Beantwoord

0x800CCC0F bij smtp.zigoo.nl (587_STARTTTL) bij WIFI verbinding


Zodra ik mail wil verzenden via de wifi verbinding, krijg ik een foutmelding '0x800CCC0F; Verbinding met de server is onderbroken'. Zoek werk heeft opgeleverd dat dit waarschijnlijk door een firewall wordt geoorzaakt.

Ik gebruik Ziggo safe online in combinatie met de ziggo connection box.
Ik heb al geprobeerd om de al geprobeerd met ziggo safe online verwijderd en de firewall in de connectionbox uitgeschakeld.

Bedraad werkt alle goed, dus het moet echt in de draadloze verbinding zitten.
Met een oudere laptop en op de tablet werkt het wel goed.
icon

Best beantwoord door CAD 15 februari 2019, 19:29

Beste Zpiep, het probleem is opgelost.
Het bleek slechts een driver update van de WiFi adapter te zijn........ nadien kon ik mijn e-mail weer verzenden zonder problemen.
Bedankt voor het meedenken!

Bekijk origineel

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

32 Reacties

@Royalair wat levert een "0x800CCC0F" zoekaktie op?
Als jouw conclusie is, bedraad werkt alles goed, dan geen wifi gebruiken. 😉
Reputatie 7
Badge +17
Welk programma gebruik je?
Is je wifi verbinding wel goed?

Foutmelding 0x800ccc0f wordt dan ook veroorzaakt doordat de verbinding met de mailserver plotseling is verbroken, bijvoorbeeld door het uitvallen van de verbinding of een storing in het dataverkeer met je modem.

Schakelt je laptop tussen de 2,4 en 5 ghz verbinding van je router? Dat kun je voorkomen door ze verschillende namen te geven.

Niet te ver doordenken nog, de firewall of virusscanner zal het waarschijnlijk niet zijn, dan komen er meer meldingen hier.
@Steefb
Ik heb het geprobeerd met outlook 2019 en met de mail-app van windows.
Voor zover ik kan zien heb ik geen problemen met mijn wifi. Andere apparaten werken wel goed met dezelfde wifi verbinden. Laptop is net nieuw.
Als ik een netwerkkabeltje gebruik werkt alles goed, dus programma, account instellingen etc zijn goed.

Het is echt alleen op wifi en met de nieuwe laptop.
Er stond McAfee voorgeinstalleerd op, die heb ik vervangen voor Ziggo Safe online.
Heb al via McAfee de removal software gedownload om zeker te zijn dat er niets is achtergebleven na de-installatie.

Heb het ook al geprobeerd met alle virusscanner en firewalls uitgeschakeld.
Reputatie 7
Badge +17
@Royalair ik heb nog wat toegevoegd hierboven.
Reputatie 1
Badge +1
Waarom maak je een nieuwe melding/thread/topic aan, als je al één hebt lopen met hetzelfde probleem?


https://community.ziggo.nl/e-mail-103/outlook-2019-geen-mails-versturen-35084#post349708

Kan moderator hier naar kijken? Misschien samenvoegen van deze 2 topics.
Reputatie 4
Badge +2
Kan ook met onjuiste (half) werkende ipv6 en vertaalslag naar ipv4 te maken hebben of juist vanaf ipv6 niet naar de/een ipv4 mailserver(s) van ziggo kunnen komen.

enz.

Kan dus iets bij Ziggo zijn ( kombinatie) maar ook met elke stukje software en/of hardware bij jouzelf wat waarschijnlijker is een verkeerde config /instelling of bug enz.

Let op zeg niet is zo maar wel kan.

Ziggo mailservers zijn "ipv4 only" ( in ieder geval een aantal) als bijv een dns geen goede verwijziing heeft omdat er ( in praktijk bij zulk soort gevallen) verschillende zaken bij ipv4 en ipv6 ingesteld staan enz komen verbindingsproblemen voor.
Instellingen zijn vaak per netwerk adapter verschillend, als met draad wel werkt kijk naar die instellingen ( zou wel op dhcp staan alles ipv4 en ipv6)
Bij de draadloze netwerk instellingen staat dan mogelijk e.a. anders of ipv4 of ipv6 afwijkend.
Of beveiliging van/via deze netwerk toegang ( Wifi en versterkers/accespoints) is anders en loopt via andere routing. dan moet je daar zoeken.

Oja nog erger is als je via de wifi van de buren toevallig verbinding maakt hihi
😁 daar ben je niet de eerste, of via een wifi "hotspot" van kpn enz.

In geval van ipv4 en ipv6 problemen vanuit Ziggo mailserver kant problemen kunnen geven o.a. deze door hen gebruikt :
Mailserver (MX ), IPv6-adres, IPv4-adres, mx.tb.mail.iss.as9143.net., geenipv6adres, 212.54.42.8, mx.mnd.mail.iss.as9143.net., geenipv6adres, 212.54.34.8

Je kan indien op wifi en die pc zit testen of je de mailservers zoals o.a. smtp.ziggo.nl kan bereiken met ping of tracrt. ( commandline dan { tracert smtp.ziggo.nl } zonder de haakjes zie je de route die zou moeten gaan over jou ziggo router)

Bij outlook 2019 weet zo niet uit mijn hoofd of het daar was kan ook tls versie en cipher kombo anders juist wel of niet afdwingen.

En vraag ook bij Ziggo support na hoe e.a. is met de @home.nl die jij nog gebruikt.
Al loopt die wel over dezelfde mx mailservers lijkt het
Reputatie 4
Badge +2
O wat dom of topic starter heeft hier verkeerd getypt.
Of overal en wij lezen eroverheen haha

smtp.zigoo.nl


moet dus zijn denk ik

smtp.ziggo.nl


Maar ok kan ook een grappenmaker zijn.
👺

Maar ik blijf toch bij mijn vermoeden een dns problem "It turns out DNS lookups were NOT working" al dan niet in kombi met beveiliging.
Handmatig dns bij ipv4 en netwerkcard instellingen voor die wifi op 1.1.1.1 zetten ( enne niet dat meekijk kl;te dns adres van google met die achtjes)) enz kan dan ook helpen als je zeker weet dat je op je eigen wifi zit, als tracrt of ping naar smtp.ziggo.nl niet werken en hierna dan mogelijk wel.

Dit aan zelfs al veroorzaakt worden als je bijv. 2 dhcp servers in je netwerk hebt

workarround om te testen is dan ook het ip invullen in plaats van smtp.ziggo.nl dan 214.54.34.8 echter alleen om te testen want dan kan zomaar weer wijzigen als ziggo dat wil en doet
@emiliovisser
Het klopt dat ik een eerdere topic heb gemaakt. Ik dacht dat het aan outlook 2019 lag. Echter met een netwerkkabeltje lukt het wel. Het ligt dus niet aan de combinatie ziggo en outlook 2019. Ik heb geprobeerd om mijn vorige topic te sluiten, maar dat lukt niet. Excuses voor de verwarring.

@Zpiep
zigoo was een typefoutje, staat in de accountinstellingen wel goed. Maar wel scherp!
Tracert geprobeerd. Trace loopt via mijn eigen router (IP adres van router klopt) en loopt naar 212.54.34.9
Vast IP adres (212.54.34.9) ipv smtp.ziggo.nl. Probleem blijft bestaan.
DNS ingesteld op 1.1.1.1. Probleem blijft bestaan.
Reputatie 4
Badge +2
Ok dan heb je al veel uitgezocht,
Dan simpel nog even thunderbird testen in/op die combi.
En eventueel ip voro smtp.ziggo.nl die ik hier heb 212.54.42.9 smtp.tb.mail.iss.as9143.net

Er zijn nu meer mensen hier die problemen hebben met outlook.
Weet zo niet of men daar expliciet aan kan geven welke TLS versie te gebruiken, en ook net of dat hier het probleem is.

Als dezelfde wifi en device wel werkt met thunderbird.
Als dezelfde outlook en device wel werkt met kabel maar niet met wifi.
Als zelfde device zowel met outlook als thunderbird niet werkt met wifi maar wel met kabel

Zeker getest enz weet je meer en kan hopelijk microsoft en/of ziggo support jou / jullie verder helpen zie overige forum topics die nu op komen.

Stom wacht belangrijk test en kijk naar de mailheaders ook als de outlook2019 met kabel werkt dit bij de ontvanger natuurlijk, als thunderbird met wifi dan ook werkt ook hier de headers vergelijken vooral op gebruikte TLS en versie enz
Dan kan je mogelijk iets keihard instellen in outlook weet ik zo niet wat bij met draadje werkt en gezien wordt als versie i.p.v. auto enz.

TLS versie voor sommige wlan en windows 10 na updates hier gaat ook e.a niet goed wie weet daarom kijk of je daarover e.a. kan vinden
https://support.microsoft.com/en-us/help/3121002/windows-10-devices-can-t-connect-to-an-802-1x-environment

Indien tls dan hier nog meer info https://framebyframewifi.net/2016/06/13/hardening-tls-for-wlan-802-1x-authentication/
Reputatie 4
Badge +2
Indien het een combinatie met alleen wifi is zal ergens een protocol niet goed ondersteund worden. Versie's verschillen en/of certs enz

Hier dus goed testen of alleen met outlook op wifi of ook thunderbird en wifi dan kan je weer verder speuren
@Zpiep
Ik heb je tip geprobeerd en Thunderbird gedownload.
Werkt zonder problemen.
Dus resumé;
outlook 2019 met kabeltje werkt wel
outlook 2019 op WIFI werkt niet
Thunderbird op WIFI werkt wel.

Ik begrijp het steeds minder, maar heb in ieder geval met thunderbird wel een werkende situatie.
Reputatie 4
Badge +2
OK dan zijn de zeg maar mogelijk "bekende" problemen bij Microsoft weer terug.
Vroeger maar hou dit deel nu niet meer bij kon je indien je bij outlook zelf zaken niet kon instellen, wel diverse bijv tls versie afdwingen enz in registry doen.

Daarvoor op het web zoeken , bij mac's ook enz steeds weer met sommige versie of updates komt zoiets soms weer eens terug, een soort hmm oude bug omdat men bij de software/hardware leveranciers graag langs elkaar heen werkt. ( er werken er ook zoveel 😉 )

Eventueel ook wat voorkeuren / volgorde bij de netwerkkaart en instellingen de draadloze hard zetten indien daar zoiets mogelijk is.

Weet niet of hier al iets bij kan staan
https://duckduckgo.com/html/?q=preferred%20tls%20network%20wifi

Is lastig omdat een andere emaildienst om met outlook de header te testen mogelijk andere settings gebruikt waarmee je nog niet geholpen bent als je die uitleest.

Hier zou je echt het netwerkverkeer met zoiets als wireshark uitlezen of wifi inspector enz..


Gekke is dat ook op een mac zoiets pas voorkwam hier op forum en daar de settings met een "idiote instelling" dan wel werkten. ( zou eigenlijk dan juist niet mogen werken indien werkelijk geen tls/versleuteling... op poort 587, maar hmm Ziggo smtp poort 587..)

https://community.ziggo.nl/e-mail-103/uitgaande-mail-doet-het-sinds-zondag-ineens-niet-35120

Er zijn nu meer meldingen met mobiel, wifi enz mogelijk een deel daarvan beetje zelfde basis probleem?!

Een kort rijtje even grof en snel:
https://community.ziggo.nl/e-mail-103/uitgaande-server-verstuurt-niets-met-mobiel-35182
https://community.ziggo.nl/e-mail-103/outlook-problemen-35136
https://community.ziggo.nl/e-mail-103/berichten-verschijinen-niet-in-windows-10-mail-35282
https://community.ziggo.nl/e-mail-103/smtp-instellingen-printer-i-c-m-poort-465-35167
https://community.ziggo.nl/e-mail-103/verzendprobleem-mail-binnen-outlook-365-34797


En waar men dan mogelijk welke richting te zoeken en dit ingehele circuit dus kan er ergens iets geblokt worden of niet meer in juiste volgorde / wijze preferred met elkaar praten.
https://community.ziggo.nl/e-mail-103/algemeen-daar-ik-op-mijn-vingers-getikt-ben-de-vraag-welke-tls-en-cipher-versie-s-zijn-tot-wanneer-nog-mogelijk-of-reeds-afgeschakeld-ziggo-35266

gek maar kan ook nog steeds de time outs / beveiliging die via wifi net weer anders zijn dan:
http://service.weareonline.nl/knowledgebase/1/Outlook-Fout-0x800ccc0d-of-0x800ccc0f-bij-ontvangen-en-verzenden-van-e-mail.html

En hier zie je dat andere hardware met settings e.a. al kunnen beinvloeden dat mail via outlook anders gaat
https://community.ziggo.nl/e-mail-103/email-verzenden-lukt-niet-34759

Ook hier ik post zoveel algemeens omdat dit soort zaken volgens mij ook een mogelijk algemeen probleem is en andere lezers er dan meer aan hebben als ze dit vinden.😉
Royalair schreef:

@Zpiep
Ik heb je tip geprobeerd en Thunderbird gedownload.
Werkt zonder problemen.
Dus resumé;
outlook 2019 met kabeltje werkt wel
outlook 2019 op WIFI werkt niet
Thunderbird op WIFI werkt wel.

Ik begrijp het steeds minder, maar heb in ieder geval met thunderbird wel een werkende situatie.



Hallo @Zpiep,

Heb je al een oplossing gevonden voor het outlook probleem, ik zit nl. met exact hetzelfde probleem?😞
Reputatie 4
Badge +2
Neen om 2 redenen ik wil geen outlook.
en ben zelf geen Ziggo klant, mijn ouders yep, maar die gebruiken dus ook geen outlook ofcourse.

Weet niet of jou probleem van pas nieuw is of al langer bestaat.
Handig als je alle versies van software post en meer inf over je Ziggo aansluiting en wel of niet Ziggo of UPCmail enz.

Forum loopt vol nu lijkt het dus kan ergens zelfs ( niet bij ziggo) een nieuwer of nu opgemerkt probleem zijn of ontstaan zijn.

Ziggo support kunnen log files inzien als ze de moeite nemen en het doorzetten, dan hoeft men hier in forum niet met een glazen bol te raden
https://community.ziggo.nl/e-mail-103/verschijnen-van-pop-up-scherm-dat-vraagt-om-opnieuw-contact-te-maken-met-de-server-imap-ziggo-nl-36936
Ik bent klant bij Ziggo en gebruik een *****@upcmail.nl e-mail adres (IMAP / SMTP)

Onlangs heb ik een nieuwe laptop aangeschaft met o.a. software;
  • Windows 10 Home Versie 1803
  • Outlook (Office 365) Versie 1812
Daarnaast heb ik een oudere laptop met o.a. software;
  • Windows 10 Pro Versie 1803
  • Outlook (Office 365 Pro Plus 2016) Versie 1901
De oudere laptop werkt goed onder alle omstandigheden v.w.b. het e-mail verkeer

De nieuwe laptop geeft een foutmelding 0x800CCC0F zodra ik met Outlook een bericht wil gaan verzenden, dit probleem doet zich alleen voor wanneer ik met WiFi verbonden ben, zodra ik via LAN verbinding maak werkt alles normaal.

Met beide laptops wordt ingelogd op het zelfde 2.4Ghz WiFi netwerk
Reputatie 7
Badge +31
Even hardop denken @CAD

Deze instellingen zijn nu standaard voor alle email adressen home.nl , upcmail.nl enz.
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen

Als ik in Outlook een account maak met IMAP, dan vul ik alleen het mailadres is en het wachtwoord en verder krijgt Outlook alle gegevens van de mailserver.
Dus niet handmatig invullen.

Welk antivirus draait er op de nieuwe laptop?
Er zijn er die die foutmelding triggeren in Outlook.
Ik heb tijdens het aanmaken van het Outlook account inderdaad ook alleen het e-mail adres + wachtwoord ingevuld en verder is alles automatisch gegaan.
Ondertussen wel natuurlijk de instellingen gecontroleerd volgens
https://www.ziggo.nl/klantenservice/internet/e-mail/serverinstellingen
Alles staat zoals het hoort.
De antivirus software welke op beide laptops draait is Bitdefender 2019 (ook dit pakket al gedeïnstalleerd gehad, maar zonder resultaat)
Noot: er word tijdens het verzenden van de e-mail middels Outlook altijd 1 melding gegenereerd:


Zoals gezeg, alleen tijdens de WiFi connectie, niet tijdens de LAN verbinding.
Reputatie 4
Badge +2
Je zou moeten weten kunnen vinden of wat waar met welke ip adressen ipv4 ipv6 en welke dns route naar welke mailservers van ZIggo.

Zoek de verschillen, echter bij een timing synch probleem kan je ook zoiets krijgen.
En daar kunnen dan weer tig oorzaken zijn in nog meer combinaties.

Meeste timing problemen komen vaak als ergens iets van ipv4 naar ipv6 of omgekeerd niet zo optimaal gaat, of gewoon alleen als 1 ook alone van die ergens in de route een vertraging heeft.

Men kan dus bij de Ziggomail problemen nog zoeken naar die gemene ( letterlijk dus) deler.

Welke router/ modem, dan ipv4 , ipv6 full stack enz
De Wifi over welk modem enz

Dat is als ik Ziggo support buiten gewoon even in de log files van mailserver kijken..........

Time out times kunnen oorzaak zowel op mailserver als client als geheel route hebben, daarvoor heeft men log info's van beide kanten nodig

Note that isn't the first report of IPv6 connectivity issues with Microsoft Outlook

Reputatie 4
Badge +2
Bij time out problemen kan je ter test alles uit gaan zetten wat vertraging kan geven wel oppassen ivm antivirus en co.

Dus mailscannen in je beveiliging antivirus whatever ter test uit zetten, gaat het dan goed is het meestal een time out grensgeval als voorbeeld. Soms kan men ergens tunen en settings aanpassen indien op de mailservers hmm, mogelijk in instelling outlook maar dat zou automatisch bij bijv opnieuw instellen mailccount plaats moeten vinden haalt men op vanaf ziggo.

Men kan ook nog testen indien je nog een mailaccount bij Ziggo vrij hebt om aan te maken, met een kaal nieuw leeg account
Zojuist een nieuw account aangemaakt (xxxx@ziggo.nl) en getest, hetzelfde resultaat.

Badge +9
Het kan ook aan outlook zelf liggen, corrupte pst files, het kan aan een virusscanner liggen, het zou aan je connectie kunnen liggen maar minder waarschijnlijk, of een gewoon bug. De melding komt al jaren veel voor in diverse fora op het web, zonder eenduidige oorzaak. De foutmelding is ook niet heel duidelijk, met alleen zo’n code.
Heb je de hierboven genoemde thunderbird al geprobeerd?
Reputatie 4
Badge +2
Meeste Bugs met outlook waren met Exchange combi en daar was dus e.a. opnieuw installeren meestal de oplossing.
Is ook al weer een tijdje terug en past dan niet bij het nu sinds niet zolang hier optreden.

Wel zien we op dit forum meerdere problemen met internet connectie en o.a. aris/ connectbox vaker naar voren komen.

Zo ook ds-lite probs

Dus indien het veroorzaakt door verbindingsweg dan time outs bijv en daar is outlook heel gevoelig voor.

corrupte .pst ook yep.

Thunderbird werken wil niet zeggen dat men daarmee het werkelijke probleem bijv verbindingsweg of encryptie zaken opgelost heeft en wijzen naar alleen outlook mag maar hoeft niet daar te liggen.

Zoals Efok al aangeeft de foutmeldingen errorcodes kan bijna van alles zijn, ik meen in weze dat de juiste verbinding met tls enz niet op de juiste manier binnen correcte tijd afgehandeld is.

Glazen bol , ik zeg verzamelen gemene delers zoeken en bij Ziggo support een case openen daar die de mailserver log files in kunnen zien.
Bij protocol en zelfs diverse timing fouten staat e.a. in die logs, zo ook kan men de logs van modems uitlezen enz enz.

We verdoen onze tijd hier echt waar! 🏃
Reputatie 4
Badge +2
IN outlook properties advanced time out settings kan je nog proberen met de hand.

Dan je pc laptop bij iemand anders op een Ziggo aansluiting, als ze een andere setting hebben mode/router / ipv6 ds-lite enz en je pc werkt daar... dan jou aansluiting / eigen netwerk.

Werkt daar niet , dan of die mensen zelfde type problemen hebben zoniet, is het jou account en/of in combi met die ene laptop / pc met alles erop en eraan waar men moet zoeken verwacht ik.

Is al laat dus even 123 geschreven

Oja bij tevaak tesnel account afroepen enz kunnen ook problemen komen door beveiligings triggers, maar ook dat kan Ziggo support in logs zien.

Even bij wifi zijn een aantal zaken en protocols vaak iets anders dan met kabel en kan het nog steeds in gehele route tot mailserver liggen

Dit zal toch niet meer maar was vroeger een beruchte en voor mensen die probleem met netwerkkabel ook hebben wie weet na firmware udpates routers enz..?

Maximum Transmission Unit (MTU) size
Method 5: Verify the Maximum Transmission Unit (MTU) size that is set on your router


The MTU size set on your router may not let packets larger than a
certain size to pass through. These types of errors generally occur if
you are connecting to the Internet through a Linksys BEFSR41 router, a
Linksys BEFSR81 router, or a Linksys BEFW11S4 router. These routers have
Maximum Transmission Unit (MTU) problems that may cause timeout errors
when you send e-mail messages.

To resolve this problem, change the MTU setting for your router. For
information about how to do this, view the documentation that is
included with your router, or visit the following Linksys Web site: http://www.linksys.com/support/support.asp?spid=87Note: This problem may also occur if there is a misconfigured
router or device between the user and their mail provider. These types
of devices are known as 'black hole' routers.



Is oud maar veel ervan kan toch ook nu oorzaak zijn ook voor outlook versie x:
https://www.register365.com/knowledge/220-how_to_troubleshoot_error_messages_that_you_receive_when_try_to_send_and_receive_e-mail_in_outlook_and_in_outlook_express.html

Hier de ms link kan je errorlist openen:
https://support.microsoft.com/en-us/help/813514/error-occurs-when-you-send-or-receive-an-email-message-in-outlook-or-o

Task 'server name - Sending and Receiving' reported error (0x800ccc0f): 'The connection to the server was interrupted. If this problem continues, contact the server administrator or Internet service provider (ISP). The server responded: ? K'.

Your server has unexpectedly terminated the connection. Possible causes of this include server problems, network problems, or a long period of inactivity. Account. account name, Server: 'server name', Protocol: POP3, Server Response: '+OK', Port: 110, Secure(SSL): No, Error Number: 0x800ccc0f.



@han sorry dat ik jou even noem ook hier moet om verder tijd verspilling te voorkomen denk ik toch echt even in log files op mailserver / modem enz gekeken moet worden, kan alles veel eenvoudiger maken. ( en dat h..t ik aan Ziggo support komen ze er niet makkelijk uit , kluitje rietje, en men moet hier in forum om hulp "schreeuwen." terwijl log files zoveel kunnen zeggen over mogelijke oorzaken enz..


Juist bij deze klant zou men best even verder kunnen zoeken, omdat hij twee laptops heeft met e.a. "bijna" hetzelfde, als log files daar uitsluitsel kunnen geven zoals in de foutmelding eigenlijk bijna letterlijk gevraagd wordt. waarom niet even kijken.

@CAD je kan natuurlijk nog met de foute laptop naar iemand anders met ook Ziggo dan is nog meer getest.


Daar nieuwe laptop fout gaat met wifi alleen dan daar kan protocol of ip adres toewijzing ipv6 met alles erbij protocol enz natuurlijk anders zijn, en indien ipv6 ..

Je kan nog pingen vanaf die 2 laptops en wifi met gericht ipv4 en gericht ipv6 zover het kan naar de mailservers ( smtp ziggomail die bij jou dns resolven) ook kijken of je daadwerkelijk ipv6 toegewezen krijgt aan de wifi adapter
Reputatie 4
Badge +2
Dit omdat ik met een eigen laptop bij mijn ouders met op ipv4 een manueel gezette ( van hier dus foute gateway) dns en gateway had staan, sommige sites / servers niet kon bereiken en andere weer wel afhankelijk van gebruikte ip protocol en in de route wel of niet nog juist vertaalde enz, die dan via de ipv6 dhcp Ziggo modem liepen. Heb het niet uitgezocht daar ik oorzaak wist en geen tijd maar wat wel en niet werkte was best even vreemd. ( dus kan e.a. ook afhangen hoe de netwerkkaart wifi e.a. meekrijgt , outlook gebruikt e.a. anders dan in Thunderbird)