Beantwoord

Ziggo Go add-on voor Kodi

Toon eerste bericht

145 Reacties

Reputatie 3
Badge +1
Je mag gewoon een ziggo go addon maken, en aangezien je alleen data ophaalt en het voor de rest niet aangepast word zie ik het probleem niet.

immers laat je alles intakt en dus ook het drm gedeelte, wat je doet in zegmaar het zelfde als Netflix plugin van kodi, die scrapt gewoon de data en vervolgens speel je drmed de media af en is dus net zo veilig als de app en of website van ziggogo.
Netflix komt dit jaar al met een documentaire over formule 1. Zou me niks verbazen als we heel snel ook formule 1 (alleen nog) op Netflix kunnen zien. Natuurlijk ook gewoon op Kodi, zolang je een Netflix account (obv DRM) hebt natuurlijk.:)
Ziggo, wake up!
Reputatie 6
Badge +10
Ziggo en F1 zijn van dezelfde eigenaar.
Zou Ziggo de uitzendrechten verliezen?
Eind 2018 loopt het contract af. Het zou natuurlijk een dolksteek zijn in de rug van Ziggo door Liberty Global, dus toch niet zo waarschijnlijk. Maar uiteindelijk is alles te koop.
Voor Netflix is de formule 1 een ideale landingsbaan voor Europa en ook oudere mensen.
Misschien een beetje off-topic?
Kodi 18 ondersteunt wel DRM content, dus ik verwacht wel een omweggetje binnenkort voor betreffende addons.

Toch nog steeds jammer dat er geen groen licht wordt gegeven vanuit Ziggo.
Reputatie 7
Badge +23
Bij mij werkt de Ziggo Go gewoon met mijn Kodi aparaat, gewoon even goed Google'n
Bij mij werkt de Ziggo Go gewoon met mijn Kodi aparaat, gewoon even goed Google'n

in kodi of ernaast?
Reputatie 7
Badge +23

in kodi of ernaast?

Ernaast als app, ik Kodi niet, dat gaat niet
Gemiste kans Ziggo,
Ik was hier al erg lang naar op zoek, aangezien de app in de setup box van ziggo zelf vreselijk traag is.
Reputatie 7
Badge +35
@Olghur Welke app bedoel je in welke setup box?

Van de Samsung tv box welke door Ziggo is meegeleverd.
Reputatie 7
Badge +23

Van de Samsung tv box welke door Ziggo is meegeleverd.

Je kan de app via een site halen naast kodi installeren, heb ik ook gedaan, ik stuur je de link zo door via pb
Hah, kijk eens wat ik nu lees!
https://webwereld.nl/software/105582-kodi-krijgt-officiele-drm-ondersteuning?hash=6e478b15200ac8c2038e9cefdbfb670e

Ziggo, waar wachten jullie nu nog op? help ons en laat ons ook van de ziggo diensten gebruikmaken op Kodi en zo alles op een plek kunnen kijken zonder moeite.

Das pas klantvriendelijk!
Hah, kijk eens wat ik nu lees!
https://webwereld.nl/software/105582-kodi-krijgt-officiele-drm-ondersteuning?hash=6e478b15200ac8c2038e9cefdbfb670e

Ziggo, waar wachten jullie nu nog op? help ons en laat ons ook van de ziggo diensten gebruikmaken op Kodi en zo alles op een plek kunnen kijken zonder moeite.

Das pas klantvriendelijk!

'Liberty' global in de USA kan dan niet meer Nederlands (en heel Europa inmiddels) kijkgedrag dataminen.
Voor eenieder die met het argument "ziggo heeft ongelijk" komt zeg ik, prima dat je dat vind, wellicht heb je zelfs wel gelijk, het punt is dat ziggo hier anders over denkt en dat je je gelijk enkel zou kunnen krijgen via een weg naar de rechter. En dat is iets waar bijvoorbeeld de topic starter (en ik bijv ook niet) geen zin in heeft. Dus wie genoeg centjes of een dure rechtsbijstand verzekering heeft en er een zaak van wil maken, prima. Maar het heeft verder geen zin om hier te blijven roepen dat ziggo ongelijk heeft, dat is namelijk het punt helemaal niet.

Ik verbaas mijzelf over het feit dat ziggo zo krampachtig doet over de rechten vd content . Enerzijds is dit te begrijpen , gezien ziggo op haar beurt hier weer juridisch last mee kan krijgen. Ware het niet dat er sinds jaar en dag door Ziggo zelf Humax ontvangers geleverd worden (bijvoorbeeld de ihdr-5050c) waarmee unencrypted opgenomen wordt, en zelfs via de officiele handleiding valt te lezen dat je opnames makkelijk van het apparaat kunt downloaden (via ftp, door ziggo zelf mogelijk gemaakt). Ik heb het hier dus over een volledig originele ziggo ontvanger dit iedere gebruiker in staat stelt eenvoudig zonder drm content op te slaan en te kopieren. Zonder iets te hacken, zonder iets aan te passen, gewoon door ziggo zelf mogelijk gemaakt.

Bij de samsung harddisk recorders van ziggo zit dit weer helemaal dichtgetimmerd net zoals bij de mediaboxen (die enkel dlna ondersteunen, wat weer niet goed werkt). Wellicht dat ziggo hier op kan reageren, want ik snap het niet meer.

Dus van de ene kant doet ziggo heel veel moeite mbt rechtenbescherming, en van de andere kant leveren ze zelf apparatuur die drm omzeilt .

Bijgesloten screenshot is van de humax handleiding van Ziggo's eigen website...
Interessante ontwikkelingen in media land.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/eigen-ott-streamingdienst-formule-1-concurrentie-voor-ziggo-sport/

Als Ziggo zo moeilijk blijft doen, zoeken we de content wel elders.
Reputatie 7
Badge +24
Interessante ontwikkelingen in media land.

https://www.totaaltv.nl/nieuws/eigen-ott-streamingdienst-formule-1-concurrentie-voor-ziggo-sport/

Als Ziggo zo moeilijk blijft doen, zoeken we de content wel elders.

Oud nieuws en off topic

"27 februari 2018

Eigen OTT streamingdienst Formule 1 concurrentie voor Ziggo Sport?

De organisatie achter de Formule 1 heeft een eigen OTT-streamingdienst met de naam F1 TV aangekondigd. De online dienst komt via een internetsite en op de mobiele apparaten tablet en smartphone beschikbaar.Een abonnement op F1 TV gaat tussen de acht en twaalf dollar per maand kosten"
Voor eenieder die met het argument "ziggo heeft ongelijk" komt zeg ik, prima dat je dat vind, wellicht heb je zelfs wel gelijk, het punt is dat ziggo hier anders over denkt en dat je je gelijk enkel zou kunnen krijgen via een weg naar de rechter. En dat is iets waar bijvoorbeeld de topic starter (en ik bijv ook niet) geen zin in heeft. Dus wie genoeg centjes of een dure rechtsbijstand verzekering heeft en er een zaak van wil maken, prima. Maar het heeft verder geen zin om hier te blijven roepen dat ziggo ongelijk heeft, dat is namelijk het punt helemaal niet.

Ik verbaas mijzelf over het feit dat ziggo zo krampachtig doet over de rechten vd content . Enerzijds is dit te begrijpen , gezien ziggo op haar beurt hier weer juridisch last mee kan krijgen. Ware het niet dat er sinds jaar en dag door Ziggo zelf Humax ontvangers geleverd worden (bijvoorbeeld de ihdr-5050c) waarmee unencrypted opgenomen wordt, en zelfs via de officiele handleiding valt te lezen dat je opnames makkelijk van het apparaat kunt downloaden (via ftp, door ziggo zelf mogelijk gemaakt). Ik heb het hier dus over een volledig originele ziggo ontvanger dit iedere gebruiker in staat stelt eenvoudig zonder drm content op te slaan en te kopieren. Zonder iets te hacken, zonder iets aan te passen, gewoon door ziggo zelf mogelijk gemaakt.

Bij de samsung harddisk recorders van ziggo zit dit weer helemaal dichtgetimmerd net zoals bij de mediaboxen (die enkel dlna ondersteunen, wat weer niet goed werkt). Wellicht dat ziggo hier op kan reageren, want ik snap het niet meer.

Dus van de ene kant doet ziggo heel veel moeite mbt rechtenbescherming, en van de andere kant leveren ze zelf apparatuur die drm omzeilt .

Bijgesloten screenshot is van de humax handleiding van Ziggo's eigen website...

Jammer dat @Serkan Ziggo hier niet op reageert. Lijkt me een redelijk relevante vraag.
Reputatie 7
Badge +24
Andere tijden, toen de Humax uitkwam deden de content providers nog niet zo moeilijk.
Andere tijden, toen de Humax uitkwam deden de content providers nog niet zo moeilijk.

Toch niet. De huidige "extra mediabox", de Humax irhd-5300c , die op dit moment wordt uitgeleverd, ondersteund dit nog steeds volgens de handleiding. Dus er wordt moeilijk gedaan over een goedbedoelde kodi add-on, waar ikzelf al lang op zit te wachten, en tegelijkertijd levert ziggo de middelen om heel drm te omzeilen. Lijkt me een tegenstrijdig beleid??
Reputatie 7
Badge +24
Komt uit 2012
Komt uit 2012
Maakt niet uit, is een product wat nu op dit moment uitgeleverd wordt. Lijkt me niet zo moeilijk te begrijpen welk punt ik hier probeer te maken...
Reputatie 6
Badge +10
Maar als de content providers zo moeilijk doen waarom kan mijn TV dan opnemen op een interne HD en deze content naar een mkv bestand kan exporteren?
Zet het zo via het netwerk op mijn nas.
Ik vraag mij af of die content providers echt wel zo moeilijk doen.
Maar als de content providers zo moeilijk doen waarom kan mijn TV dan opnemen op een interne HD en deze content naar een mkv bestand kan exporteren?
Zet het zo via het netwerk op mijn nas.
Ik vraag mij af of die content providers echt wel zo moeilijk doen.

Precies dat. Er wordt altijd geschermd met "de content providers doen moeilijk", bijvoorbeeld wanneer mensen met goede bedoelingen een plugin maken of wanneer ziggo zelf weigert een kodi plugin te maken. Tegelijkertijd leveren ze zelf de apparatuur om hun eigen drm/dvb-c encryptie volledig te omzeilen.

En als die content providers zo moeilijk doen, waarom kan je via de "collega's" van canaal digitaal, die dezelfde content leveren, met enkel een traditionele ci (zonder plus) cam en smartcard alle content zo unencrypted binnentrekken?? Lijkt me allemaal een wassen neus.

@RobertKoopman Erg tof dat je tv MKV ondersteund. Da's pas het echte werk. (daarmee bedoel ik support voor een opensource container format)
Reputatie 7
Badge +35
Liberty Media (eigenaar van Formule 1) = Liberty Global = Ziggo.
Je eigen concurrent zijn, leuker kun je het niet hebben.☺

Reageer