1
Vraag
2
Reacties
Boelie

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

afzender noreply@ziggo.nl voor spam in de vorm van een chantage-/afpersings email - hoe kan dat?

Afgezien van het feit dat het vervelend is om spam te ontvangen, laat staan spam in de vorm van een chantage-/afpersingsemail, ben ik wel verbolgen over het feit dat ZIGGO blijkbaar spam afkomstig van noreply@ziggo.nl doorlaat!
Kan iemand mij uitleggen hoe het kan dat het spoofen van noreply@ziggo.nl niet opgepikt wordt door jullie eigen filters?
enige mogelijkheid die ik kan verzinnen is dat die spam dus van het eigen netwerk afkomstig is. Dan nog zou zo een mass-email direct gestopt moeten worden. Waarom gebeurt dit niet?

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
Hey all. Bedankt voor al jullie meldingen!
Gelukkig hebben jullie allemaal snel door dat dit mailtje natuurlijk hartstikke nep is en zeker niet vanuit ons komt! Hij is gelukkig ook al veel bij onze abuse afdeling terecht gekomen, dus we zijn op de hoogte. Helaas komen zulke verhalen voor en is niet alles tegen te houden.

Er worden (gelukkig) een hoop mails tegengehouden door spamfilters. Helaas 'groeien' de zenders ook en worden er regelmatig nieuwe manieren gevonden om toch weer ergens doorheen te glippen. We zullen er alles aan doen dergelijke incidenten zo veel mogelijk te voorkomen.

Bekijk in context

112 Reacties 112
Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes
Ontving vanmorgen vroeg 3 x exact dezelfde mail.
Ik was hoogst verbaasd dat Ziggo deze chantage-afpersing-mails niet heeft gefilterd.
In feite dieptreurig.
Boelie
Topicstarter
Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes
Dank voor je reactie,
Exact de reden voor mijn post....
Castlenco

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb ook deze mail ontvangen van noreply@ziggo.nl
Erik-Rik

Level 11
  • 479Posts
  • 11Oplossingen
  • 23Likes
Ik vermoed dat deze spam mail er tussendoor geglipt is ergens vanaf of achter een andere mee gelift is. Reden waarom ik dit meld is dat ik al geruime tijd geen spam berichten meer gehad heb maar het kan altijd gebeuren.
RobertKoopman

Level 7
  • 915Posts
  • 86Oplossingen
  • 253Likes
Kijk eens in de header van het bericht.
Grote kans dat het echt niet via een Ziggo account verstuurd is.
Castlenco

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
RobertKoopman wrote:
Kijk eens in de header van het bericht.
Grote kans dat het echt niet via een Ziggo account verstuurd is.

Natuurlijk komt dit niet van Ziggo. Maar het lijkt me dat Ziggo hier wel van op de hoogte wil zijn wanneer er spam in omloop is met als afzender @ziggo.nl
BAM

Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 219Likes
beste Boelie en Zeeburgia /all,

Dit soort problemen kun je het beste melden, of de mail forwarden, naar abuse@ziggo.nl

Weten welke mailadressen Ziggo gebruikt zie je in dit overzicht


groet,

Bam
Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes
Castlenco
Volledig met je eens.
En een combi van noreplay@ziggo.nl met als onderwerp 'nog 3 dagen om te betalen' had al voldoende zwaarwegend moeten zijn voor Ziggo om te filteren.

BAM
Waarom de mail forwarden naar Ziggo?
Het lijkt mij voldoende dat deze calamiteit is gemeld op dit forum, want er nemen aan het forum ook moderators van Ziggo deel die het probleem intern kunnen doorsluizen.
BAM

Level 13
  • 844Posts
  • 54Oplossingen
  • 219Likes
beste Zeeburgia,

"Het lijkt mij voldoende dat deze calamiteit is gemeld op dit forum, want er nemen aan het forum ook moderators van Ziggo deel die het probleem intern kunnen doorsluizen."

Als er brand is bel je dan de brandweer of wacht je af tot ze reageren op rooksignalen? :unamused: :joy:

Eigen initiatief kan dus geen kwaad.


succes,

Bam
Zeeburgia

Level 15
  • 1101Posts
  • 30Oplossingen
  • 1301Likes
Eigen initiatief is natuurlijk op zich te prevaleren (in een ideale wereld), maar uit eigen ervaring weet ik dat een serieus probleem sneller door Ziggo wordt opgepakt via de twee Ziggo forums in vergelijking met een veelal laconiek opererende helpdesk, een helpdesk die je als klant stelselmatig niet terugbelt in weerwil van beloftes.
Ik verwacht dat we op korte termijn een reactie kunnen tegemoetzien van een Ziggo moderator.
Boompieapp

Level 1
  • 431Posts
  • 11Oplossingen
  • 26Likes
noreply@ziggo.nl bestaat niet, maar is redelijk eenvoudig te gebruiken als afzender.
Gusto

Level 7
  • 1490Posts
  • 34Oplossingen
  • 147Likes
Haal je schouders op, en gooi deze email weg. 😉
En ga door met je leven. 🙂
EnergieBoy

Level 19
  • 11406Posts
  • 577Oplossingen
  • 1873Likes
Gusto wrote:
Haal je schouders op, en gooi deze email weg. 😉
En ga door met je leven. 🙂
Dit is wel de beste oplossing :stuck_out_tongue_winking_eye:
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
Men moet zich van zo'n spam mailtje nu niet teveel gaan aftrekken, ik bedoel aantrekken.
ABFM

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Zelfde mail ontvangen, en doorgestuurd naar abuse@ziggo.nl
Is gewoon een of ander kindje dat een computer totaal blaadje heeft gelezen en weet hoe hij de email moet vervalsen.... Life goes on...:sneezing_face:
Nikita

Level 1
  • 3Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Net ook deze mail ontvangen. Idd raar dat Ziggo dit niet als spam ziet. Wat gaat Ziggo eraan doen?
roel58

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
ook zo een mail gekregen. Vervelend want je denkt van een intern medewerker van Ziggo die de boel gewoon
belazert. Ziggo moet deze spam stoppen.
roel58

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Ik heb overigens nog niemand horen zeggen dat die chantagemail helemaal niet kan kloppen, omdat
er geen sprake geweest kan zijn van wat die zogenaamde Michael beweert................haha.
Anders wordt 't wel linker toch?
DeVragendeDerde

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Vanmorgen ook deze mail ontvangen. Schandelijk dat dit door Ziggo niet gefilterd wordt! Ik neem aan dat Ziggo zo snel mogelijk met een reactie komt...

Overigens surf ik al jaren redelijk ongerust omdat ik altijd denk dat de virus software alles er wel uitpikt... Misschien naïef?
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic