Crimson

Level 1
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes

Account geblokkeerd voor uitgaande e-mail

Hallo,
Sinds 26-11-2018 krijg ik meldingen dat mijn account geblokkeerd is door Ziggo.
Ik krijg deze melding alleen als ik met mijn android telefoon een bericht probeer te versturen. Vanaf mijn pc zijn er geen problemen. Heb al een ander programma geinstalleerd, Mymail, password voor email en Mijnziggo gewijzigd.
zonder resultaat.
Heeft iemand een idee?
Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Crimson
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Evert,

ik heb net mijn passwords voor zowel mijnziggo als voor mijn email veranderd.
Voorlopig werkt het weer. Zowel op mijn telefoon als op de pc. Heb nu ook poort 587 gebruikt.
Ik hou je op de hoogte.
Bedankt voor het meedenken.

Groet,
Crimson

Bekijk in context

26 Reacties 26
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Hoi Crimson,

Heb je geen bericht gekregen van Ziggo dat er een blokkade ingesteld is, bijvoorbeeld vanwege dat er vanuit verschillende landen geprobeerd is in te loggen?
Heb je dat gekregen, dan wordt die blokkade weer opgeheven wanneer je het wachtwoord van Mijn Ziggo en van je webmail veranderd.

Groet,
Evert
Crimson
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Jazeker heb ik die gekregen. Heb gisteren zowel voor mijnziggo als e-mail mijn passwords gewijzigd. Vanochtend telefoon weer aangezet en wederom geblokkeerd. Het vreemde is dat ik via outlook op de pc gewoon emails kan blijven versturen.
Heb ook een ander mail programma geinstalleerd echter ook zonder resultaat.
Via Ziggo mail is het ook niet mogelijk om een mail te sturen.
Android versie 8, mymail en standaard programma mail van samsung.

Groet,
Crimson
Fai2018

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
hoi ik heb het zelfde probleem wat hier boven staat

op me pc doet alles het wel.

maar op de Samsung toestel niet.
ik ontvang wel e-mails maar ik kan ze niet versturen.
en ik heb deze email gekregen maar ik heb er niks mee gedaan ik weet niet of het echt van Ziggo is zie voorbeeld hier onder:

Geachte heer/mevrouw,
Ons e-mailbeveiligingssysteem heeft gedetecteerd dat uw account gehackt is. We hebben uit voorzorg uw e-mailaccount geblokkeerd voor het versturen van e-mail. Er is namelijk, in korte tijd, vanuit meerdere landen gebruik gemaakt van uw e-mailaccount.
U bent nu geblokkeerd
Uw e-mailaccount is door ons uit voorzorg geblokkeerd. Hierdoor kunt u geen e-mail meer versturen vanaf uw Ziggo Mail account.

Bij het versturen van een bericht zult u de volgende melding krijgen:
"Beveiligings alarm! Uw account is geblokkeerd voor uitgaande e-mail. U hebt hierover een e-mail van Ziggo ontvangen. Controleer uw inbox voor verdere instructies
Om deze blokkade op te heffen dient u twee wachtwoorden te wijzigen.

  • Het wachtwoord van uw e-mailaccount (via Mijn Ziggo)
  • Het wachtwoord van uw Mijn Ziggo (ook via Mijn Ziggo)
Verander beide wachtwoorden in een sterk, niet eerder gebruikt, nieuw wachtwoord.

  • Het wijzigen van uw e-mail wachtwoord
  • - Ga naar https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/nieuw-wachtwoord-kiezen/ en volg de instructies
  • Het wijzigen van uw Mijn Ziggo wachtwoord
  • - log in op Mijn Ziggo via ziggo.nl/mijnziggo
  • - klik onder het 'gegevens' gedeelte op 'bekijk en wijzig gegevens'
  • - Klik onder het 'Inloggegevens Mijn Ziggo' gedeelte op 'Wijzig wachtwoord'
  • - Vergeet niet om na het veranderen van uw wachtwoord op 'Wijzigingen opslaan' te drukken
Nadat u uw wachtwoord heeft gewijzigd duurt het deblokkeren tot maximaal een uur. U kunt dan ondertussen al wel inloggen en e-mails lezen, maar nog geen e-mail versturen.
Wat is hacken?
Lees alles over hacken, spam, identiteitsfraude en andere internet risico's op onze website:
Het veiligst doet u dit door rechtstreeks in de zoekbalk van uw browser https://www.ziggo.nl/internetrisicos te typen

Heeft u nog een vraag?
Wij staan op https://www.ziggo.nl/klantenservice dag en nacht voor u klaar. U vindt er handige oplossingen op maat en slimme stappenplannen voor bijvoorbeeld installaties. Heeft u daarna nog een vraag of heeft u liever telefonisch contact? Bekijk onze openingstijden op https://www.ziggo.nl/contact

Met vriendelijke groet,
Robin Clements
Directeur Klantenservice
NB: Ziggo vraagt nooit per e-mail naar uw persoonlijke gegevens. Helaas zijn er internetcriminelen die proberen uw privégegevens te achterhalen zoals bankrekening- of creditcardnummers, wachtwoorden, activeringscodes etc. Zij proberen u te misleiden met valse emails die afkomstig lijken van Ziggo. Dit heet phishing. Op onze website https://www.ziggo.nl/phishing leest u hoe u phishing kunt herkennen.


Graag een reactie van Ziggo support

Groetjes Fai
Crimson
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Fai,

Dit is precies wat dus ook mijn probleem is.
Hopelijk weet iemand hier raad mee.

Groet,
Crimson
Fai2018

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
idd crimson
ik hoop dat Ziggo met een oplossing komt
als zij dit ff mee lezen???

Gr Fai
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Crimson Fai2018 Heb je als uitgaande poort op je pc (in Outlook) misschien poort 25 staan?

Crimson Gebruik je misschien een VPN op één van je apparaten waar je mail op staat?
Crimson
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Hoi Evert,

Klopt, in outlook staat voor uitgaande mail poort 25.
Ik gebruik geen VPN.

Groet,,
Crimson
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Ah, helder. Dat is de reden waarom je op je pc wel mails kunt verzenden. Stel je daar poort 587 in, die beveiligd is, dan kun je met zo'n blokkade geen mails versturen.

Aangezien jij, Crimson, zo kort achter elkaar geblokkeerd bent, kun je het beste een mail versturen naar abuse@ziggo.nl en je situatie uitleggen. Zij zijn namelijk de enige afdeling die hier iets zinnigs over kunnen zeggen.

Fai2018 Ik zou je wachtwoorden wijzigen en afwachten wat er dan gebeurd. Het kan namelijk zo zijn dat er echt een hackpoging gedaan werd. Contact opnemen met de abuse afdeling heeft dan ook geen zin.
Fai2018

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@vert-I
op me pc werk alles gewoon goed.

maar op met telefoon Samsung S9 nu niet
er komt gewoon post binnen maar als ik 1 wilt versturen dat gaat niet.

Gr Fai
Crimson
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Heb contact met Ziggo gehad. Is een melding van gemaakt.
Maar wordt er wel gereageerd op mijn mail als ik die stuur naar abuse@ziggo.nl?

Heb jij enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Spam mail krijg ik trouwens nooit
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Fai2018 Waarschijnlijk gebruik jij op je PC ook poort 25, de blokkade heeft daar geen invloed op. Op je S9 gebruik je poort 587, die ook beter is te gebruiken, en daar heeft de blokkade wél invloed op.

Je kunt het beste je wachtwoorden wijzigen, dan kun je daarna als het goed is binnen een uur ook weer vanaf je telefoon mails verzenden. Dit is geblokkeerd omdat hackers of anderen nu geen spam kunnen versturen.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Crimson abuse reageert zeker op je mail, als je de situatie duidelijk (en niet te lang) uitlegt. Ze zullen niet binnen een kort tijdsbestek reageren, het is namelijk ook geen 'helpdesk'. Maar voor dit soort zaken kun je het beste bij hen zijn. Zij kunnen zien wat er fout is gegaan, wat de oorzaak is etc etc.
Dit zullen ze waarschijnlijk niet (volledig) delen, aangezien het dan ook makkelijker wordt voor kwaadwillenden om het filter te omzeilen.

Ik heb verder geen idee wat er aan de hand was. Heb je misschien net voordat je geblokkeerd werd een mailtje verstuurd waarin als handtekening een plaatje stond?
Crimson
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Bedankt voor je antwoord.
Nee ik heb geen mail verstuurd met een plaatje als handtekening. Wel een paar screenshots van eigen telefoon naar mijn mailadres gestuurd.

Wat raadt je me aan om in de tussentijd te doen?
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Welke reden staat er bij jou bij dat je geblokkeerd bent?

Je kunt weinig doen. Je kunt nogmaals je wachtwoorden wijzigen en dan goed in de gaten houden wanneer je weer geblokkeerd wordt. Dit zodat je zoveel mogelijk informatie kan doorgeven aan abuse zodat ze ook sneller een oplossing voor je hebben.

Wil je geen wachtwoorden wijzigen en toch via je telefoon kunnen mailen, stel dan tijdelijk ook op je telefoon poort 25 in.
efok

Level 17
  • 4014Posts
  • 219Oplossingen
  • 1594Likes
Die mail is een standaard tekst en wordt automatisch verstuurd als het Ziggo systeem om wat voor reden dan ook denkt dat er iets niet in de haak is. Dit kan worden getriggerd door het versturen van veel mail ineens, het gebruik van buitenlandse ip adressen en weet ik wat nog meer. Of je echt bent gehacked is maar de vraag. Het enige wat je kunt doen is je wachtwoorden aanpassen zoals in de mail beschreven. En eventueel contact met abuse proberen te leggen. Heel scheutig met info zijn ze echter meestal niet.
Crimson
Topicstarter
Level 1
  • 19Posts
  • 1Oplossingen
  • 0Likes
Precies dezelfde reden als van van Fai.
Ik zal mijn wachtwoorden nog eens veranderen.
Fai2018

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
@vert-I

wat ik wel raar vind op me pc werkt zonder ik de wachtwoord veranderd

stel dat ik opnieuwe me wachtwoord en als op eens wel alles werken??

bij @Crimson werk het niet sinds hij dat wachtwoord veranderd is.

Gr Fai
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Ah okee, er zijn namelijk verschillende redenen om de blokkade te krijgen. Lang niet iedereen krijgt daarom ook dezelfde uitleg, wel dezelfde gevolgen.

Wanneer je de wachtwoorden hebt aangepast, pas dan de wachtwoorden op de apparaten één voor één aan, het liefst met een periode er tussen. Zo kan het duidelijk worden of je straks weer na het aanpassen op je telefoon de blokkade krijgt.
Evert

Level 18
T.E.A.M.
  • 6906Posts
  • 788Oplossingen
  • 1997Likes
Fai2018 wrote:
@vert-I
wat ik wel raar vind op me pc werkt zonder ik de wachtwoord veranderd

stel dat ik opnieuwe me wachtwoord en als op eens wel alles werken??

bij @Crimson werk het niet sinds hij dat wachtwoord veranderd is.

Gr Fai

Ik heb twee keer in dit topic aangegeven wat de mogelijk oorzaak is van het wel kunnen versturen van emails op je pc.

Inderdaad, wachtwoord van je Mijn Ziggo account wijzigen en daarna van je email, dan wordt daarna binnen een uur automatisch de blokkade opgeheven en kun je ook vanaf je telefoon weer emails versturen.

Uitgelicht topic