Beantwoord

1 ontvanger krijgt mijn mail niet binnen

• 14 oktober 2019
  • 4 reacties
  • 254 keer bekeken

Wij gebruiken meerdere e-mailaccount waaronder een zakelijke. We hebben geen probleem met verzenden of ontvangen van mails. Echter als ik vanaf het zakelijke e-mailadres naar een bepaald iemand (e-mailadres) een mail stuur komt deze niet aan bij de ontvanger. Ik krijg daarvan geen foutmelding. Vanaf andere e-mailadressen kan ik die ontvanger wel mailen en komen de mails wel aan.

als ik vanaf het zakelijke e-mailadres ieder ander mail komen die mails wel aan

De ontvanger heeft bij haar provider geïnformeerd maar die zien niks vreemds.

Waar gaat het mis en wat kan eraan gedaan worden?

icon

Best beantwoord door vergetenzoon 16 oktober 2019, 15:11

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

4 Reacties

Reputatie 5
Badge +9

Hallo Floortje, je hebt het hier over een zakelijk e-mail adres. Hebben we het dan wel over een Ziggo e-mail account?

Ik neem aan dat de ontvanger ook in haar spam-box heeft gekeken?

Ook heeft de ontvanger bij haar provider geinformeerd, maar weet je ook waar ze exact naar hebben gekeken? Hebben ze bijv. wel gezien dat de e-mail bij hun binnengekomen is?

Is het afzender adres domein anders dan het verzend domein?

Dan kan het voorkomen dat de mail geblokt wordt als zijnde spam.

b.v. afzender staart@konijn.nl verzonden via smtp.haas.nl

Hallo Floortje, je hebt het hier over een zakelijk e-mail adres. Hebben we het dan wel over een Ziggo e-mail account?

Ik neem aan dat de ontvanger ook in haar spam-box heeft gekeken?

Ook heeft de ontvanger bij haar provider geinformeerd, maar weet je ook waar ze exact naar hebben gekeken? Hebben ze bijv. wel gezien dat de e-mail bij hun binnengekomen is?

Het gaat niet on een ziggo account.

In de spambox van de ontvanger zijn de mailtjes ook niet terecht gekomen.

ik moet even navragen of de provider van de ontvanger daar iets over gezegd heeft, ga ik doen!

Reputatie 4
Badge +4

https://www.transip.nl/knowledgebase/artikel/426-een-spf-record-instellen/