Beantwoord

Ziggo Go add-on voor Kodi

Toon eerste bericht

139 Reacties

Wilco Vertegaal schreef:

Vanwege alle positieve reacties die ik heb gekregen, heb ik contact opgenomen met Ziggo om toestemming/ontheffing te krijgen om mijn add-on te mogen delen. Ondanks een aantal prettige gesprekken met vriendelijke mensen is mij vandaag het volgende meegedeeld:

Als ik mijn add-on openbaar maak, dan komt het bij de juridische afdeling van Ziggo terecht en die gaan daar zeker stappen op ondernemen.

Jullie begrijpen dat ik wel wat beters te doen heb dan een juridische strijd met Ziggo over iets wat ze in mijn ogen zelf zouden moeten willen, dus bij deze gooi ik mijn add-on in de kliko.

Goedemorgen Wilco,

Jammer dat het zo moet aflopen.
Ik had dit echt heel goed kunnen gebruiken, maar het is niet anders. Ik zou ook geen juridische strijd aangaan met een miljoenenbedrijf.

Maar als U de code toch met mij zou wil delen via een persoonlijke bericht zou ik dat zeer op prijs stellen en belonen met geheimhouding 😉
Ha Wilco goed bezig !

Echt jammer dat jou vinding niet mag worden openbaar gemaakt.
Ik houd me aanbevolen om info te mogen ontvangen zodat ik hier verder mee kan.
helaas ben ik niet zo`n techneut die dit zelf kan.🤔
Uitstekend initiatief Wilco.
Het is begrijpelijk dat het vanuit Ziggo niet toegestaan is, maar evengoed houd ik me aanbevolen mocht je e.e.a prive te willen delen met me.

Ik ben al een hele poos opzoek naar iets dergelijks, en nu ik het gevonden heb kan ik er net niet bij 🙂
Goh zeg, wat jammer dat Ziggo dwarsligt in deze, al was het enkel maar om af te zijn van die vreselijke trage Mediabox, mijn oude 486 PC was nog sneller, bij elke druk op de knop moet de box een seconde nadenken over wat ie gaat doen, om maar te zwijgen over de opbouw van het menu en de zoekfuncties, totaal onlogisch.
Dus een overzichtelijke app zou een zeer aangename verassing zijn, dan kan ik, en voornamelijk mijn vrouw vinden wat we zoeken zonder dat de afstandsbediening door de kamer vliegt :-)).
Ja de mediabox van Ziggo werkt sfeerverhogend, dus Ziggo denk eens na over een snelle app waarmee je snel kunt schakelen, liefst in 4K (of vraag ik nu teveel ?) hoeft voor mij niet persé in Kodi mag ook in Plex.
Dan kan ik op één HDMI kanaal blijven en hoef ik niet steeds te schakelen, en wellicht wordt dan wordt de mediabox ook iets minder warm, want het is nu af en toe net een kookplaat, de kat vindt dat overigens wel fijn. Ik hoop dat Ziggo zelf het initiatief neemt om dit te maken, ik heb er begrip voor dat ze het er niet mee eens zijn dat iedereen een app gaat maken onder hun naam, zou ik ook niet prettig vinden.
Maar het lijkt me wel een goed plan om deze add-on te controleren en uit te brengen, laten we eerlijk zijn deze beste man heeft al het werk al voor jullie gedaan.
Al denk ik dat hij deze niet meer heeft, hij had het over de kliko.
Reputatie 7
Badge +31
@IBH
De Mediabox XL mag niet te heet worden, anders is er iets niet goed.
Er zijn er al verschillende omgeruild omdat ze te heet worden.
Als de box al een langere tijd staat kan het raadzaam zijn om de box een keer uit te zetten en de fan en de ventilatieroosters een keer met een stofzuiger van stof te ontdoen.

Even een paar vragen:
Heb je de box in een thuisnetwerk opgenomen?

Kun je hier je signaalsterkte plaatsen als de box op NPO1 staat?
Ho Be rt

De box is pas nieuw, de oude heeft het begeven, ik ben zeer vertrouwd met de boxen ben ook een tijd testklant geweest bij UPC, jawel de Horizon Box, dus ik weet wat ze kunnen, en ook wat ze niet kunnen.
Ik ken alle ins en outs van deze boxen, maar snelheid heeft er nooit ingezeten, heb ik ook vaak verteld.
De kasten worden snel warm hebben een zeer trage opstarttijd, internet valt soms weg, de DHCP kan je niet echt uitzetten (heel vaag), ik heb een thuisnetwerk maar dat via een andere weg de ziggo box staat in een DMZ.
En een ventilator is van matige kwaliteit die snel gaat ratelen, daarom wil ik een app, die maakt minder lawaai, of ik heb hele goede oren dat kan ook.
Reputatie 7
Badge +31
@IBH

Ik snap'm, de laatste tijd zijn een aantal boxen gesignaleerd op dit forum waar de fan te strak van aangedraaid zit.
Zitten er schroefjes aan de buitenkant dan helpt iets losdraaien, anders blijft Ziggo bellen over.
Bj mijn eerste box wist ik nog van niets en deze is toen omgeruild door een monteur voor een andere.
Ik heb er nu 2 naast elkaar staan, in stand by hoog, en ik hoor ze alleen 's-nachts als het stil is.

Toch even je signaalsterkte, de boxen van vroeger ken ik niet, maar de huidige zijn gevoelig op signaal, als de box op NPO1 staat, dan is in goed de juiste instelling, na werkzaamheden heb ik hem al 3 keer op een lagere versterking moeten zetten, omdat hij in uitmuntend de gekste storingen ging laten zien.

Ziggo moderators komen hier iedere paar werdagen langs in ieder topic en kunnen eens meekijken en dieper in je box kijken of zij nog wat vreemde dingen zien en advies geven dan wel actie ondernemen.

Succes ermee.
Klinkt goed dat je een oplossing hebt gevonden.
Jammer dat ie niet gedeeld wordt. Ik probeer nu de ziggogo app te streamen naar een Raspberry Pi. Lukt me nog niet....
Ik ben echt benieuwd welk deel van de voorwaarden van Ziggo je schendt met je zelfgemaakte oplossing.
Als ik het goed begrijp die je niets bijzonders met de Ziggogo app zelf...
Reputatie 5
Badge
Lieve mensen, bedankt voor alle leuke reacties per e-mail, DM, Facebook en wat nog meer. Ik hoop dat jullie er begrip voor hebben dat ik de app echt met helemaal niemand deel. Vragen heeft dus geen zin. Ziggo heeft het heel duidelijk gemaakt dat ik de juridische afdeling achter me aan krijg zodra de add-on naar buiten komt. En hoewel ik nog steeds niet begrijp welke voorwaarden ik nu precies schend en waarom het een probleem is, ontbreekt het mij gewoon aan tijd, geld en energie om een rechtszaak uit te vechten over iets wat Ziggo eigenlijk gewoon zou moeten willen maar niet wil.

Klagen over dit beleid graag niet naar mij maar richting Ziggo, misschien dat dat helpt - hoewel ik er en hard hoofd in heb dat er naar je geluisterd wordt.

Het alternatief is natuurlijk iemand vinden die niet aan de gebruikersvoorwaarden is gebonden en dus vrolijk zijn gang kan gaan om een app te ontwikkelen. Met de juiste skills is het een fluitje van een cent, ik had het zelf in een weekend voor elkaar.
Ziggo heeft de betreffende app onder haar verantwoording ontwikkeld of laten ontwikkelen en heeft daar het copyricht op. Ongeloofde aanpassingen aan de software van de app betekent een inbreuk op dat copyright met de nodige juridische gevolgen.
Geldt niet alleen voor een app maar voor alle apparaten die met software werken, aan die software mag niet gesleuteld worden zonder toestemming vooraf van de ontwikkelaar, is al eeuwen zo, niks nieuws dus.
Reputatie 5
Badge
Ik weet niet hoe vaak ik nog moet uitleggen dat ik helemaal niet aan de software van Ziggo kom.
Zeg meneer N.N. heeft u geen ogen en oren gekregen van onze lieve heer, ER WORDT NIETS AANGEPAST AAN DE ZIGGO SOFTWARE !!! Er wordt enkel een andere vorm van weergave gemaakt.
Heeft niets met Ziggo software te maken. Meneer Be rt heeft ook Ziggo-oren ik heb het over de traagheid van de XL kast en hij heeft het enkel over het warm worden van de kast, terwijl dat de issue niet is.
IK WIL EEN APP BINNEN KODI OF PLEX !!!! en wat meneer ziggo daarvan vindt zal me toch echt aan mij .... oxideren.
😭 😭 Ik wordt zo verdrietig van ziggo, betaal elke maand € 110,- aan de club, en er wordt niet geluisterd naar de wensen van de klant 😭 😭
Reputatie 7
Badge +31
@IBH schreef: "en wellicht wordt dan wordt de mediabox ook iets minder warm, want het is nu af en toe net een kookplaat, de kat vindt dat overigens wel fijn."

"Meneer Be rt heeft ook Ziggo-oren ik heb het over de traagheid van de XL kast en hij heeft het enkel over het warm worden van de kast"

Meneer Be rt refereerde hieraan, omdat alle boxen die te heet worden gaan vertragen en haperen en de fan die dan gaat loeien, let maar eens op wat een computer doet die te heet wordt, laat de box nou ook een computer zijn met een processor die, als hij te heet wordt vertraagd en gaat haperen en de fan die harder gaat draaien.
Dit zit ik niet te verzinnen, maar zijn ervaringen die hier op het forum naar voren zijn gekomen.
Boxen die te heet werden, zijn na stofvrij maken of tussen andere apparatuur uitgehaald te zijn minder heet geworden en een stuk minder traag en minder haperingen.
Boxen waar dit geen oplossing voor bleek zijn, na bellen met Ziggo, omgeruild voor een box die wel stil is en niet heet wordt.
Oke duidelijk, maar ik vind de menu strutuur ook niks.
Maar bedankt voor de adxiezen, echter nu de kodi add on niet mag van de Ziggo stazi zal ik een alternatief gaan zoeken.
Reputatie 7
Badge +22
Binnenstebuiten Illustraties schreef:

Ik ben echt benieuwd welk deel van de voorwaarden van Ziggo je schendt met je zelfgemaakte oplossing.

Dat staat in het antwoord.

Ik had persoonlijk ander nieuws willen brengen, maar de regels en de use policy zijn vrij helder, dit heb ik voor jullie nagelezen en het is niet toegestaan. Zie hier de use policy.

Met name de volgende punten zijn van toepassing:

(j) Het is u niet toegestaan het volgende te doen of derden te helpen het volgende te doen:
i. De Dienst op welke wijze dan ook kopiëren, reproduceren, overbrengen, aanpassen, wijzigen, emuleren, decompileren, demonteren of reverse-engineering op de Dienst toepassen, of afgeleide werken van de Dienst maken;
ii. De Dienst of een deel ervan gebruiken om een tool of softwareproduct te maken dat gebruikt kan worden om softwaretoepassingen van welke aard dan ook te maken;
iii. De Dienst geheel of gedeeltelijk huren, verhuren, lenen, aan het publiek beschikbaar stellen, verkopen of distribueren;

Jan F. schreef:

Binnenstebuiten Illustraties schreef:

Dat staat in het antwoord.

Ik had persoonlijk ander nieuws willen brengen, maar de regels en de use policy zijn vrij helder, dit heb ik voor jullie nagelezen en het is niet toegestaan. Zie hier de use policy.

(j) Het is u niet toegestaan het volgende te doen of derden te helpen het volgende te doen:
i. De Dienst op welke wijze dan ook kopiëren, reproduceren, overbrengen, aanpassen, wijzigen, emuleren, decompileren, demonteren of reverse-engineering op de Dienst toepassen, of afgeleide werken van de Dienst maken;
ii. De Dienst of een deel ervan gebruiken om een tool of softwareproduct te maken dat gebruikt kan worden om softwaretoepassingen van welke aard dan ook te maken;
iii. De Dienst geheel of gedeeltelijk huren, verhuren, lenen, aan het publiek beschikbaar stellen, verkopen of distribueren;

@Jan F.Dan begint ts weer te zeuren dat hij niks met de app doet, snap jij het nog?
Reputatie 7
Badge +22
N.N. schreef:

@Jan F. Dan begint ts weer te zeuren dat hij niks met de app doet, snap jij het nog?

Ik dacht dat TS het wel duidelijk is, hij geeft aan geen verdere activiteiten op dit gebied te ontplooien, ook als anderen daarom vragen. Mijn reactie was een antwoord op de vraag van @binnenstebuiten-illustraties waarom het niet mag.
Reputatie 5
Badge
N.N. schreef:

@Jan F.Dan begint ts weer te zeuren dat hij niks met de app doet, snap jij het nog?

Jij duidelijk niet, dus wel jammer dat je deze discussie steeds een kant op leidt die nergens op slaat.

1. Ik doe niks met de app.
2. Ik heb zelf een stukje software geschreven waarmee mensen via Kodi hun eigen Ziggo Go media op hun eigen televisie zouden kunnen bekijken.
3. Ziggo wil niet dat ik dat stukje software deel.
4. Veel mensen vinden dat jammer en willen dat ik die software toch met hen deel.
5. Ik begin daar niet aan, want Ziggo heeft gezegd dat ze dan een advocaat achter me aan sturen.
6. Ik snap alleen niet op welke grond dat precies is, want IK DOE NIKS MET DE APP VAN ZIGGO.

Denk je wat leuks te doen voor de mensen.
Reputatie 7
@Wilco Vertegaal,

Ik weet niet hoe vaak ik nog moet uitleggen dat ik helemaal niet aan de software van Ziggo kom. Ik heb zelf een stukje software geschreven waarmee mensen via Kodi hun eigen Ziggo Go media op hun eigen televisie zouden kunnen bekijken.

De Dienst op welke wijze dan ook kopiëren, reproduceren, overbrengen, aanpassen, wijzigen, emuleren, decompileren, demonteren of reverse-engineering op de Dienst toepassen, of afgeleide werken van de Dienst maken;

Naar mijn inzicht is het bovenstaande wel van toepassing bij het programma dat je hebt ontwikkeld.

Volgens mij is ons standpunt inmiddels wel duidelijk. De topicstarter heeft ons netjes gevraagd of hij deze software mag delen met de rest van de Community. (waarvoor dank) Daarop heeft hij het antwoord gekregen dat het tegen ons beleid is en dat het niet is toegestaan om deze software te delen met derden. Het heeft dan ook geen zin om hier verder op in te gaan, het standpunt blijft hetzelfde.
N.N. schreef:

Ziggo heeft de betreffende app onder haar verantwoording ontwikkeld of laten ontwikkelen en heeft daar het copyricht op. Ongeloofde aanpassingen aan de software van de app betekent een inbreuk op dat copyright met de nodige juridische gevolgen.

Wilco heeft geen aanpassingen aan de software gedaan, daarom zijn er geen juridische gevolgen.

Hij heeft gezien op zijn netwerk hoe de browser omgaat met de site en kodi geïnstrueerd diezelfde commandos uit te voeren. De handeling van de streams komt voor rekening van Kodi's InputStream interface.

Voor Ziggo ziet dit er niet anders uit dan iedere andere willekeurige android/win10/apple/Linux client. Dat is de reden dat ze het niet tegen kunnen houden.

Ik hoor graag steekhoudende juridische/technische argumenten om dit tegen te gaan, voorlopig liggen er alleen emotionele.

Ziggo moet af van de gedachte dat ze de main interface van mijn leven (de TV) onder controle hebben, ik bepaal hoe ik met mijn media om ga en Kodi is de interface van mijn keuze.
Ziggo is een leverancier van netwerkdiensten en ik zal mij aan de technische specificaties van het netwerk houden maar hoe ik die diensten consumeer gaat ze [strike]GeenEnneFlikker[/strike] niet aan.

@ @Wilco Vertegaal heb ik ongeveer beschreven wat je gedaan hebt?
Als ik mijn add-on openbaar maak, dan komt het bij de juridische afdeling van Ziggo terecht en die gaan daar zeker stappen op ondernemen.

Jullie begrijpen dat ik wel wat beters te doen heb dan een juridische strijd met Ziggo over iets wat ze in mijn ogen zelf zouden moeten willen, dus bij deze gooi ik mijn add-on in de kliko.[/quote]

psssst! Pastebin?

Dat je er geen zin in hebt dat snap ik, maar er zijn mensen die daar wel zin in hebben...
De apps van Ziggo stellen helaas niet zoveel voor, ik heb de android geprobeerd, maar de tranen schieten in je broek. Geen app binnen Android TV voor mijn Sony, streamen vanaf IOS is traag en ziet er niet uit. Via de Mediabox ziet het beeld er wel goed uit, maar het browsen in deze box gaat te traag naar mijn zin. Zeer begrijpelijk dat Wilco zijn app niet wil delen, zou ik ook niet doen als ik zo'n bericht kreeg van Ziggo. Ik zou zeggen verdiep je in het maken van add-ons en maak er zelf een, of wacht tot de firma Ziggo bij zijn positieven is gekomen. Deze toko weet natuurlijk ook wel dat dit niet is tegen te houden, maar zolang het kan doen ze het. Niet onbegrijpelijk, het is een commerciële instelling die graag extra boxen wil verkopen (ik heb er zelf ook 2) Als ik ze bel krijg ik altijd zo'n ...verkoper aan de lijn die mijn abonnement wel wil aanpassen zodat het goedkoper kan, en als volgzame klant ben ik dan altijd duurder uit. Sterker nog mijn abonnement wordt niet aangepast, maar geheel vernieuwd, en dan maar weer bellen of ze het willen terugdraaien. Ik heb ooit met een nieuwe mediabox 12 keer moeten bellen in één week om mijn zenderpakket goed te krijgen. Je durft gewoon geen update meer aan te vragen want dan ben je de sjaak en hang je een week met ze aan de telefoon. Het is dan wel een gratis nummer maar je moet er wel de tijd voor nemen en het is niet goed voor je emotionele stabiliteit. je wordt er doodmoe van. Als er één firma is die een juridische afdeling achter zich aan zou moeten krijgen is het Ziggo wel, en dan wel voor de geleden persoonlijke mentale schade van de afgelopen jaren.
Reputatie 2
Badge
De Dienst op welke wijze dan ook kopiëren, reproduceren, overbrengen, aanpassen, wijzigen, emuleren, decompileren, demonteren of reverse-engineering op de Dienst toepassen, of afgeleide werken van de Dienst maken;

'de dienst' == geleverde content, de ziggo go app, de site, etc.
'ontwikkelde stuk van TS' = Alternatieve manier van afspelen welke de geleverde dienst leverd. Dit kopieerd de app, brengt de beelden over.
Reverse engineering = De stream locaties met een sniffer uit je netwerk trekken of hoe je dan ook aan de streams komt.

kinderlijk eenvoudige uitleg toch? 🙂 Zelf had ik ook het liefste een kodiplugin of een stabielere app gehad, maar dat komt tzt wel vanuit ziggo.
Serkan Ziggo schreef:

@Wilco Vertegaal,
Goed dat je eerst navraag komt goed, dat stellen we zeker op prijs. Het idee is leuk en is ook zeker positief ontvangen bij de rest van de gebruikers als ik zo de reacties terug lees.

Duidelijk, maar wel flauw antwoord, Ziggo! In een tijd waarin illegaal downloaden alweer toeneemt omdat, o.a. jullie, klanten proberen 'in te sluiten' met content die exclusief bij 1 partij te verkrijgen is en waarin de consument steeds meer geïrriteerd raakt over de manier waarop jullie bepalen hoe en waar je iets mag kijken, zou het jullie sieren om initiatieven zoals deze toe te juichen! KODI is een geliefd pakket onder media enthousiastelingen (en écht niet alleen maar gebruikers van illegale content) en juist een legaal alternatief binnen een door velen geliefde interface zou goodwill kweken.

De voorwaarden die jullie aanhalen zijn in dit geval, naar mijn mening, totaal niet van toepassing. De voorgestelde KODI add-on houdt zich netjes aan de DRM implementatie van Ziggo, probeert helemaal niets te omzijlen en geeft precies waar de abonnee volgens zijn/haar abonnement recht op zou hebben. Er wordt helemaal niets aan de dienst 'gekopieerd' want het enige wat de add-on doet is een perfect legale schil/interface naar jullie dienst aanbieden, waar je alleen wat aan hebt met een geldig abonnement.

Het is deze houding van Ziggo (en andere partijen) die jullie nog een keer de kop gaat kosten. Niet iedereen zit op een (energie slurpende) mediabox te wachten waar exclusieve content mee bekeken kan worden of op een smartphone - en tablet app die claimt Chromecast of AppleTV te supporten maar waarin je bij bijna alle content te zien krijgt "sorry, Chromecast of AppleTV is niet toegestaan".

Vooral om dat laatste zeg ik nu mijn abonnement op, maar de houding omtrent een perfect legale KODI add-on geeft hier nog wel een extra bevestiging van.

Het ga jullie goed. 'Traditioneel' TV kijken wordt al een stuk minder. Commerciele zender verliezen hun adverteerders en de publieke omroep moet binnenkort ook al inkrimpen. Er is binnen een paar jaar weinig reden meer om uberhaupt nog een TV abonnement af te nemen. En met deze houding van jullie wordt het er niet veel beter op.

Voor nu neem ik lekker een abonnement op KNIPPR (en ik zie om mij heen dat steeds meer mensen dat doen). Want bij hen mag je in ieder geval wél ReplayTV gebruiken via Chromecast en ook werken zij hard aan apps en add-ons om hun dienst ook op andere platforms (zoals AndroidTV) beschikbaar te krijgen.
Zodra ik verhuist ben neem ik een abonnement bij xs4all, daar weten ze tenminste waar ze het over hebben.

Reageer