt, maar het is echt niet mogelijk. De forward lijkt me dan de beste optie.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic