550/552 foutmelding – Waarom kan ik geen e-mails naar Ziggo klanten sturen?

Toon eerste bericht

87 Reacties

Beste,

Ook hier een probleem met jullie spamfilter en abuse@ziggo.nl reageert niet. Wat te doen?

Graag een oplossing
Reputatie 7
Badge +31
Kun je je probleem wat ruimer omschrijven? @JohnnyBravo
Wij hebben momenteel ook grote problemen met de mail van Ziggo. Zodra er een handtekening van het bedrijf Haar en Make Up Dik Peeters (www.dikpeeters.nl) wordt meegezonden krijgen we de volgende melding;

Fout
Bericht kan niet verstuurd worden.
Foutmelding vanuit de e-mail transport server: 550 - 550-Message refused by spam filter..... enz.

Vanaf afgelopen vrijdag 8 september zijn we al bezig om dit op te lossen met Ziggo. Elke keer hetzelfde verhaal; wijzig je wachtwoorden en het werkt weer. Niet dus. Ja natuurlijk moet je je wachtwoorden uiteindelijk weer veranderen, want als je te vaak probeert word je vanzelf weer geblokkeerd.

Uiteindelijk de mailhandtekening in een zip-bestand gestuurd naar Abuse. Krijgen we gisteren opeens een mail met o.a. deze opmerking;

Wij willen u bedanken voor uw melding. Het probleem zat in het domein dikpeeters.nl, ik heb de reputatie van dit domein gereset in ons spamfilter en het probleem zou hiermee verholpen moeten zijn. Het is voor ons helaas niet mogelijk om de exacte oorzaak te achterhalen omdat ons spamfilter zijn informatie uit diversen interne en externe bronnen haalt.

En weer blijkt het allemaal niets uit te maken. We beginnen nu echt wanhopig te worden. Als je als bedrijf al 5 dagen problemen met je mail hebt is dat een ramp.

Overigens hebben we het domein gecontroleerd of deze voorkomt op blacklists. Is niet het geval. Ook het IP van de server is daarbij gecontroleerd. Verder ook nog de DNS-instellingen van het domein laten controleren (o.a. SPF-record). Niets vreemds kunnen ontdekken.

Wij weten het niet meer en Ziggo lijkt ook niet met een oplossing te komen. De helpdesk hoef ik niet meer te bellen, want daar weten ze het ook niet. Doorverbinden naar Abuse mag/kan helaas niet.

Maar wat nu?
Reputatie 7
Badge +31
Hier komen Ziggo moderators langs, op dit klanten helpen klanten forum, die verder kunnen kijken, maar dat kan een paar werkdagen duren.
Ik heb een tijdje terug een formulier ingevuld en werd uitermate snel gebeld en een goed gesprek, maar ik weet niet of dit nu ook weer zo is, maar je weet nooit:
https://www.ziggo.nl/klantenservice/abonnement/contact/formulier

Laat wel even weten hoe het verder loopt, dan kunnen Ziggo moderators hier ook weer meer verder.
Reputatie 1
Hallo,
Sinds afgelopen weekend heb ik ook een probleem met het verzenden van e-mails waarbij meteen een foutmelding 550 op de proppen komt. Als ik alle reacties hier hoor wordt ik er op voorhand al moedeloos van. Bijkomend probleem is dat het bij mij net even anders werkt.
Ik heb een eigen mailserver met eigen domein maar daar ligt het niet aan. Ik heb vorige week een mail gestuurd vanaf mijn eigen domein met mijn eigen server. Verzonden aan een e-mailadres in Los Angeles, USA. Geen probleem, gewoon daar ontvangen. Het betreft hier dus GEEN @ziggo.nl adres! Ik kom zondagavond tot de ontdekking dat ik extra informatie wilde geven dus die mail zelf geforward en extra tekst in de mail gezet. Hetzelfde e-mailadres gebruikt en meteen de 550 melding gekregen. Om uit te sluiten dat het aan mijn server lag heb ik op verzoek van de helpdesk ingelogd op mijn mail.ziggo.nl webmail. Ik heb dat nog nooit gebruikt maar kwam nu wel van pas om dit probleem te testen. Beide mails getest te verzenden naar een @gmail.com adres van mijzelf. De eerste ging erdoor en de tweede, met extra informatie, werd geblokkeerd.
Ik concludeer hieruit dat
- het niet ligt aan mijn mailclient
- het niet ligt aan mijn server
- het niet ligt aan het verzenden van/naar een @ziggo mailadres
- het niet ligt aan de gebruikte browser, want dat is getest met IE en Firefox.

Ziggo moet z.s.m. dit nieuwe (?) spamfilter aanpassen want het lijkt van kwaad tot erger te gaan. We moeten toch gewoon onze normale email kunnen versturen?

Ik zal straks de benodigde e-mails en bounce melling naar abuse@ sturen maar ik vrees het ergste.
[edit. mail aan abuse@ziggo.nl inmiddels verzonden]

Gr.,
Marcel de Bruin
Reputatie 7
robspruyt schreef:

Wij weten het niet meer en Ziggo lijkt ook niet met een oplossing te komen. De helpdesk hoef ik niet meer te bellen, want daar weten ze het ook niet. Doorverbinden naar Abuse mag/kan helaas niet.

Ik neem via PM even contact met je op!

MdB-Stwk schreef:

Ik zal straks de benodigde e-mails en bounce melling naar abuse@ sturen maar ik vrees het ergste.
[edit. mail aan abuse@ziggo.nl inmiddels verzonden]

Gr.,
Marcel de Bruin

Ook dat gaan we oplossen, Marcel. Mocht je er deze week onverhoopt niet uitkomen met onze Abuse afdeling, laat je het dan weten via deze weg? Dan help ik je verder.
Wil je info@finplan.nl ook toevoegen aan de vrijgestelde afzenders? Ik kan van de ene dag op de andere niet meer emailen in onze huisstijl (met externe links).
Na ook met dit probleem geconfronteerd te zijn, email naar Ziggo klant met een URL erin kwam niet aan, zonder URL wel, kwam ik erachter dat Ziggo gebruik maakt van de spam service sorbs.net. Geadviseerd wordt om deze verouderde service niet te gebruiken en modernere spam filter services te kiezen. Zie ook het commentaar van xs4all.nl bij de vraag "Kan ik gebruikmaken van SORBS zwarte lijsten?": XS4ALL raadt gebruik van SORBS.NET af

Hopelijk neemt Ziggo dit advies ter harte en kan iedereen spoedig weer normaal naar elkaar mailen.
stopmetsorbs schreef:

Na ook met dit probleem geconfronteerd te zijn, email naar Ziggo klant met een URL erin kwam niet aan, zonder URL wel, kwam ik erachter dat Ziggo gebruik maakt van de spam service sorbs.net. Geadviseerd wordt om deze verouderde service niet te gebruiken en modernere spam filter services te kiezen. Zie ook het commentaar van xs4all.nl bij de vraag "Kan ik gebruikmaken van SORBS zwarte lijsten?": XS4ALL raadt gebruik van SORBS.NET af
Hopelijk neemt Ziggo dit advies ter harte en kan iedereen spoedig weer normaal naar elkaar mailen.

Zolang robots (lees scripts) gratis werken en monitoren van verbindingen en mailverkeer mensenwerk en kostbaar is zal er weinig veranderen!
Wat wel werkt is een mailtje naar abuse@ziggo.nl en daarin vragen de email adressen / links (door jou op te geven) niet te blokkeren.
Nietsdoen1 schreef:

Wat wel werkt is een mailtje naar abuse@ziggo.nl en daarin vragen de email adressen / links (door jou op te geven) niet te blokkeren.

Dat waag is sterk in twijfel te trekken abuse@ziggo.nl staat niet echt bekent om hun meedenken.
Nietsdoen1 schreef:

Misschien, maar dan blijft het probleem voor de rest van de wereld bestaan. Ziggo hoeft alleen maar haar spam filters te moderniseren en die sorbs.net service uit 2002 te vervangen door wel goed werkende services, want die zijn er genoeg. Sorbs.net was destijds zelf een scam, ze vroegen geld om van hun lijst verwijderd te worden. Het verbaast me dat Ziggo die oplichters nog steeds gebruikt want erg klantvriendelijk is dat niet. Laat staan professioneel.
Reputatie 7
Badge +31
Als je dit op je website moet gaan zetten om mails bij je klanten te krijgen?
https://www.genopro.com/registration/SORBS
Be rt schreef:

Als je dit op je website moet gaan zetten om mails bij je klanten te krijgen?
https://www.genopro.com/registration/SORBS

Zoals je vast wel weet whitelisten providers elkaar onderling om de werkdruk bij abuse en helpdesk te verlichten en een hoop geld te besparen, veiligheid moet maar het mag niets kosten.
Dit staat niet in de algemene voorwaarden, je contract of andere info maar is meer een geheime afspraak.
In het geval SORBS, denk niet dat een ISP die nog gebruikt.

Reageer