Beantwoord

550 - 550-Message refused by spam filter

• 31 juli 2019
  • 8 Reacties
  • 350x Bekeken

Beste,

Graag zou ik met iemand van ziggo overleggen over onderstaand probleem.
De service desk verwijst mij naar deze communicty.

Ik krijg regelmatig emails binnen via Ziggo die ik vervolgens nog meet kan doorsturen via Ziggo.

Ik heb de emails omgezet naar platte tekst maar helpt niet.

Wat kan ik doen om dat probleem op te lossen.
Ik krijg onderstaande foutmelding in Webmail.
"
Kan het bericht niet sturen naar de volgende ontvangers: [=?UTF-8?Q?Bj=C3=B6rn_Risberg?= ] (550 - 550-Message refused by spam filter (node=smtp12.tb.mail.iss.as9143.net
550 msg-id=1hsqoh-0003Lu-It)
)

Groeten,
Jan-Niek
[moderator edit - persoonsgegevens verwijderd]
icon

Best beantwoord door JeffvE 31 juli 2019, 18:14

Hallo @Jan-NiekdeGroot
Welkom op het Community Forum, Verveld dat je problemen ervaart met het versturen naar een bepaald adres.

De foutmelding waarnaar verwezen wordt (550-500) is een veelgehoorde melding hier op het community forum en houdt in dat jou mail geweigerd wordt aan de Ziggo zijde van de mailserver omdat deze mogelijk spam gevoelige inhoud bevat.

Je zou het beste eens kunnen kijken of je iets kunt met de instructies die @Jesse Ziggo geeft in het 550/552 foutmelding – Waarom kan ik geen e-mails naar Ziggo klanten sturen? Topic.
Hierin staan een aantal dingen uitgelegd wat je mogelijk al een voor een gedeelte of mogelijk volledig tot een oplossing helpt.

En zoals hanh hierboven aangeeft is het verstandig om je telefoonnummer weg te halen (Ter bescherming van je eigen privacy

Success!
Bekijk origineel

8 Reacties

Haal ff je telefoonnr weg. Dit is een publiek Forum.
Klik ... onderaan het bericht en en kies Bewerk.
je hebt daar nu nog krap 45 min de tijd voor.
Reputatie 4
Badge +5
Hallo @Jan-NiekdeGroot
Welkom op het Community Forum, Verveld dat je problemen ervaart met het versturen naar een bepaald adres.

De foutmelding waarnaar verwezen wordt (550-500) is een veelgehoorde melding hier op het community forum en houdt in dat jou mail geweigerd wordt aan de Ziggo zijde van de mailserver omdat deze mogelijk spam gevoelige inhoud bevat.

Je zou het beste eens kunnen kijken of je iets kunt met de instructies die @Jesse Ziggo geeft in het 550/552 foutmelding – Waarom kan ik geen e-mails naar Ziggo klanten sturen? Topic.
Hierin staan een aantal dingen uitgelegd wat je mogelijk al een voor een gedeelte of mogelijk volledig tot een oplossing helpt.

En zoals hanh hierboven aangeeft is het verstandig om je telefoonnummer weg te halen (Ter bescherming van je eigen privacy

Success!
Beste,
Hoe kan ik mijn initiele tekst nog wijzigen.
Ik wil graag mijn telefoonnummer verwijderen maar de bewerk functie lijkt niet te werken.

Gr, Jan-Niek
Ik schreef je ongeveer 16 uur (!) geleden, dat je nog 45 min de tijd had.iets te kunnen wijzigen.
Een bericht, evt herhaald, corrigeren moet binnen 1 uur na de eerste Post.
Reputatie 2
Het is natuurlijk even wennen, @Jan-NiekdeGroot maar van harte welkom op onze Community. Je persoonsgegevens zijn inmiddels verwijderd.

Weer even on-topic: @JeffvE gaf het al aan. Op https://community.ziggo.nl/e-mail-103/550-552-foutmelding-waarom-kan-ik-geen-e-mails-naar-ziggo-klanten-sturen-17063 is er al het nodige over geschreven. Neem daar eens een kijkje!
Beste Arjen,
Bedankt voor je reactie.
Ik kan onder jouw link geen concrete aanknopingspunten vinden.

Ik kan ook geen lijn ontdekken in de structuur/opbouw van de mails. Het probleem komt nl ook voor met mensen waarmee ik dagelijks contact heb. Om de zoveel tijd een mail waarop ik niet kan re-plyen. Op dat moment krijg ik betreffende 550 melding. Termijn ik deze via ziggo heb ontvangen.

Ik zou graag iemand willen laten kijken naar zo'n mail om te begrijpen op welke onderdelen de foutmelding wordt gegeven.
Kun je zo’n mail hier laten zien, of is het privacy-gevoelig?
Mails zijn gevoelig voor een community.
Kan ik een voorbeeld naar een email account sturen.
Ik kan ook mijn eigen account doorgeven als je wilt?

Reageer