Fvdgeest

Level 7
  • 152Posts
  • 4Oplossingen
  • 37Likes

5 gb e-mail opslag vergroten? 10 gb nutteloos (Drive etc.) ongebruikt...

Vreemd, de officiële opslagruimte is wel 15 gb, maar gesplitst in 5 gb voor e-mail, de rest voor Drive etc.
Maar ik maak totaal geen gebruik van Drive en de andere bling bling. Wel loopt met IMAP mijn postbus vol!
Ik heb dus een nutteloze 10 gb per account waar ik niets aan heb.
Zou fijn zijn als we de verdeling zelf zouden kunnen regelen...
3 Reacties 3
Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14028Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes
De opslag voor je mailbox is per e-mailadres 5 gb. De opslagruimte voor drive ect. staat hier helemaal los van. Hier kan dus ook niets in worden gewijzigd, helaas.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75187Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21928Likes
De 10 GB aan drive ruimte staat waarschijnlijk ook niet als 10 GB te wachten voor je, maar de grootte wordt steeds verder uitgebreid naarmate je er meer gebruik van maakt.

Als je IMAP volloopt, dan kan het zijn dat er op een gegeven moment mails verwijderd gaan worden.
Ziggo heeft in zijn voorwaarden staan dat zij mails ouder dan twaalf maanden mogen verwijderen voor een goede werking van één en ander.

"De Klant verwijdert regelmatig de tijdens het gebruik van Ziggo Internet bij Ziggo opgeslagen informatie, waaronder e-mails en automatisch opgeslagen informatie met betrekking tot internetgebruik. Ziggo heeft het recht informatie ouder dan twaalf maanden te verwijderen als hij dit noodzakelijk acht in verband met het functioneren van het Netwerk of Ziggo Internet, zonder dat Ziggo de Klant dat vooraf moet melden en dat daardoor voor de Klant enig recht op schadevergoeding ontstaat."

Wil je bepaalde mails zeker bewaren, dan kan POP een makkelijke optie zijn, de mails krijg je binnen op je PC/laptop/tablet enz. en daar kun je makkelijk een backup van maken.
Fvdgeest
Topicstarter
Level 7
  • 152Posts
  • 4Oplossingen
  • 37Likes
Ja, POP duh, tuurlijk 😉 Daar wil ik juist van af met iPhone, iPad, Desktop en Laptop...!

Goeie ouwe XS4ALL had 25 gb, kijk, daar kun je wat mee! Maar een paar maandjes bestanden heen en weer (zipjes, tuurlijk zou via WeTransfer, Dropbox etc. kunnen, maar de meeste mensen met wie ik werk gooien alles als bijlage erbij, en ik moet ze bewaren) en de Ziggo box zit vol.
Nogmaals: Drive opslag is compleet nutteloos voor mij.
Jammer van Ziggo... 😞

Uitgelicht topic