Vraag

Al mijn e-mail spontaan uit mijn Ziggo inbox verdwenen

• 11 februari 2019
  • 36 Reacties
  • 1817x Bekeken

Ik gebruik al jaren ziggo email. Nooit problemen mee gehad.
Maar afgelopen vrijdag avond rond 19:45 (8 februari 2019) zag ik in mijn inbox (via mijn telefoon) dat alleen de nieuwe email erin stond maar al mijn oude mail was verdwenen.

Ik ben thuis via mijn pc naar mijn mail gaan kijken, maar daar constateerde ik hetzelfde.
Al mijn oude mail was uit de inbox.
Mijn email account was van rond de 800MB terug gegaan naar ongeveer 50MB.

Contact opgenomen met ziggo, maar die konden in het weekend niets voor mij nakijken.
Er was intern een storing aan het systeem waardoor ze niet konden kijken.
Antwoord was dat ik het aankomende maandag moest proberen.

Maandag (11-februari 2019) gelijk gebeld.
Ik kwam niet verder dan het antwoord de mail is verdwenen en oorzaak is op dit moment is onbekend. (zou verschillende oorzaken kunnen zijn geweest).
En terug halen kon niet zomaar.
Van mijn kant is er niets anders gebeurd. Geen instellingen gewijzigd of nieuwe updates.
Op deze manier is gebruik van ziggo email heel erg onbetrouwbaar.
Want door iets wat niet mijn toedoen is geweest zou ik nu al mijn oude bewaarde email kwijt zijn.

Er moet toch een backup zijn om dit terug te zetten binnen een bepaalde tijd na een gebeurtenis?
Of een log waar de commando's in staan die het effect hebben gehad waardoor de emails nu verwijderd zijn?

Wie helpt me uit de brand?
Dit kan je toch niet zomaar accepteren?

Met vriendelijke groet,
R. Jansen

36 Reacties

Reputatie 4
Badge +2
Voor de zekerheid zet ik hier nog even crosslink, wel handig als mensen die het lezen dit vooraf weten en zelf voor backups zorgen.

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/met-ziggo-mail-en-imap-altijd-een-backup-is-best-misleidend-pas-op-36993

Buiten dat heb ik al een keer een quote van jurist geplaatst wat betreft recht op inzage persoongegevens opvragen als men dit gericht doet dient Ziggo e.a. zo volledig mogelijk te geven.

( in weze dus alles van jou waar gegevens van jou in of bijstaan zo zie ik het dus de gegevens waar: naam, adres, ip, mailadres enz in of bijstaan zou het zo maar allemaal kunnen betreffen, du sook log files en wel degelijk backups, en als men op aanvraag van backup en restore, die dan tussentijds ( na die aanvraag) gewist heeft idem, of men dan enige aansprakelijkheid heeft op .. omgaan met data ik weet het niet.

Zomaar met een "kluitje in het riet sturen" is wat betreft AVG wetje niet meer mogelijk!

Lees hier en vraag eventueel bij die jurist na zou ik zeggen?
https://community.ziggo.nl/e-mail-103/kan-ziggo-voor-mij-uitzoeken-of-een-e-mail-naar-mij-is-verzonden-36914#post367801
Interessant onderwerp dit.

Voor mij maandag hetzelfde probleem. Na wijzigen van mijn wachtwoord was mijn inbox opeens leeg. Circa 300 MB spontaan verdwenen.

Helpdesk van Ziggo geraadpleegd. Antwoord: dat is jammer. Kunnen wij niets aan doen. Excuses worden niet aangeboden. Als ik zeg dat ik dat vreemd vind wordt de hoorn er op gegooid.

Gevraagd via mail of er een backup is, het antwoord luidt dat dat niet mag vanwege de privacy wetgeving (onzin) en dat ze daar niet aan kunnen beginnen want te veel data. Klinkt ook niet logisch, het lijkt mij een kostenkwestie.

Tevens gevraagd of een deskundige kan kijken in logfiles wat er precies gebeurd is (lijkt me dat je dit toch wilt achterhalen voordat het vaker gebeurt). Hier krijg ik geen antwoord meer op. Ook de vraag of op de server kan worden achterhaald of de mails nog ergens staan wordt niet beantwoord. Ik heb ze niet verwijderd, dus er is een kans dat ze er nog zijn lijkt me, maar niet juist gekoppeld of zo?

Ik hoop dat ze nog terugkomen, maar dat zal wel niet.

Frustrerend is dat Ziggo adverteert dat je mail altijd veilig is. Dat is dus zeker niet zo.

Conclusie: je mail kan zomaar weg zijn, en Ziggo gaat hier niets aan doen.
Reputatie 4
Badge +2
Preventief het wachtwoord van mijn account aanpassen is altijd een mogelijkheid.
Maar dan weet je nog steeds niet of dat het probleem oplost.
En of de ziggo webmail dan weer betrouwbaar is.

Ik heb trouwens direct na het constateren (gelijk in de ochtend) dat mijn mail weg was contact opgenomen met Ziggo klantenservice.Als mail maar 1 dag als back-up op de server blijft staan, dan zou de klantenservice het beter moeten oppakken. En niet zeggen bel over 2 dagen even.
Ik vind dit heel erg jammer.

Hey man scherp en goed bezig.😉

Die kan hier gelijk onder > https://community.ziggo.nl/e-mail-103/lieve-ziggo-doe-wat-aan-u-support-bij-vooral-mailblokkades-bijv-37047
@Kim Ziggo ,

Jeetje, dat is niet zo fijn om te horen.
Dus het blijft gewoon nog steeds een raadsel wat er is gebeurd?
Dat vind ik heel apart in deze tijd. Want alles wordt gelogd.
Dan is ziggo webmail best heel erg onbetrouwbaar, als je niet uit logs kan halen vanuit welke kant het commando is gegeven om alle email in 1 keer te wissen.

Emails in 1 keer wissen kan ik trouwens niet eens via ziggo webmail of de gmail app doen.
Die gaan in principe maar een klein gedeelte terug. Niet gelijk helemaal naar de allereerste mail van jaren geleden.
Als ik naar mijn allereerste mail wil gaan, moet ik eerst een tijdje alles binnenhalen en doorscrollen. Dan pas zou ik al mijn mail in 1 keer kunnen wissen (dat is dus zeker niet gebeurd).

Preventief het wachtwoord van mijn account aanpassen is altijd een mogelijkheid.
Maar dan weet je nog steeds niet of dat het probleem oplost.
En of de ziggo webmail dan weer betrouwbaar is.

Ik heb trouwens direct na het constateren (gelijk in de ochtend) dat mijn mail weg was contact opgenomen met Ziggo klantenservice.
Als mail maar 1 dag als back-up op de server blijft staan, dan zou de klantenservice het beter moeten oppakken. En niet zeggen bel over 2 dagen even.

Ik vind dit heel erg jammer.
Reputatie 4
Badge +2
Zoals als ik het lees dient bij opvragen en portabiliteit zelfs naar andere concurrent email IMAP server een complete IMAP transfer mogelijk te zijn met alles aan berichten of? ( dus al je imap mappen, ziggo leveren die zelfs betaalde dienst en beheren die dienst voor jou)

https://ec.europa.eu/info/law/law-topic/data-protection/reform/rules-business-and-organisations/dealing-citizens/can-individuals-ask-have-their-data-transferred-another-organisation_nl

Ja, personen hebben het recht op overdraagbaarheid van gegevens, namelijk het recht om van uw onderneming/organisatie de persoonsgegevens te ontvangen, in een gestructureerde machineleesbare vorm, die zij uw onderneming/organisatie hebben verstrekt, en die gegevens door te geven aan een andere onderneming/organisatie. Dit recht kan alleen worden uitgeoefend wanneer persoonsgegevens zijn verzameld in het kader van een overeenkomst of op basis van toestemming en die gegevens op geautomatiseerde wijze zijn verwerkt.

Zolang jezelf nog toegang hebt regel je dat zelf ofcourse, maar werkt er iets met toegang niet meer zoals ip / mail blokades enz zoals hier voorkomen kan dat een oplossing zijn toch?
Of toch uit backups? ( die er niet zijn, maar wat weer tegen e.a. aan xtijd bewaarplicht verstoot)
Reputatie 4
Badge +2
@Zpiep Ik snap je punt. Dat niet wat ik bedoel. Natuurlijk is er een server waar de e-mail op staat. Hiervan maken we op server niveau ook een back-up. Als de server crasht wil je wel wat terug kunnen zetten. Deze back-up wordt elke volgende dag ook weer verwijderd. Dus nogmaals, we kunnen niets voor de klant betekenen. Dit is niet iets wat door ons veroorzaakt is.

BAckup waar men maar 1 dag terug kan WOW. 😊
Theorie indien die ook nog eens een online verbinding heeft met die ene, dan maak je borst maar nat bij werkelijke problemen.

Dan snap ik nu overigens wel als dit het geval is dat men bij Ziggo zo weinig kan zien en doen voor o.a. veiligheid en service en support enz.

Maar kan het eigenlijk niet geloven er is wettelijke bewaarplicht van heel erg veel?

Hopen dat er geen bedrijven of ZZPérs zijn die om heel veel redenen dus Ziggomail eigenlijk niet zouden mogen gebruiken voor bedrijf.

Dat van archivering en niet backup is er maar 1 van.

Hieronder een persoonlijke mening van een zakelijk partij die zowel zakelijk als prive voor enige mailservers en mail beheren, even losstaande van AVG overigens:
  1. Uh ik zit nog te trillen, het kan zijn hoor dat Ziggo met die zaken aan wetjes voldoet enz, ben geen jurist, maar dat dergelijke mogelijk is en mag zijn zoals het daar werkt heb ik nog nooit van gehoord.
  2. Dus of ik ben totaal verkeerd ingelicht en alles OK. Gelijk alvast indien zo dan grote sorry
  3. Of Ziggo doet e.a. niet conform, tenminste naar buiten toe lijkt dat.
  4. Of we worden voor het lapje gehouden

Heel erg duidelijk staat alles hier dus ook berichten enz

https://ec.europa.eu/info/law/law-topic/data-protection/reform/rules-business-and-organisations/dealing-citizens/what-personal-data-and-information-can-individual-access-request_nl

Wanneer iemand om inzage in zijn persoonsgegevens verzoekt, moet uw onderneming/organisatie:
  • bevestigen of uw onderneming/organisatie al dan niet persoonsgegevens over de betrokkene verwerkt;
  • een kopie verstrekken van de persoonsgegevens die uw onderneming/organisatie in haar bezit heeft;
  • informatie verstrekken over de verwerking ervan (zoals doeleinden, categorieën persoonsgegevens, ontvangers enz.).
Uw onderneming/organisatie moet de betrokkene kosteloos een kopie van zijn of haar persoonsgegevens verstrekken. Voor extra kopieën kan echter een redelijke vergoeding worden gevraagd.
De uitoefening van het recht op inzage is nauw verbonden met de uitoefening van het recht op gegevensoverdraagbaarheid, zodat de betrokkene zijn gegevens aan een andere onderneming/organisatie kan doorgeven.
Het is belangrijk dat in de privacyverklaring van uw onderneming/organisatie een duidelijk onderscheid wordt gemaakt tussen beide rechten. Om die reden moeten beide rechten kort en bondig apart worden vermeld.

Voorbeeld

Uw onderneming/organisatie biedt een online-socialenetwerkdienst aan waarmee personen berichten en foto's kunnen uitwisselen. Een gebruiker verzoekt om inzage in zijn of haar persoonsgegevens om te controleren welke op hem of haar betrekking hebbende persoonsgegevens uw onderneming/organisatie verwerkt. Uw onderneming/organisatie dient te bevestigen dat zij op hem of haar betrekking hebbende persoonsgegevens verwerkt en hem of haar een kopie te verstrekken (zoals naam, contactgegevens, berichten en uitgewisselde foto's). Uw onderneming/organisatie moet hem of haar ook informeren over de verwerking, wat normaal gezien in de privacyverklaring van uw onderneming/organisatie staat.

Referenties

• Artikel 15 en overwegingen 63 en, 64 van de AVG
@Rubinald,
Helaas, Zoals verwacht levert Ziggo ook hier weer slechte ondersteuning op extra diensten.

Zie ook art. 17.5 & 17.6 van algemene voorwaarden.

Ik kan alleen maar adviseren om zo snel mogelijk gebruik te maken van een professionele email aanbieder welke wel orde op zaken heeft bij de diensten die aangeboden worden.

@Kim Ziggo,
Het enige wat wij ons zo kunnen bedenken dat de e-mails toch zijn
opgehaald via een apparaat, en de inbox daarbij is leeg getrokken,
bijvoorbeeld toch door een mogelijke POP-instelling. Het is hoe dan ook
raadzaam om het wachtwoord van je account aan te passen.

Dit zou binnen de logs terug te vinden moet zijn van de desbetreffende email server, elke request wordt infeite gelogd

Wij hebben geen back-ups van de e-mail van onze klanten, omdat dat gewoonweg niet mag vanwege regels omtrent privacy.

Ik moest heel hard lachen en huilen tegelijkertijd toen ik dit las, Dit is natuurlijk de grootste onzin, ooit. GDPR, overige privacy wetten en regels nog AP verbiedt het maken van backups bij service providers van klant data zeker niet.

Er dient echter wel een termijn vast gesteld te zijn, de meeste kiezen voor 14 of 30 dagen recovery.

Er dienen alleen striktere regels te zijn en worden nageleefd bij verwerking van klant data op welke manier dan ook, dit is al iets waar Vodafone Ziggo aan moet voldoen.

Daarnaast blijkt Ziggo dus inderdaad, zoals @Zpiep zegt, de klant te misleiden, er is geen spraken van email backup maar van synchronisatie door middel van IMAP, dit is GEEN BACKUP, de klant is dus ten alle tijden verantwoordelijk voor zijn of haar eigen backup van online services aangeboden door Ziggo.

Dit is niet iets wat door ons veroorzaakt is.
Maar je gaf net aan dat jullie de oorzaak niet kunnen achterhalen dus dan klopt deze uitspraak ook niet.

Backup met alleen 1 dag terug voor zo'n grote organisatie lijkt me sterk.

E-mail is een dienst die onze klanten kunnen gebruiken. Deze gegevens hebben betrekking op de klant zelf, en niet op Ziggo. Het zijn privégegevens die klanten niet via ons kunnen opvragen.
Ook klopt dit volgens mij niet helemaal als ik Art.15 van GDPR correct interpreteer.
Reputatie 4
@Zpiep Ik snap je punt. Dat niet wat ik bedoel. Natuurlijk is er een server waar de e-mail op staat. Hiervan maken we op server niveau ook een back-up. Als de server crasht wil je wel wat terug kunnen zetten. Deze back-up wordt elke volgende dag ook weer verwijderd. Dus nogmaals, we kunnen niets voor de klant betekenen. Dit is niet iets wat door ons veroorzaakt is.

Klanten kunnen bij ons persoonsgegevens opvragen die opgeslagen zijn. Het is ook mogelijk om bepaalde gegevens te verwijderen. Het opslaan en gebruiken van bepaalde persoonsgegevens is nodig om de klant bepaalde diensten te kunnen leveren. Ziggo gebruikt persoonsgegevens van klanten om:

• verbinding te maken
  • diensten te leveren
  • gebruik van diensten makkelijker te maken
  • het netwerk te verbeteren
  • de klant aanbiedingen te doen die specifiek voor hem interessant zijn
E-mail is een dienst die onze klanten kunnen gebruiken. Deze gegevens hebben betrekking op de klant zelf, en niet op Ziggo. Het zijn privégegevens die klanten niet via ons kunnen opvragen.
Reputatie 4
Badge +2
Wij hebben geen back-ups van de e-mail van onze klanten, omdat dat gewoonweg niet mag vanwege regels omtrent privacy. Het enige wat je nog na kunt gaan is of de e-mails toch nog ergens lokaal opgeslagen staan, mocht je dat nog niet gedaan hebt. Verder kunnen wij hierin helaas niets betekenen.

HU @Kim Ziggo

dan is het wel hoog tijd klanten niet meer voor het lapje te houden zoals jullie doen hier.
En dus wel degelijk gelijk daar waarschuwen dat men zelf verantwoordelijk is voor eigen backups van mail.

Jullie schrijven:
Altijd een back-up Alle e-mail blijft veilig op de server van Ziggo staan. Je raakt nooit meer iets kwijt. Tenzij je zelf je e-mailberichten verwijdert natuurlijk.

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/met-ziggo-mail-en-imap-altijd-een-backup-is-best-misleidend-pas-op-36993

Emails en emailserver kunnen nog op veel meer manieren hun mails en data verliezen namelijk meer dan alleen door wissen van klanten zelf!

Gevaarlijk en wie is dan aansprakelijk als de Ziggo server zoals in die links staat bijv gehackt gaat worden omdat dit mogelijk is wegens bijv gebruik door Ziggo van onveilige over verjaarde EXIM versie 4.86.2 ?? op de mailservers

AAN @Rubinald
Je kan indien het de moeite waard is wel meer persoonsgegevens bij Ziggo opvragen zoals ik in link verder naar boven schrijf. mogelijk zie je dan zelf al meer, het zijn jou gegevens over jou enz, tenminste dat verwacht ik wat jou postbussen en mappen op een mailserver betreft zo ook info uit log files met jou emailadres en ip erin niet dan?
Reputatie 4
Hi Rubinald, naar aanleiding van je privébericht heb ik inmiddels het één en ander uit kunnen zoeken.

We hebben alles aan onze kant gecheckt, maar er zijn geen aanpassingen in onze systemen en servers geweest. Hierdoor hebben we vanuit onze kant ook geen verklaring voor de verdwijning van de e-mails.

Het enige wat wij ons zo kunnen bedenken dat de e-mails toch zijn opgehaald via een apparaat, en de inbox daarbij is leeg getrokken, bijvoorbeeld toch door een mogelijke POP-instelling. Het is hoe dan ook raadzaam om het wachtwoord van je account aan te passen.

Wij hebben geen back-ups van de e-mail van onze klanten, omdat dat gewoonweg niet mag vanwege regels omtrent privacy. Het enige wat je nog na kunt gaan is of de e-mails toch nog ergens lokaal opgeslagen staan, mocht je dat nog niet gedaan hebt. Verder kunnen wij hierin helaas niets betekenen.
Reputatie 4
Badge +2
@Rubinald

Zie ook hier wat je eventueel op kan/mag vragen en hou er dan rekening mee gelijk bij de aanvraag zo specifiek mogelijk welke gegevens waaruit enz, dat bespaard zowel jou als Ziggo tijd met heen en weer...

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/kan-ziggo-voor-mij-uitzoeken-of-een-e-mail-naar-mij-is-verzonden-36914#post370519
Reputatie 4
Het blijft lastig om de specifieke oorzaak naar boven te halen, Rubinald. Wil je me in een privébericht het e-mailadres doorgeven waar het om gaat? We proberen dan vanuit onze kant hier ook wat verder op in te duiken. Dit kan wel enige tijd kosten. Ik kom er dan in ieder geval zo snel mogelijk bij je op terug.
@Kim Ziggo,

Klopt, alleen de mail in de inbox was verdwenen.
De inhoud van de folder met "verzonden objecten" was niet verdwenen.
Zelfs de "concepten" staan er nog in.
Ik denk dat daar de 50MB vandaan komt.

Standaard staat sorteren altijd op:
  • Datum
  • Aflopend
Voor 8 februari kon ik de geopende mail (die niet automatisch op gelezen werd gezet) alleen via het "Postvak IN" menu -> "Alle berichten markeren als gelezen" op gelezen zetten.
Na 8 februari werden de geopende mails wel weer gelijk vanzelf als "gelezen" gezet.
Het spam folder heeft het probleem van de geopende mails op ongelezen laten staan niet gehad. Daar werd alles gewoon na openen op "gelezen" gezet.

Klopt, ik heb alleen Gmail op mijn telefoon ingesteld.

Groetjes,
Rubinald
Reputatie 4
Badge +2

In de middag van 8 februari bleven de geopende mails nog op ongelezen staan.Hoe staan de huidige instellingen in Ziggo webmail? Heb je de selectie sorteren op 'ongelezen' of is dit inmiddels ook gewijzigd? Ik kon dit probleem zojuist ook reproduceren en ik denk dat dit niets te maken heeft met het verdwijnen van je e-mails. Pas je instellingen nu nog maar eens aan naar 'sorteren op ongelezen', dan zul je zien dat het probleem weer terug is.

Kim zoiets zou kunnen, alleen ik meende dat TS schrijft alle mails van voor 8 februari of een bepaalde datum zijn weg , of heb ik dat niet juist begrepen?

Ook op meerdere devices.

Maar kan nog steeds wel degelijk een gemaakt keuze zijn in die tussentijd , waardoor mails of weg zijn of niet zichtbaar. ( vandaar mijn waarschuwing zorg zelf altijd voor goed backups!)

Ziggo Support zou toch moeten kunnen zien hoe groot de inbox ( inhoud) op de mailserver is?
Dan weet TS als het deze niet lukt in ieder geval al wat meer in plaats van heen en weer alle settings proberen.
Dus of ze nu werkelijk wel of niet weg zijn @Kim Ziggo ook al op de mailserver?

Reputatie 4
@Rubinald

Wederom bedankt voor je reactie!

Oke, dus alle mails die verdwenen zijn, stonden in je inbox.
  • Je gaf in een eerdere reactie aan dat de inhoud van je inbox van 800Mb naar 50Mb is gegaan. Is de inhoud van je nieuwe e-mails op 8 februari dan in totaal 50Mb en heb je toevallig grote bestanden ontvangen waardoor je alweer 50Mb in gebruik had? Of heb je nog submappen in gebruik die deze opslagruimte (50Mb) in gebruik heeft en zijn deze mails niet verdwenen?
In de middag van 8 februari bleven de geopende mails nog op ongelezen staan.
Hoe staan de huidige instellingen in Ziggo webmail? Heb je de selectie sorteren op 'ongelezen' of is dit inmiddels ook gewijzigd? Ik kon dit probleem zojuist ook reproduceren en ik denk dat dit niets te maken heeft met het verdwijnen van je e-mails. Pas je instellingen nu nog maar eens aan naar 'sorteren op ongelezen', dan zul je zien dat het probleem weer terug is.

[quote[ En ook geen emailcliënt(s) opnieuw ingesteld. [/quote]
Even voor de duidelijkheid. Je hebt verder ook geen andere e-mailclient dan Gmail op je telefoon ingesteld, toch?
@Kim Ziggo,

Dank je wel voor de informatie.
Gelijk na het verdwijnen van mijn mail op 8 februari viel me op dat mijn mails na het openen nu wel weer gelijk automatisch aangepast werden naar gelezen.
In de middag van 8 februari bleven de geopende mails nog op ongelezen staan.

Op 8 februari stonden in de middag nog al mijn mail in de inbox. Maar toen ik rond 19:45 keek stonden er wel nieuwe mails in mijn inbox, maar al mijn oude mail was uit de inbox verdwenen.

Alle mail die ik nu na 8 februari binnen krijgt blijven gewoon in de inbox staan.
Ik heb geen enkele wijzigingen in mijn email aanpassingen doorgevoerd. En ook geen emailcliënt(s) opnieuw ingesteld.

Daarom vind ik het heel vreemd.

Groetjes,
Rubinald
Reputatie 4
Hi Rubinald,

Op basis van de informatie die we nu hebben, blijft het inderdaad nog echt giswerk. We moeten hierin toch nog wat dieper graven om hopelijk alsnog tot de oorzaak te komen.

Wat betreft de e-mails die niet meer als gelezen gemarkeerd werden, we zijn er inmiddels aan de hand van dit topic achter dat dit een fout in Ziggo Mail is. Wanneer je je inbox sorteert op 'ongelezen' in plaats van op 'datum', blijven je e-mails in eerste instantie op 'ongelezen' staan. Pas als je de e-mail in een apart venster opent, past hij de status aan naar 'gelezen'. Dit zou volgens het topic al door ons worden opgepakt, maar dat is helaas nog niet gebeurd. Daar ga ik nu achteraan.

Je hebt aangegeven dat er op 8 februari een groot deel van je e-mails is verdwenen. Stonden alle verdwenen e-mails in je inbox of in submappen? Ik probeer namelijk ook een verklaring te vinden waarom een deel je e-mails is verdwenen en niet alles.
Na het grote incident op 8 februari, blijven je e-mails wel weer staan. Je hebt aangegeven dat je alle instellingen bent doorgelopen, maar niets hebt kunnen ontdekken. Heb je daarbij geen enkele wijziging doorgevoerd? Je hebt ook niet je e-mailcliënt(s) opnieuw ingesteld?
@Rubinald,
ik hoop dat @Kim Ziggo duidelijkheid kan & mag verschaffen over verdwijnende emails en misschien zelfs een recovery proces gestart kan worden.

MVG
Hi Jonathan-485 / Zpiep,

Nou, zover zou ik ook niet willen gaan.
Dit is mijn allereerste probleem met ziggo mail. En ik gebruik al jaren heel tevreden ziggo mail. En daarvoor was het wanadoo mail.
Enige wat ik duidelijk wil hebben is:
  • Is er nog misschien een kleine mogelijkheid dat mijn mail nog terug te halen is?
  • Wat kan de oorzaak zijn geweest van de verdwenen mail?
Ik ben een techneut. Als er iets vreemd is gebeurt wil ik graag altijd een oorzaak weten, zodat ik het voor een volgende keer misschien kan voorkomen.
Vandaar dat ik vroeg of ze dat niet zelf even uit een logfile konden halen. Want die moet er gewoon zijn.
Ik hoef niet zelf het logfile in te zien.

Met de antwoorden die ik nu allemaal voorbij hebt zien komen (heel erg bedankt hiervoor) is het nog allemaal gis werk.

Als er een foutje is gemaakt met bv een mail server aanpassing/upgrade waardoor ik mijn mail nu kwijt bent (de 0,01% kans) dan is het zo. Het is dan een reden. Een foutje kan gemaakt worden. Het blijft techniek.

Dus mijn 2 vragen aan ziggo:
  • Is er nog misschien een kleine mogelijkheid dat mijn mail nog terug te halen is?
  • Wat kan de oorzaak zijn geweest van de verdwenen mail? (Want aan mijn kant kan ik niets vreemd vinden)
Ik vraag alleen maar wat duidelijkheid.
Verder ben ik heel tevreden over ziggo.

Groetjes,
Rubinald
Reputatie 4
Badge +2
@Zpiep,
Betwijfel of Ziggo log files zal delen, contact met abuse afdeling mbt jou eigen mailbox is al een ramp en gooien ze het niet delen van technische info onder privacy issue.

MVG

Precies en heb dat eerder hier op forum geplaatst en beetje uitgezocht daar kwam antwoord van Jurist daar waar het persoongegevens van jou betreft dus jou ip en /of mailadres ook uit log files men deze zou moeten geven. De maar is als men dat niet doet is en/of Rechtsgang en aangifte autoriteit persoonsgegevens nodig..
meen in dit topic verder naar boven staan in een post van mij enige links.
https://community.ziggo.nl/e-mail-103/kan-ziggo-voor-mij-uitzoeken-of-een-e-mail-naar-mij-is-verzonden-36914#post367801

Ze zijn dus vanaf dat die AVG wet geldig is en nog steeds weigeren in overtreding wat betreft recht op inzage persoonsgegevens volgens de AVG zo lees ik het.

Dus ook jou vraag zouden ze als je inzage via recht op inzage persoonsgegvens en duidlijke specificeerd wat en welke gegevens het waar wanneer enz betreft eigenlijk dienen te geven!?
@Rubinald,
ISP email is niet persee onbetrouwbaar, maar minder geschikt als primaire email dienst door het vaak ontbreken van profesionele support en zorgen fussies en overnames ivm migratie vaker voor problemen, ook extra kosten voor aanhouden mail na overstappen is vrij vervelend.

Microsoft, Google etc. en de betere hosting providers hebben hun zaakjes gewoon veel beter op orde.

Ongeacht email host is het natuurlijk handig om altijd een backup te maken van o.a. Email.

@Zpiep,
Betwijfel of Ziggo log files zal delen, contact met abuse afdeling mbt jou eigen mailbox is al een ramp en gooien ze het niet delen van technische info onder privacy issue.

MVG
Reputatie 4
Badge +2
@Rubinald Mijn mail is verdwenen en ik heb helemaal geen idee wat de oorzaak is geweest.
Als ik de oorzaak weet dan ben ik geruster. Nu is alles super vaag.
Enige wat duidelijk is, is dat de mail nu weg is.

Wil je echt weten ? wat er bij Ziggo heeft plaats gevonden, dan kan je nog bijv vanuit AVG wet recht op inzage persoonsgegevens e.a trachten op te vragen aan log files enz.

Daar kan men meer zien en weet je meer, op forum is hier door mij meer over geschreven ook hierboven alle andere is dus gewoon giswerk
Reputatie 4
Badge +2
@Rubinald

Ik durf met 100 % zekerheid te zeggen dat Ziggo mail 99,9 % betrouwbaar is.

Er kan uiteraard wel met hardware een probleem optreden waardoor door overmacht misschien iets mis kan gaan , maar dat is maar 0,01 % kans ;-)

Yep.= mee eens

Het kan alleen dingen doen die je niet verwacht ook volgens hun eigen teksten en voorwaarden, als je die respecteerd ( dus leest en begrijpt) dus wel eigen backup maakt is het hmm ok.😉

Hier staan een paar zaken waarom je mogelijk in algemeen je ISP niet ook wil gebruiken voor mail.
https://community.ziggo.nl/e-mail-103/wat-doet-ziggo-tegen-spam-37198#post369180
Reputatie 7
Badge +12
@Rubinald
Ik durf met 100 % zekerheid te zeggen dat Ziggo mail 99,9 % betrouwbaar is.

Er kan uiteraard wel met hardware een probleem optreden waardoor door overmacht misschien iets mis kan gaan , maar dat is maar 0,01 % kans 😉
Hi Jonathan-458,

Dank je wel voor de informatie.
Het enige wat ik gebruik is webmail en mijn telefoon.
Ik heb al mijn instellingen doorgelopen. Niets kunnen vinden.

Dus als ik de topic verdwenen inhoud adresboek en agenda Ziggomail goed begrijpt moet mijn mail via google of microsoft laten lopen, omdat ziggo mail onbetrouwbaar is?

Mijn mail is verdwenen en ik heb helemaal geen idee wat de oorzaak is geweest.
Als ik de oorzaak weet dan ben ik geruster. Nu is alles super vaag.
Enige wat duidelijk is, is dat de mail nu weg is.

Groetjes,
Rubinald

Reageer