Beantwoord

Ziggo Go add-on voor Kodi

Toon eerste bericht

143 Reacties

Heel erg jammer dat dit niet mag, ik heb al jaren een abonnement, maar geen coax kabel naar mijn televisie en de mediabox staat dan ook al jaren ongebruikt in de meterkast. Op deze manier had ik eindelijk eens gebruik kunnen maken van de mogelijkheden van Ziggo Go.
Overigens heb ik destijds Ziggo genomen ivm internet, TV kijken we via nog via de satteliet.

@Wilco Vertegaal Is het ook mogelijk om soort een tutorial te maken over hoe je een in zijn algemeenheid een plugin kunt maken? Daarmee schend je dan niet de algemene voorwaarden en ben ik misschien wel in staat om zelf iets te fabriceren...
Reputatie 7
Badge +22
aux schreef:

Heel erg jammer dat dit niet mag, ik heb al jaren een abonnement, maar geen coax kabel naar mijn televisie en de mediabox staat dan ook al jaren ongebruikt in de meterkast. Op deze manier had ik eindelijk eens gebruik kunnen maken van de mogelijkheden van Ziggo Go.
Overigens heb ik destijds Ziggo genomen ivm internet, TV kijken we via nog via de satteliet.
.

Dan betaalt u al jaren onnodig veel. Als u alleen internet van Ziggo gebruikt heeft u voldoende aan Kabel TV en heeft u geen abonnement op digitale tv met een mediabox nodig.
Reputatie 5
Badge
aux schreef:

@Wilco Vertegaal Is het ook mogelijk om soort een tutorial te maken over hoe je een in zijn algemeenheid een plugin kunt maken? Daarmee schend je dan niet de algemene voorwaarden en ben ik misschien wel in staat om zelf iets te fabriceren...

Die tutorials zijn er. Wat ik zelf gedaan heb is gewoon de demo video plugin van Kodi (te vinden op hun Wiki) aanpassen door goed te kijken naar de data die heen en weer gaat voor de Ziggo Go website. Iedereen met een beetje verstand van programmeren en van HTTP-verkeer kan het zelf. Ik heb wel contact gehad met de ontwikkelaar van de DRM-implementatie van Kodi, want daar is nog geen goede documentatie van.

Maar goed, als ik de voorwaarden lees mag je dit dus ook voor eigen gebruik niet doen.
Beetje kinderachtig van Ziggo om moeilijk te toen. :-(
Als OP het niet netjes had gevraagd had er geen haan naar gekraaid.

Ik hoop dat deze of vergelijkbare code ooit op Github tevoorschijn komt, want de interface via CI 1.3 interactieve TV is bagger en lagged als een malle.

En goede voorbeeldcode m.b.t Widevine DRM in Kodi is ook voor andere ontwikkelaars nuttig.
Reputatie 7
@patrickvanc,

Van mij persoonlijk krijgt de topicstarter de credits voor het aanmaken van het topic en het vragen of het wel/niet mag. Dat stellen we op prijs. Los daarvan vind ik de implementatie in Kodi ook mooi gemaakt.

Ik moet alleen ook om jullie veiligheid denken. Wij kunnen niet garanderen dat jullie gegevens op deze manier veilig zijn en kunnen jullie ook niet ondersteunen als er problemen zijn met de app. Daarnaast zijn de algemene voorwaarden ook helder. Vanuit het bedrijfsperspectief, kan ik dit niet goedkeuren. Ik hoop dan ook op jullie begrip hiervoor.
Reputatie 5
Badge
Serkan Ziggo schreef:

Ik moet alleen ook om jullie veiligheid denken. Wij kunnen niet garanderen dat jullie gegevens op deze manier veilig zijn en kunnen jullie ook niet ondersteunen als er problemen zijn met de app. Daarnaast zijn de algemene voorwaarden ook helder. Vanuit het bedrijfsperspectief, kan ik dit niet goedkeuren. Ik hoop dan ook op jullie begrip hiervoor.

De gebruikersvoorwaarden zijn helder en die respecteer ik. Daarom zal ik de add-on niet beschikbaar maken. Ik accepteer echter niet dat er hier een veiligheidsaspect is dat een rol zou spelen. Als professioneel software-ontwikkelaar die hier open en bloot zijn naam neerzet en om toestemming vraagt, kan ik het niet over mijn kant laten gaan dat er gesuggereerd wordt dat er onzorgvuldig met de gegevens van gebruikers zou worden omgesprongen of op andere manier misbruik zou worden gemaakt. Een eventuele zakelijke opdrachtgever die toevallig tegen dit topic aanloopt kan zomaar op verkeerde gedachten worden gebracht.

Daarbij komt dat alle broncode van Kodi openbaar is en iedereen precies kan zien wat er met welke gegevens gebeurt. Zoals ik al eerder heb aangegeven zou dat ook met deze add-on het geval zijn.

Nogmaals, ik heb er begrip voor als Ziggo niet wil dat ik de add-on uitbreng en ik hou me aan de voorwaarden. Mij ongefundeerd van mogelijke kwade bedoelingen beschuldigen is hier echter volkomen misplaatst. Ik hoop dat je dat zelf ook inziet.
Reputatie 7
@Wilco Vertegaal,

Het is niet mijn bedoeling om je te beschuldigen, maar ik ben geen software ontwikkelaar. Ik heb je broncode niet gecontroleerd en ik kan niemand garanderen dat jouw app wel/geen kwade bedoelingen heeft.

Wij kunnen niet garanderen dat jullie gegevens op deze manier veilig zijn en kunnen jullie ook niet ondersteunen als er problemen zijn met de app.

Het feit dat we niet kunnen garanderen dat onze klantgegevens veilig zijn, betekent niet dat ik aangeef dat je kwade bedoelingen hebt. Ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel en het was niet bedoeld als kritiek/beschuldiging.
Toch blijft het commerciele slappe hap van jullie Ziggo.
In mijn wijk hebben jullie een monopolie; er is geen alternatief voor internet sneller dan 5-10Mbps.

Jullie leveren ziggo-go alleen via silverlight; dat is op zich al kwalijk genoeg.
Het zou jullie sieren om enthousiaste ziggo'ers de mogelijkheid te geven om naar eigen inzicht wat leuks te doen met de dienst waar we voor betalen. En meer dan het "signaal ontvangen waar we voor betalen" is het niet, want je moet alsnog gewoon inloggen. Je kijkt alleen waar je voor betaalt, maar je bepaalt wel hoe je het kijkt.
Reputatie 7
Badge +25
Martijn123 schreef:

Toch blijft het commerciele slappe hap van jullie Ziggo.
In mijn wijk hebben jullie een monopolie; er is geen alternatief voor internet sneller dan 5-10Mbps.

Jullie leveren ziggo-go alleen via silverlight; dat is op zich al kwalijk genoeg.
Het zou jullie sieren om enthousiaste ziggo'ers de mogelijkheid te geven om naar eigen inzicht wat leuks te doen met de dienst waar we voor betalen. En meer dan het "signaal ontvangen waar we voor betalen" is het niet, want je moet alsnog gewoon inloggen. Je kijkt alleen waar je voor betaalt, maar je bepaalt wel hoe je het kijkt.

ZiggoGo wordt niet meer alleen via silverlight geleverd, ook via html5, zie elders binnen dit forum, eerst beter inlezen s.v.p. voordat je commentaar levert.
Reputatie 7
Badge +31
@Martijn123
En de Ziggo Go app voor vrijwel alle systeemsoftware.
Klopt! Ik was daarvan nog niet op de hoogte.
Toch blijf ik het jammer vinden dat je niet vrijelijk mag beschikken over het "signaal" wat je ontvangt, mits je het binnen je eigen huis houdt.
Er zijn zoveel leuke dingen mogelijk met een basisvoorziening als een "TV-signaal".
Reputatie 7
Badge +25
Martijn123 schreef:

Klopt! Ik was daarvan nog niet op de hoogte.
Toch blijf ik het jammer vinden dat je niet vrijelijk mag beschikken over het "signaal" wat je ontvangt, mits je het binnen je eigen huis houdt.
Er zijn zoveel leuke dingen mogelijk met een basisvoorziening als een "TV-signaal".

@Martijn123Volgens onderstaande zin:

Dus nu vroeg ik mij af of het een idee is als ik dit stukje huisvlijt deel met andere mensen.

wil topicstarter het juist delen met anderen en dat mag, begrijpelijkerwijs, dus niet.
Het signaal (i.e. de dienst die je afneemt) wordt toch niet gedeeld?
Reputatie 7
@Martijn123,
Zolang jij betaald voor "het signaal", ontvang je diensten. Als je er niet voor betaald, ontvang je logischerwijs ook geen signaal.

Ik begrijp niet wat je duidelijk je wilt maken.
Badge
aaaj! zo zonde dat ziggo geen toestemming geeft voor een kodi add-on....terwijl dit een enorme "modernisering" zou zijn, en ziggo dan laat zien met zijn tijd mee te gaan.
toch effe rondsnuffelen en zelf knutselen om dit gedaan te krijgen! ;-)😎
in ieder geval respect en n diepe buiging voor de werklust en ondernemeingszin van Wilco

++
Reputatie 2
Zou natuurlijk mooi zijn als ziggo contact op zou nemen met @Wilco Vertegaal!
Ik gebruik Kodi ook op meerdere apparaten in mijn huis, dus als Ziggo (i.s.m. @Wilco Vertegaal) een Kodi app zou willen uitbrengen dan zou ik dit zeker toejuichen.

Ik kijk Ziggo nu op deze apparaten via een centrale tuner en TVheadend wat goed gaat, maar geen on-demand mogelijkheden heeft.

Ik wil me ook wel aanmelden om te beta-testen hoor.
Wat een onzin Ziggo, een add-on kan je prima beveiligen. Sterker nog, dat hebben jullie zelf al gedaan op de website (die streams worden namelijk gewoon gebruikt mét inlog).
Als het niet veilig is, dan zit de fout op de website, niet in de add-on.

@Wilco, mocht je een dergelijke add-on hebben gemaakt, dan test ik het graag voor je
@Ziggo: mensen als Wilco zou je een contract moeten aanbieden. Beetje jammer dit.
Serkan Ziggo schreef:

@Martijn123,
Zolang jij betaald voor "het signaal", ontvang je diensten. Als je er niet voor betaald, ontvang je logischerwijs ook geen signaal.

Ik begrijp niet wat je duidelijk je wilt maken.

Hij bedoelt dat het signaal niet gedeeld wordt met/ in de add-on, je moet ervoor inloggen. Net zoals op de site..

De add-on is niets anders dan een 'schil' die laat zien wat er op de website staat.
Misschien een idee om eerst even vragen te stellen over wat het eigenlijk precies is voordat je in paniek schiet en nee roept?
Reputatie 5
Badge +8
Ik kan me voorstellen dat Ziggo geen tijd wil steken in een add-on voor Kodi. Kodi is een open-source platform en zijn er vele mensen die er aan kunnen werken. Maar er ook mee kunnen stoppen. Zodra Ziggo het officieel gaat aanbieden via Kodi, hebben ze ook een verantwoording dat het blijft werken en daar hebben ze geen tot weinig invloed. De ontwikkelaars van Kodi zullen geen contact gaan opnemen met Ziggo over de wijzigingen.

Als iemand de website van Ziggogo beschikbaar maakt op Kodi, zie ik niet in waarom dat niet zou mogen. Ik kan de site bereiken via allerlei soorten browsers, op allerlei soorten machines. Dus als er voor Kodi een compatibel 'browser' is die de Ziggogo-website kan weergeven, waarom dan niet?

Er is niks illegaals aan, je moet inloggen met je account, net als op elke ander apparaat.
Reputatie 7
Ik heb in eerdere reacties ook al aangegeven dat ik het zelf een mooie gedachte vind en ook begrijp dat deze add on een toevoeging kan zijn voor sommigen. We hebben als Ziggo zijnde echter veel meer dingen waar we rekening mee moeten houden.

Om te beginnen zijn de algemene voorwaarden al duidelijk en is het niet toegestaan om:
- De Dienst op welke wijze dan ook kopiëren, reproduceren, overbrengen, aanpassen, wijzigen, emuleren, decompileren, demonteren of reverse-engineering op de Dienst toepassen, of afgeleide werken van de Dienst maken.

Een tweede punt is dat ik ook meerder reacties voorbij zie komen dat het een "schil" is en niks anders is dan onze Ziggo GO app voor Windows10 of niet verschilt van www.ziggogo.tv. Daar ben ik niet mee eens, ik denk dat de topicstarter de app met de beste bedoelingen heeft gemaakt, maar Ziggo kan je veiligheid op deze manier simpelweg niet garanderen. Daarmee wil ik niet zeggen dat de topicstarter iets slechts in gedachten heeft, maar we hebben het dan niet meer in eigen hand. En wat nou als er een andere "ontwikkelaar" wel iets slechts in gedachten heeft?

De opmerking hierboven is ook terecht met "Zodra Ziggo het officieel gaat aanbieden via Kodi, hebben ze ook een verantwoording dat het blijft werken en daar hebben ze geen tot weinig invloed. De ontwikkelaars van Kodi zullen geen contact gaan opnemen met Ziggo over de wijzigingen."

Verder wil ik het hier ook bij laten, want het heeft ook geen zin om opnieuw dezelfde antwoorden te geven.
Ik vind het ook zeer jammer dat hier niks mee wordt gedaan, voornamelijk omdat dit me een zeer goede kans lijkt voor Ziggo.

Naar mijn weten draait de Mediabox op XBMC 9 (wat tegenwoordig Kodi heet). Het maken van deze add-on is niet alleen interessant voor veel klanten van Ziggo, maar ook voor Ziggo zelf. Deze integratie zou Ziggo namelijk de optie geven om de Mediabox zowel via DVB-C als het internet te gebruiken. Ik denk ook dat deze functionaliteit bij veel mensen van toepassing zal zijn, zowel thuis als zakelijk. Ik ben dan ook zeer benieuwd wat Ziggo hierop te zeggen heeft, aangezien dit mogelijkheden biedt voor beide partijen.
[deleted]
1 woord: github
Reputatie 5
Badge
Vanwege alle positieve reacties die ik heb gekregen, heb ik contact opgenomen met Ziggo om toestemming/ontheffing te krijgen om mijn add-on te mogen delen. Ondanks een aantal prettige gesprekken met vriendelijke mensen is mij vandaag het volgende meegedeeld:

Als ik mijn add-on openbaar maak, dan komt het bij de juridische afdeling van Ziggo terecht en die gaan daar zeker stappen op ondernemen.

Jullie begrijpen dat ik wel wat beters te doen heb dan een juridische strijd met Ziggo over iets wat ze in mijn ogen zelf zouden moeten willen, dus bij deze gooi ik mijn add-on in de kliko.

Reageer