Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Veel topics zonder terugkoppeling van de ts

Dag Kim Ziggo en anderen,

dat wegblijven van mensen komt wel erg veel voor. Het lijkt wel of men steeds asocialer wordt. Ik zeg het maar even zoals ik het denk... Als je de topics eens doorloopt begrijp je meteen wat ik bedoel. Echt veel mensen laten het afweten, terwijl we met een aantal mensen toch ons best doen ook deze mensen te helpen.

Ik heb ooit eens een topic aangemaakt met de vraag even te reageren als het is opgelost, of als er info is gegeven. Die zakt natuurlijk naar beneden, maar misschien moeten we eens iets anders bedenken dat mensen weer gaan begrijpen waarom het belangrijk is even te reageren. Niet alleen is het een stukje fatsoen, maar anderen kunnen er ook weer mee geholpen zijn, daar men er toch ook weer een stukje lering uit kan trekken.

Ik zit er wel wat minder mee als eerder, maar kom op mensen, doorgaans worden jullie geholpen door andere klanten, die dit echt belangeloos doen, dus een beetje waardering, alleen al in de vorm van een reactie is echt niet veel werk, maar wel erg veel waard!
16 Reacties 16
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 341Posts
  • 25Oplossingen
  • 63Likes
Goed dat je dit signaal doorgeeft, Willem-A. Dit valt ons ook zeker op en heeft zeker onze aandacht! We zijn momenteel aan het kijken hoe we bezoekers kunnen stimuleren tussentijds of naderhand updates te plaatsen. Want dat is inderdaad niet alleen voor ons interessant om te weten, maar ook zeker voor andere bezoekers en communityleden, die tegen dezelfde dingen aanlopen.

Heb je zelf ideeën over hoe we het ontvangen van terugkoppelingen kunnen verbeteren, dan horen we dat natuurlijk graag.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Ik heb hier ook al eens op gereageerd en het blijkt gezien de reacties van sommige mensen dat men geen e-mail krijgt (ik zelf ook vaak niet) als een vraag wordt beantwoord en om elke dag te kijken of je antwoord hebt gekregen is ook niet erg handig.
Op deze klacht wordt dus helemaal niet gereageerd door moderators dus laat men daar maar eens wat aan doen.
acoster

Level 16
  • 1320Posts
  • 56Oplossingen
  • 133Likes
Wat ik vaak in topics zie is, dat de experts over elkaar heen vallen, elkaar gaan verbeteren en zelfs elkaar gaan herhalen. Vaak gaat het na 2 reacties al helemaal niet meer over het feitelijk probleem wat de TS heeft aangekaart. Als TS kan ik me dan goed voorstellen dat je niet meer reageert.

Verder komen veel mensen hier met de verwachting dat Ziggo via dit forum hun probleem op lost, want dat wordt vaak gesuggereerd. Als blijkt dat ze ook via het forum geen gehoor krijgen, haken ze snel weer af.

Deels zit het in de mens en kan je dat niet veranderen, deels zit het in de opzet van dit forum.
Boompieapp

Level 1
  • 431Posts
  • 11Oplossingen
  • 26Likes
acoster wrote:
--------------------------------------------- 8 < -----------------------------------------------
Verder komen veel mensen hier met de verwachting dat Ziggo via dit forum hun probleem op lost, want dat wordt vaak gesuggereerd. Als blijkt dat ze ook via het forum geen gehoor krijgen, haken ze snel weer af.

Deels zit het in de mens en kan je dat niet veranderen, deels zit het in de opzet van dit forum.


Dat komt denk ik ook omdat ze door 1200 steeds vaker worden doorverwezen naar deze Community. Dat is mijn indruk althans.
Verwijderd account
Niet van toepassing
Boompieapp wrote:

Dat komt denk ik ook omdat ze door 1200 steeds vaker worden doorverwezen naar deze Community. Dat is mijn indruk althans.


Is ook zo, als ze dan maar erbij vermelden dat het een klantenforum is.
Sparco1955

Level 16
  • 1781Posts
  • 171Oplossingen
  • 458Likes
Het ligt hoofdzakelijk aan de hedendaagse ikke-ikke-mentaliteit. Zelfredzaamheid, eigen initiatief en fatsoen zijn tegenwoordig ver te zoeken. Dit forum is geen vervanging van de hulplijn maar een aanvulling daarop. Hier zijn medeklanten actief die problemen vaak daadwerkelijk hebben ervaren en een oplossing hebben gevonden. Hun ervaringen zijn daarom regelmatig waardevol voor anderen met een soortgelijk probleem. Natuurlijk zijn er punten vatbaar voor verbetering, zoals het niet ontvangen van een email bij nieuwe berichten. En elkaars vliegen afvangen, van het onderwerp afwijken, muggenziften en dergelijke praktijken daar maken we ons allemaal weleens schuldig aan. Laten we daarom met zijn allen dit forum leuk en informatief proberen te houden.
Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
acoster wrote:
Wat ik vaak in topics zie is, dat de experts over elkaar heen vallen, elkaar gaan verbeteren en zelfs elkaar gaan herhalen. Vaak gaat het na 2 reacties al helemaal niet meer over het feitelijk probleem wat de TS heeft aangekaart. Als TS kan ik me dan goed voorstellen dat je niet meer reageert.

Verder komen veel mensen hier met de verwachting dat Ziggo via dit forum hun probleem op lost, want dat wordt vaak gesuggereerd. Als blijkt dat ze ook via het forum geen gehoor krijgen, haken ze snel weer af.

Deels zit het in de mens en kan je dat niet veranderen, deels zit het in de opzet van dit forum.



Dat is lang niet altijd de reden hoor. Vaak is het issue kennelijk opgelost en blijft men weg. En het kan natuurlijk ook een keer aan mail of andere dingen liggen, maar ze kunnen de site ook vinden om hun vraag te plaatsen. Dat kunnen ze dan dus ook om even te kijken wat er zoal is geplaatst. Dat men dat niet doet is gewoon luiheid. Ik vind het daarom ook niet terecht dat je het gedrag van die mensen goed gaat praten en de schuld naar de mensen schuift welke helpen. Natuurlijk gaat het daar ook weleens mis.

En we maken ook wel eens een grapje tussendoor, maar als men daar al voor wegblijft... Sorry, maar men word doorgaans toch uitstekend geholpen. En ik noem maar een voorbeeld: iemand geeft aan da haar afstandsbediening het niet doet. Je vraagt netjes om welke het gaat, en de vraagsteller laat nooit meer wat weten. En zo gaat het erg vaak. Je vraagt om info, maar krijgt dat in bepaalde gevallen simpelweg niet.

Of er worden allerlei suggesties gedaan hoe iets op te lossen. Iedereen breekt zijn hals erover het tot een goed einde te brengen en de vraagsteller laat zich nooit weer in het topic zien. Dat betreft niet meer of minder dan een mentaliteitskwestie.
acoster

Level 16
  • 1320Posts
  • 56Oplossingen
  • 133Likes
Ik praat niks goed en ik geef niemand de schuld van iets. Ik constateer enkel iets, verder niks.

Verder denk ik niet dat je er veel aan kan veranderen, zo zit de mens nu eenmaal in elkaar. Het enige waar je wel invloed op hebt, is je eigen gedrag, niemand verplicht je hier natuurlijk om te reageren. Dus als het je erg hoog zit en je er 'last van hebt', zou ik zeggen, minder of niet meer reageren op topics.
Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Tja, acoster

dan help je dus ook anderen niet meer welke het wel netjes doen. Dus niet meer plaatsen is niet de oplossing. Mensen moeten gewoon weer eens wat plichtsbesef krijgen en waarderen dat er nog mensen zijn welke zich belangeloos inzetten. Moeten we dat dan maar helemaal niet meer doen? De wereld word toch al zo eigengereid, laten we dus koesteren dat er nog mensen zijn die dat anders doen. En het gaat niet alleen over mezelf, maar over veel mensen welke hier tegenaan lopen. Ik heb zelf het topic ook niet aangemaakt, maar had elders een reactie naar Kim Ziggo geplaatst, en deze vond het waarschijnlijk toch ook wel dusdanig belangrijk dat ze een topic heeft aangemaakt voor dit issue.

En we kunnen er lang en kort over praten, wil ik niet doen, maar ik hoop wel dat men zich even wat beter gaat realiseren dat het helemaal niet zo vanzelfsprekend is dat je overal je vraag kan voorleggen en deze word beantwoord door mensen welke graag anderen helpen. Zelfs als die mensen zelf te lui zijn zelf iets op te zoeken.
acoster

Level 16
  • 1320Posts
  • 56Oplossingen
  • 133Likes
Tja Willem-A , ik denk niet dat je 'plichtsbesef' bij de mensen gaat realiseren via dit forum. Elk mens is anders en gelukkig zijn er nog wel mensen die de hulp waarderen.

Maar als het een 'plicht' is om te reageren en te bedanken, dan kan er natuurlijk een sanctie op worden gezet, bijvoorbeeld uitsluiting van het forum. Kim Ziggo vroeg naar aanleiding van jouw schrijven, of er ideeën waren. Het gaat dus niet zozeer om dat het gebeurt, maar hoe we het kunnen voorkomen. Dus vandaar mijn opmerkingen...

Maar inderdaad, ook daarover kunnen we lang of kort praten, zoals ik al vaker heb laten weten, heb ik me grote twijfels over de manier waarop het forum is op gezet.
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 341Posts
  • 25Oplossingen
  • 63Likes
Hi allemaal,

Bedankt voor jullie waardevolle input. We lezen hier aandachtig mee, en nemen alle feedback mee in het verbeteren van de community! Ik reageer op 2 berichten waar een aantal andere berichten ook mee afgevangen worden.

mguzz wrote:
Ik heb hier ook al eens op gereageerd en het blijkt gezien de reacties van sommige mensen dat men geen e-mail krijgt (ik zelf ook vaak niet) als een vraag wordt beantwoord en om elke dag te kijken of je antwoord hebt gekregen is ook niet erg handig.
Op deze klacht wordt dus helemaal niet gereageerd door moderators dus laat men daar maar eens wat aan doen.

Goed dat je dit signaal nog eens aangeeft. Helaas hebben we van tijd tot tijd storing met ons systeem, waardoor er inderdaad niet altijd e-mails worden verstuurd op het moment dat er binnen topics gereageerd wordt. Dat zal ook zeker invloed hebben op het wel of niet geven van terugkoppelingen en reacties. Zodra dit probleem weer naar voren komt, geef dit alsjeblieft aan één van ons door via een privébericht, zodat wij hier direct actie op kunnen ondernemen!

acoster wrote:
Wat ik vaak in topics zie is, dat de experts over elkaar heen vallen, elkaar gaan verbeteren en zelfs elkaar gaan herhalen. Vaak gaat het na 2 reacties al helemaal niet meer over het feitelijk probleem wat de TS heeft aangekaart. Als TS kan ik me dan goed voorstellen dat je niet meer reageert.

Verder komen veel mensen hier met de verwachting dat Ziggo via dit forum hun probleem op lost, want dat wordt vaak gesuggereerd. Als blijkt dat ze ook via het forum geen gehoor krijgen, haken ze snel weer af.

Deels zit het in de mens en kan je dat niet veranderen, deels zit het in de opzet van dit forum.

Ik zou het als klant heel erg waarderen als ik van 3 verschillende mensen hulp krijg. Waar we wel voor moeten waken is dat we on topic blijven. Dus als er een discussie over een ander onderwerp in hetzelfde topic komt, dan moeten we dat in een ander topic doen. Als moderators moeten we hier ook scherp op zijn. Het moet niet zo zijn dat de klantenservice naar de community verwijst met de insteek dat Ziggo het oplost, als jullie voorbeelden zien horen we het graag zodat we klantenservice ook beter kunnen maken. Ik vind het wel een compliment voor de community dat klanten die hier komen zonder tussenkomst van de klantenservice, denken dat Ziggo het probleem oplost. Dat zegt wat over de kwaliteit die jullie leveren, ga zo door. Jullie geven de meeste antwoorden en helpen bijna alle klanten. Jullie kunnen natuurlijk niet alles oplossen, dus tag ons ook in topics waar jullie er niet uit komen. Spreek ons ook aan als je vindt dat het te lang duurt, normaliter bekijken we elk topic binnen 48 uur.

Fijn weekend allemaal!
Verwijderd account
Niet van toepassing
Kim Ziggo wrote:
Hi allemaal,

Zodra dit probleem weer naar voren komt, geef dit alsjeblieft aan één van ons door via een privébericht, zodat wij hier direct actie op kunnen ondernemen!


Hallo Kim Ziggo

Aangezien ik je geen privébericht kan sturen, dit probleem doet zich altijd voor, ik heb nu ook geen e-mail gehad van je laatste reactie.
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
mguzz wrote:

Boompieapp wrote:
Dat komt denk ik ook omdat ze door 1200 steeds vaker worden doorverwezen naar deze Community. Dat is mijn indruk althans.
Is ook zo, als ze dan maar erbij vermelden dat het een klantenforum is.



Tegenwoordig eerder het afvoerputje voor 1200 om zich er zelf makkelijk af te maken als het druk is...
Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Kim Ziggo schreef:

"Helaas hebben we van tijd tot tijd storing met ons systeem, waardoor er inderdaad niet altijd e-mails worden verstuurd op het moment dat er binnen topics gereageerd wordt".

Hebben jullie het modem al eens gereset?
Willem-A
Topicstarter
Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Maar even serieus. Ik heb het al eerder gezegd: mensen kunnen ook het forum vinden om vragen te stellen. Dus ook zonder mail, al hoort dat natuurlijk wel goed te werken, kan men gewoon eens even kijken of er al op hun vraag is gereageerd.

Maar het gaat overal zo. Ik plaats ook elders, alwaar ik ook deels het beheer doe, en daar vraag ik niet eens meer om meer info als een vraag op een manier is gesteld waar je echt niets van begrijpt. Vraag je om meer info krijg je dat doorgaans niet, dus als ik zoiets zie verwijder ik het de laatste tijd meteen. En als men later niet reageert, en de gegeven adviezen zijn niet van belang voor anderen, of zijn al eerder geplaatst, verwijder ik na bepaalde tijd alles. Zonde van het werk, maar je moet toch niet hoeven gaan smeken om een reactie?! Zij willen graag geholpen worden tenslotte.

Opa heeft gezegd...
Kim Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 341Posts
  • 25Oplossingen
  • 63Likes
mguzz wrote:
Hallo Kim Ziggo

Aangezien ik je geen privébericht kan sturen, dit probleem doet zich altijd voor, ik heb nu ook geen e-mail gehad van je laatste reactie.

Goed dat je dit zegt! Je kunt me vanaf nu privéberichten sturen. Dus mocht het weer nodig zijn, dan kan het nu!
Wil je in dit geval Ronald Ziggo een privébericht sturen en aangeven op welk e-mailadres je de berichten moet ontvangen? En kun je ook aangeven waar je notificatie-instellingen op ingesteld staan? Ronald duikt hier dan verder op in en komt er bij je op terug.
E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic