Laagstraat275

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Tips voor verbetering van de Mediabox XL

Er zijn meerdere klachten geweest over de werking van de Ziggo Mediabox XL maar vaak wordt er door Ziggo gereageerd met 'oplossingen' zoals het opnieuw opstarten van het apparaat. Hier heb ik niks aan en gaat in geen mogelijkheid de huidige problemen van de box oplossen.
Om eerlijk te zijn is het simpelweg vervelend om met de mediabox te werken, en met name alle opties omtrent het 'on demand' systeem zijn hopeloos. Om een voorbeeld te geven: stel je kijkt een serie en je opent het menu. De 'verder kijken' geschiedenis laat je dan verder kijken waar je gebleven bent: bij de aftiteling van de vorige aflevering. Vervolgens wil je naar de volgende aflevering maar daar is natuurlijk geen optie voor. Verder is er wel een redelijk aanbod maar die verhindert deze situatie omdat de efficiënste manier om je serie verder te kijken is naar het zoek-menu te gaan, de serie intypen en door het menu van de seizoenen en afleveringen scrollen.
Ik zal dit bericht niet te lang maken en het maar voor nu bij dit ene voorbeeld houden, maar kunnen de ontwikkelaar van deze software alsjeblieft even het zelf uitproberen voor ze het op de markt brengen? Kijk bijvoorbeeld naar Netflix, waar je je shows op een rijtje ziet en direct aan kan klikken, en vervolgens zelfs de intro en de aftiteling kan overslaan met 1 knop. Verder werkt Netflix vrij snel op zelfs de eerste goedkoopste smart TV met een waardeloze processor. Waarom is de mediabox zo gigantisch traag? Ik kan letterlijk niet inschatten hoe vaak ik op een knop moet klikken, vanwege de trage respons van het systeem.

Als het mogelijk is, zou ik graag even met de ontwikkelaars in contact komen om het hele lijstje af te maken en te zorgen dat het systeem veel gebruikers vriendelijker wordt.

Alvast bedankt.
2 Reacties 2
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Laagstraat275, welkom op onze Community.

"Als het mogelijk is, zou ik graag even met de ontwikkelaars in contact komen om het hele lijstje af te maken en te zorgen dat het systeem veel gebruikers vriendelijker wordt."

Kijk, dit is precies de mindset die we hier nodig hebben! 🙂 Wij zijn om al deze redenen al een tijd bezig met een nieuwe box, met een geheel nieuwe interface. Wanneer dat precies de op de markt komt is nog niet bekend. Op dit moment hebben we daarom iets minder focus op het verbeteren van de Mediabox XL.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21923Likes
Laagstraat275 Hieronder een voorproefje van de komende mogelijkheden.




E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic