Beantwoord

Ziggo Go add-on voor Kodi

Toon eerste bericht

139 Reacties

Wat is dat Ziggo toch een sneu k bedrijf zeg. Wat schendt het hun nu als we ons abonnement gebruiken?
Heren Ziggo,

Een klein verzoek aan de makers van de ZiggoGo App, als jullie geen addon voor Kodi willen, kunnen jullie dan de App muisgestuurd maken als optie.

Zou ik erg fijn vinden, alvast bedankt.
Reputatie 7
Badge +17
IBH schreef:

Heren Ziggo,

Een klein verzoek aan de makers van de ZiggoGo App, als jullie geen addon voor Kodi willen, kunnen jullie dan de App muisgestuurd maken als optie.

Wellicht kun je daar nu beter even de klantenservice voor bellen. Er zijn op dit moment geen moderators aanwezig en de komende dagen zeer waarschijnlijk ook niet.

Maar wellicht kom je verder met de klantenservice, wat overigen ook voor de anderen geld met deze, of een soortgelijke vraag, maar anders kan moderator @Serkan Ziggo er ook naar kijken als hij terug is. Volgens mij heeft hij hier eerder op gereageerd.
Reputatie 7
IBH schreef:

Heren Ziggo,

De Ziggo Go app op Windows is natuurlijk al "muisgestuurd". Voor Android en iOS zal dat niet gaan werken.
Beste Serkan,

Bedankt voor je reactie, ik bedoelde toetsenbord gestuurd, ik zat nog in de Kerst denk ik.
Ik zal het even uitleggen, ik gebruik Kodi als default interface voor alle zaken zoals Netflix, Spotify enz.
Ik zou graag hierbij Ziggo willen hebben, maar zoals bekend wil Ziggo hier niet aan, dus ik start vanuit Kodi de Ziggo App op, en dat gaat prima, enkel moet ik dan wel mijn flymouse gebruiken ipv mijn toetsenbord zoals in Kodi.
En ik zou dus graag mijn toetsenbord navigatie gebruiken ipv de flymouse.
Dus mijn concrete vraag is komt er een versie van de Ziggo app die bestuurd kan worden door een toetsenbord ?
Alvast bedankt voor het antwoord.
Reputatie 7
@IBH,
Dat verwacht ik niet. Het is voor jou handig omdat je gebruik maakt van Kodi maar voor de Ziggo GO app op een Android of iOS device is het geen toegevoegde waarde.
Beste Serkan,

Bedankt voor je bericht, ik snap heel goed dat het voor Ziggo geen toegevoegde waarde heeft.
Daarom hoop ik dat Ziggo toch eens opnieuw wil kijken naar de Kodi add-on van Wilco om die kleine groep Kodi gebruikers tegemoet te komen.
Het zou zeker super zijn om deze Add-on te hebben. Ik hoop dat Ziggo het gebruik daarvan in de toekomst wel zal toestaan.
Alanya schreef:

De Dienst blijft ongewijzigd, enkel de browser is anders. :)
Voor ziggosport is er ook een addon zag ik.

Helemaal mee eens !
Zolang je gebruikt maakt van de html5 interface is de kodi pluging gewoon een aangepaste browser. En volgens mij kan ziggo dit nooit verbieden! (Sterker nog, als ziggo slim was zouden ze je inhuren en de plugin zelf aanbieden !)
Badge
Dirk-JanK schreef:

Zelf had ik ook het liefste een kodiplugin of een stabielere app gehad, maar dat komt tzt wel vanuit ziggo.

Optimist! 😅
Echt jammer dit van Ziggo. Ik wacht al jaren om dit te kunnen in kodi. Met een goede add-on zou ik nooit meer hoeven tree switchen en alles vanuit kodi kunnen afspelen .Ik hoop dat er snel een oplossing komt
Merkwaardig topic om terug te lezen dit. Even voor de duidelijkheid, als Ziggo in haar voorwaarden zet dat ze iemand mogen neerschieten als ze abbonnee zijn dan is dat natuurlijk ook niet rechtsgeldig.
Het mag dan ook duidelijk zijn dat Ziggo hier niet in haar recht staat. De beweringen staan gelijk aan zeggen dat je hun streams enkel met internet explorer en niet met chrome zou mogen afspelen.
Ik begrijp waarom de user niet in conflict wil komen, maar het gezever vanuit ziggo is schokkend. Het is OF total onkunde, of (en dit lijkt er meer op) niets meer dan FUD om net te doen alsof de addon ook maar iets anders doet dan willekeurig welke browser.

De ware aard van de monopolist komt steeds weer boven. Zij zullen wel even aan jou vertellen hoe je het liefst TV (en nu dus ook live streams) kijkt.

Een typisch voorbeeld dat in je recht staan niet hetzelfde is als gelijk krijgen...

Het ALLERmooiste is nog wel dat UPC illegaal XBMC (de vorige naam van kodi) heeft gebruikt voor 1 van de eerste setup boxen. De licensing van kodi is duidelijk, deze code moet openbaar zijn (en dit is wel rechtsgeldig) en dat heeft UPC destijds verzuimt.
Maar ja, da's alweer 5 jaar geleden en het geheugen is kort...
Jou idee spookt al lang door mijn hoofd.
Ik kom uit het Ziggo gebied, en heb geen box voor Replay tv.
Alleen achter een rode knop, kan ik op Tv gemist komen.
Dat is iets heel anders dan replay Tv.
Ja, ik kan andere tv ontvangers krijgen, maar ik heb in mijn netwerk 3 stuks nodig.
Ping,ping, ik mag weer extra betalen.
Achterlijk, want met een v88 box uit China van 18 euro, kan je de Ziggo Go app wel installeren.
Onder de 22 euro betaal je geen inklaring of btw.
Via de mediabox op 1 van mijn HDMI kanalen (al mij apparaten zijn GEROOT!!) kan ik WEL op replay tv komen.
Op een Android tv ossssss zoals velen televisies, of de Nvidea Shield 2017 is het niet mogelijk om replay te kijken.
Als je niet uitkijkt, zit je zo aan een ander abonnement vast.
Ik vind.... dat Ziggo een vies spelletje speelt.
Laten betalen via Tv gemist voor bijvoorbeeld The Voice of Holland (2,35) en via replay gratis...Hmmm.....
Waarom niet op een GECERTIFICEERDE tv (ZIGGO) geen replay danwel de mogelijkheid tot downloading app.
Op de Nvidea Shield kan je de Google Beta versie downloaden (Browser)
daarin kan je inloggen, maar na een 40 minuten word de verbinding verbroken.
Je kan opnieuw aanzetten, maar ik begrijp nog steeds niet waarom het werkend uit MOET vallen.
Ziggo denkt alleen maar aan de poen!!
Ik heb zelf op Github (onder een andere naam) een Repo voor Ziggo Go!!
Zoek en gij zult vinden.
Wat een moeite om een actie uit te voeren bij de afdeling ICT van misschien 10 minuten om klanten tevreden te maken.
Wat me ook vaak opvalt, als mensen reageren, dan zijn er nooit geen moderators.
Ik heb het eigenlijk wel gehad met Liego.
Ik reageer ook verder niet, ik ventileer mijn mening.
We leven in 2018 en niet in 2001.
Ik betaal al meer als genoeg met 85 euro per maand + Vodafone wat eeder ook via Liego liep.
85+45 euro dus.....!!
Ik red me wel, maar velen niet.
Maak een account aan op Github, en je vind alles wat je nodig hebt.
Voor Android boxen,Shields, televisies, etc etc.
Legaal of niet... Ziggo luistert alleen als men geld kan verdienen.

Wilco Vertegaal schreef:

Nu Ziggo een HTML5-player voor ziggogo.tv beschikbaar heeft gemaakt en Kodi bezig is met de implementatie van DRM-ondersteuning, ben ik eens wat gaan knutselen om een Kodi add-on te maken. Idee is dat je rechtstreeks vanuit Kodi de TV-zenders, films en series bekijkt die je ook kunt kijken via de Ziggo Go site. Dat werkt eigenlijk wonderwel. Dus nu vroeg ik mij af of het een idee is als ik dit stukje huisvlijt deel met andere mensen.

Voor de duidelijkheid: je kunt met deze add-on alleen de content zien waarop je recht hebt volgens je abonnement. Heb je geen Movies & Series (X)L, dan kun je dus geen HBO-content kijken. Dit werkt gewoon via je Mijn Ziggo accountnaam en -wachtwoord, op precies dezelfde manier als de ziggogo.tv site en de Ziggo Go app. Eigenlijk vervult Kodi hier precies de rol van browser, niet meer en niet minder.

Vraag aan Ziggo: mag ik, uiteraard zonder enige verantwoordelijkheid of support van Ziggo voor het gebruik, deze add-on publiek beschikbaar maken?

Vraag aan Kodi-gebruikers: is er behoefte aan een Ziggo Go add-on?

Paar schermafdrukjes ter illustratie:

Hahahahahahaha !!!
Give me a gun hahaha.

sophof schreef:

Merkwaardig topic om terug te lezen dit. Even voor de duidelijkheid, als Ziggo in haar voorwaarden zet dat ze iemand mogen neerschieten als ze abbonnee zijn dan is dat natuurlijk ook niet rechtsgeldig.
Het mag dan ook duidelijk zijn dat Ziggo hier niet in haar recht staat. De beweringen staan gelijk aan zeggen dat je hun streams enkel met internet explorer en niet met chrome zou mogen afspelen.
Ik begrijp waarom de user niet in conflict wil komen, maar het gezever vanuit ziggo is schokkend. Het is OF total onkunde, of (en dit lijkt er meer op) niets meer dan FUD om net te doen alsof de addon ook maar iets anders doet dan willekeurig welke browser.

De ware aard van de monopolist komt steeds weer boven. Zij zullen wel even aan jou vertellen hoe je het liefst TV (en nu dus ook live streams) kijkt.

Een typisch voorbeeld dat in je recht staan niet hetzelfde is als gelijk krijgen...

Het ALLERmooiste is nog wel dat UPC illegaal XBMC (de vorige naam van kodi) heeft gebruikt voor 1 van de eerste setup boxen. De licensing van kodi is duidelijk, deze code moet openbaar zijn (en dit is wel rechtsgeldig) en dat heeft UPC destijds verzuimt.
Maar ja, da's alweer 5 jaar geleden en het geheugen is kort...

@Andre-Bakkeveen ik heb me kapot gezocht. Account op GitHub aangemaakt, kan het zijn dat de repo waar jij het over hebt uit 2012 komt?

Ik denk het niet want die werkt niet... 😞
Installeer
Vanuit Indigo kan je zoeken op users,repos en meer.
Van daaruit kan je installeren vanuit Github.
Als voorbeeld de naam KODIBAE, die heeft Exodus 5.0 erin staan.
Ik weet de naam niet meer na mijn geschiedenis te hebben gewist van ziggo (bij maker staat onbekend).
Ik kom hier op terug, maar dan prive.
Hoe kan het zijn, dat als ik op de Shield inlog op een browser (Slink) dat alles werkt, maar na een uur de verbinding verbroken word op die rottige Ziggo NO GO app..
Maar Ziggo doet maar.
Ik ben niet afhankelijk van hun.
Zoek op internet naar Andrè Kodi
Ik zal in filmpjes later alles uitleggen>
Het is gewoon onwil van Ziggo.
De meest verkochte mediaspeler van 2017, samen met de Apple tv van de 5e gen.
Televisies met een Android os waar ook geen Replay op kan is bespottelijk.
Het draait allemaal om de poen bij die lui.
Sorry, ik zeg wat ik denk.
Als je direct aan de gang wil, koop een simpele 2e box V88 bij Gearbest voor 18 euro, of de (iets betere) Alfawise A1 met 1G Ram en 8G rom, dat is onder de inklaringsprijs van 22 euro (geen invoerkosten en geen inklaring/btw), zet er de ziggo Go app op en klaar.
Tenminste..... Als je meer dan 1 HDMI poort op je Tv hebt.
Een 1G ram/8G Rom is genoeg voor die app waarvan de content toch meestal 720/1280 is.

Stefkus schreef:

@Andre-Bakkeveen ik heb me kapot gezocht. Account op GitHub aangemaakt, kan het zijn dat de repo waar jij het over hebt uit 2012 komt?

Ik denk het niet want die werkt niet... :-(

*** Edit door moderator ***
URL naar externe pagina verwijderd.
bsddad schreef:

N.N. schreef:

Ziggo heeft de betreffende app onder haar verantwoording ontwikkeld of laten ontwikkelen en heeft daar het copyricht op. Ongeloofde aanpassingen aan de software van de app betekent een inbreuk op dat copyright met de nodige juridische gevolgen.

Wilco heeft geen aanpassingen aan de software gedaan, daarom zijn er geen juridische gevolgen.

Hij heeft gezien op zijn netwerk hoe de browser omgaat met de site en kodi geïnstrueerd diezelfde commandos uit te voeren. De handeling van de streams komt voor rekening van Kodi's InputStream interface.

Voor Ziggo ziet dit er niet anders uit dan iedere andere willekeurige android/win10/apple/Linux client. Dat is de reden dat ze het niet tegen kunnen houden.

Ik hoor graag steekhoudende juridische/technische argumenten om dit tegen te gaan, voorlopig liggen er alleen emotionele.

Ziggo moet af van de gedachte dat ze de main interface van mijn leven (de TV) onder controle hebben, ik bepaal hoe ik met mijn media om ga en Kodi is de interface van mijn keuze.
Ziggo is een leverancier van netwerkdiensten en ik zal mij aan de technische specificaties van het netwerk houden maar hoe ik die diensten consumeer gaat ze [strike]GeenEnneFlikker[/strike] niet aan.

@ @Wilco Vertegaal heb ik ongeveer beschreven wat je gedaan hebt?

Helemaal mee eens.
Zeker nu het kabinet zelfs de routerkeuze wi loskoppelen van de provider zal dit ook gelden voor een app.
Je betaald voor de dienst, en niet voor een app.
Door username en ww weet ziggo dat je betaald hebt en hoe ik de https stream consumeer mag en moet hun niet interesseren.
Ik denk dat ze juridisch geen poot hebben om op te staan.
We zijn een community, kunnen we het niet laten uitzoeken en kosten delen?

Het gaat ziggo gewoon om je kijkgedrag verder niets.
En ze zijn bang om die gegevens mus te lopen door een niet gecontroleerde app.
Maar je gedrag is via je account geregeld dus dat kan geen issue zijn. Dus de inkomsten van het doorverkopen van onze gegevens lopen ze niet mis door de kodi implementatie
Hoi,
Spijtig om te lezen dat Ziggo op voorhand al is begonnen met dwarsliggen door deze clausule op te nemen in de voorwaarden.

Net als Wilco Vertegaal ontwerp/programmeer ik al aardig wat jaartjes interactieve diensten sinds ongeveer 1992 en weet dus voldoende af van verschillende protocollen die gebruikt worden voor het streamen van TV signalen of dit nu IPTV / DVB-C / DVB-T is dat is allemaal bekende koek.

Ze spenderen bakken geld aan beveiliging van de streams omdat de commerciële zenders dit eisen. Deels begrijpelijk want er rust immer auteursrechten op de uitzendingen.

Een maand of 6 voor de HTML5 versie uit kwam had ik op FaceBook al een discussie waarom ze niet van dat mega irritante silverlicht af stapten en net zoals de NetFlix en VideoLand gewoon een goeie HTML5 player gingen maken.

Dit om de reden dat Linux absoluut niet goed met silverlight overweg kan en als het al werkt enorm veel CPU capaciteit vergt.

Toen kreeg ik te horen dat Ziggo het om auteursrechtelijke bescherming verplicht was en nog een deel wat ik vaag vond maar goed.

Ik heb daarop geantwoord dat het DVB-C signaal nog steeds actief is op de kabel voor de TV's die nu nog massaal verkocht worden ( Afgelopen week nog voor een vriend een TV gekocht die helemaal afgesteld was voor Ziggo op het DVB-C systeem )

Nu zijn ze gebonden aan het DRM (Digital Rights Management.) Dit is een opname beveiliging. En hier breekt mijn klomp. Het DVB-C signaal is volkomen LEGAAL openbaar voor de SD zenders. En wanneer je een smartcard in je TV of Ontvanger hebt (HUMAX) kun je ook de zenders in HD kijken. ( perfecte kwaliteit )

Met alle PVR - Ontvangers die Ziggo geleverd hebben en die nu nog verkocht worden met het Ziggo gecertificeerd logo kun je alle zenders opnemen. En eventueel naar USB stick verplaatsen.
( staat zelfs in de handleiding die Ziggo bij de apparatuur geleverd heeft hoe dit moet )

In de discussie op FaceBook heb ik destijds aangehaald dat wanneer ik tv wil kijken ik daarvoor apart een server aan moet hebben staan waar ik het DVB-C signaal op ontvang en bekijken op mijn pc waar ik dan achter zit. Dat dit best veel stroom kost en dat voor een beetje TV kijken.

In reactie daarop vertelde verschillende medewerkers van Ziggo mij dat ik het daar voorlopig helaas maar mee moest doen er werd toen niet eens vermeld dat ze met een HTML5 versie bezig waren daar kwam ik per toeval achter bij een vriend in huis die storing had met één zender en dacht o laat ik even kijken op ziggogo.

Met andere woorden wij mogen wel stroom vretende PC in een hoek van de kamer zetten met een DVB-C TV kaart / stick(usb/pci) er in. Waarmee ook gewoon mogelijk is om je favoriete programma's op te nemen. Zoals het ook kan met de PVR Humax en Cisco van Ziggo. En zelfs de nieuwste TV's van Philips hebben de mogelijkheid om DVB-C TV programma's op te nemen op een externe USB HDD ( op de zelfde wijze zoals de HUMAX dit doet)

Dit is enorm scheef. Want ze doen angstvallig hun best om de content te beveiligen en beschermen in de nieuwe HTML5 omgeving. Maar in de ouderwetse DVB-C omgeving staat de content gewoon voor het oprapen.

Maar om de HTML5 player te customizen zodat het prettiger tv kijken is mag niet. En dit is wat Wilco Vertegaal in mijn ogen doet of van plan is. En hij heeft ook al beschreven dat dit alleen werkt wanneer je een geldig Ziggo account hebt.

Ik zelf mis bijvoorbeeld de mogelijkheid om een afstandsbediening te gebruiken op de computer om Ziggogo te gebruiken. Nu kijk ik zelden TV alleen bij evenementen zoals The Passion maar om nu lekker TV te kijken en een popup HTML menu te moeten gebruiken om van zender te wisselen in plaats van "504 ENTER" om naar RTL4HD te gaan vind ik onhandig.

En het is prettiger wanneer ik beetje zit te programmeren om op de achtergrond in een window de TV aan te hebben staan dan stroom te verspillen aan een TV en de HUMAX ontvanger waar je dan niet naar kijkt omdat je toch achter de computer zit.

Het probleem reverse-engineering is eenvoudig op te lossen:

Zoals bij vele on demand diensten zoals internet radio etc. Worden de overzichten van de streams aangeboden in XML of JSON formaat daar hoef je de browser niet eens voor om te draaien om dit te weten.

Ziggo zal hiervoor vast en zeker zelf een API hebben laten bouwen. Dus Ziggo hoeft alleen Wilco Vertegaal alleen maar te vertellen waar deze streams staan en hoe de handshake autorisatie gewenst is. (wat hij vermoedelijk al weet)

Dan is het probleem opgelost want dan is er geen enkele vorm van herschrijven of reverse-engineering nodig.

En dit heeft ook nog voordelen, want op deze manier krijgt Ziggo misschien nog wat meer klanten die blijven. Ik heb op de valreep ontdekt dat Ziggo een HTML5 oplossing had want ik wou overstappen naar een andere provider die dit wel al had.

Wees reëel de ZiggoGo ap werkt op alle vormen van de moderne Android, Dus het kan niet zo wezen dat Ziggo dit tegenwerkt om de verkoop / verhuur van de Ziggo Mediabox te beschermen of te bevorderen.

Ook een voordeel is wanneer Ziggo dit in een Technisch forum vrij geeft er geen geknoei plaatsvind in een werkend systeem wat wellicht een bugg boven water kan halen waardoor de dienst helemaal plat komt te liggen. Geef geïnteresseerden een eigen API key waarmee je ze kunt herkennen dus mochten ze "rare dingen doen" dat je ze kunt aanspreken of kunt blokkeren.

Uiteindelijk blijft de content toch door een geldig gebruikers account en DRM beveiligd / beschermd.

Dus Ziggo klamp je niet vast met oogkleppen op aan regels. Maar bied een alternatief ! aan die wel in de regels past (zoals mijn voorstel). Zodat het handje vol mensen die Ziggo gaan kijken op hun Raspberry / Orange Pi of op de pc.

Voor de automatiserings-afdeling van Ziggo is dit een simpele ingreep (wanneer er gebruik gemaakt zal worden van een extra API-Key ) en nog minder werk om even de url's te geven waar de zenderlijsten te vinden zijn.

Groetjes,
René
Het media landschap is keihard aan het veranderen. Netflix is al in gesprek met de formule 1 federatie over de uitzendingen. Iedereen kan straks online kijken, ook via Kodi. Ziggo en KPN blijven wanhopig vasthouden aan de oude (lineaire) manier van TV kijken.
Met een app voor Kodi zou Ziggo juist meegaan met de tijd.
Frank Portegies schreef:

Met een app voor Kodi zou Ziggo juist meegaan met de tijd.

Dat ben ik volkomen met je eens Frank,
En ze hebben volgens mij het idee dat heel Nederland in de auto / file TV moet kijken. ( wat nog meer ongelukken met zich mee zou brengen )
Maar het meest storende vind ik dat ze de HTML5 dicht spijkeren volgens hunzelf.
Terwijl de DVB-C kant wagenwijd openstaat.

Ze vergeten dat de mensen die daadwerkelijk kwaad willen toch wel weer een optie vinden om welke beveiliging dan ook te omzeilen maar om eerlijk te wezen ik zie daar het nut dan weer niet van in want wat er op de reguliere zenders wordt uitgezonden is de moeite niet waard.

En natuurlijk worden dat soort vragen hoe dat moet niet gesteld op het Ziggo forum zelf.

Maar het feit dat ze gewoon niet antwoorden op mijn post zegt al genoeg.
Reputatie 7
Badge +31
Hier, in dit topic, staat al het definitieve antwoord van Ziggo, met uitleg, dezelfde vragan met hetzelfde antwoord iedere pagina is niet zinvol: https://community.ziggo.nl/ziggo-ideeenbus-88/ziggo-go-add-on-voor-kodi-20532/index3.html#post219350 @rene_sn
Be rt schreef:

Hier, in dit topic, staat al het definitieve antwoord van Ziggo, met uitleg.

Nee, dat is niet het antwoord op wat ik geschreven heb.

1. Geen antwoord op het feit dat DVB-C open staat als een open huis.

2. Geen antwoord op "Dus Ziggo klamp je niet vast met oogkleppen op aan regels. Maar bied een alternatief ! " ( zonder dat er reverse-engineering plaats vind )

En zoals Frank al schreef Ga mee met je tijd alleen 20 man die een HTML5 versie bedenken / onderhouden is niet voldoende. De interface is mooi maar absoluut niet handig.

Straks verlies je meer klanten door deze starre houding. Ik heb de TV alleen maar voor de visite en voor beetje achtergrond geluid want het hele programma aanbod ( niet wat Ziggo betreft ) maar wat ze allemaal uitzenden op de reguliere zenders vind ik 10 x niets maar dat is persoonlijk.

En de regels kunnen ook aangepast worden of juist Creatief mee omgegaan worden ook daar laat Ziggo te wensen over in mijn opinie. Zelf heb er geen nood aan om dit te gebruiken ik steun alleen het initiatief van Wilco en ik merk dat de regels niet gemaakt zijn door technische mensen maar alleen door Juridische.
Reputatie 7
Badge +31
Je kunt omwegen of andere wegen blijven zoeken die je wilt, het antwoord is heel duidelijk van Serkan:
"Het heeft dan ook geen zin om hier verder op in te gaan, het standpunt blijft hetzelfde."
Be rt schreef:

Je kunt omwegen of andere wegen blijven zoeken die je wilt, het antwoord is heel duidelijk van Serkan:
"Het heeft dan ook geen zin om hier verder op in te gaan, het standpunt blijft hetzelfde."

Dat is nou precies wat we allemaal bedoelen. Ziggo ( WebTeam ) blijft eenzijdig kijken.

En iedereen weet dat het alsnog toch wel gaat gebeuren en of al gebeurt.
Wilco vraagt het nog netjes en Piet denkt hey dit werkt ook zo mooi zo gebruik ik het.

Viel me net bij me vorige post al iets op maar toen had ik hem al geplaatst.
Jouw SignOff Quote is tegenstrijdig : "Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

😅
Reputatie 7
Badge +31
@rene_sn Ik liet alleen duidelijkheid zien wat het Ziggo standpunt is.

Je hebt mij nooit ergens geen enkele mening zien schrijven over "Ziggo Go add-on voor Kodi"

Dus het staat nog steeds:
"Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan."

Reageer