Tijdelijke oplossing voor het kunnen inloggen in Mijn Ziggo, totdat Ziggo het probleem verholpen heeft en zich houd aan de AVG wet

Reputatie 1
Hallo,
Krijg je deze melding na het inloggen :

De oplossing voor het niet kunnen inloggen in Mijn Ziggo is dit
Ziggo gebruikt cookies van derde , en staat default zo dat je dat niet wilt , Ziggo denkt daar anders over , wat moet je doen is dit:
Mijn oplossing was dit in Chrome : ( en heb dit gemeld bij Ziggo ze gaan er naar kijken ):

ga naar -Instellingen - Advanced - Privacy en beveiliging-

Instellingen voor content-cookies-Indirecte cookies blokkeren -
Voorkomen dat websites van derden cookiegegevens opslaan en lezen
dit had ik op AAN staan en dan kan ik niet inloggen , op UIT gezet en ik kon weer inloggen
Voor andere browsers is er bij instellingen en Privacy ook een instelling die je moet uitvinken : Cookies van derden .( dus gewoon accepteren)
Ziggo gebruikt cookies van derde en wel deze :
Cookie wordt ook gezet als je naar Mijn Ziggo gaat voor www.vodafone.nl is dus ongewenst !!
Ik heb nog geconstateerd dat ze meerdere cookies van derde zetten als je via IE explorer inlogt en de cookies van derden op VRAGEN heb gezet wordt je dit gevraagd:
3 x wordt er gevraagd naar dit:
[img]https://d1uyvls174j03l.cloudfront.net/ziggo-nl/attachment/d2c1a9c1-57ec-48bc-ae2a-f677bfc42f19.jpg[/img]

3x wordt gevraagd naar:
[img]https://d1uyvls174j03l.cloudfront.net/ziggo-nl/attachment/5e41cc60-33e7-414a-befa-da9258d1655b.jpg[/img]

en 1 maal gevraagd naar dit:
[img]https://d1uyvls174j03l.cloudfront.net/ziggo-nl/attachment/a12e0e44-f059-4450-846d-acff34e38909.jpg[/img]

als je nogmaals naar Mijn Ziggo gaat dan zie je weer andere cookies voor
demdex.net etc etc
dus waarom wil Ziggo dit ?? wij willen dat in ieder geval niet en Ziggo zal het voor onze Privacy moeten aanpassen en de AVG volgen !!! en wel zo snel mogelijk!!

Ziggo aan de slag AUB we zijn hier niet van gediend cookies van derden !!

1 Reactie

Reputatie 1
Ik twijfel ook of er nog aan gewerkt wordt , als ze de oorzaak weten, want de webdesigner weet wanneer de pagina Error link geopend wordt en voor mij is dat als ik blokkeren van cookies van derde aan heb staan, dit moet ik uitzetten dan kan ik inloggen.

Ook is het niet netjes van Ziggo als je de cookie instellingen doet dat er dan standaard geselecteerd is Extern (o.a. Social Media) , ook als je dus niet naar cookie instellingen gaat en je accepteert het gewoon als je het verder niet duidelijk is dan accepteer je dus alle cookies van Ziggo en Ziggo dat is NIET netjes , kijk maar naar andere websites die het klantvriendelijker en aan hun privacy denken ze hebben standaard aan staan Strikt functioneel & noodzakelijk ,ga je niet naar hun cookie instellingen dan heb je alleen de cookies die noodzakelijk zijn, ga je naar hun cookie instellingen dan kun JIJ bepalen of je meer cookies toelaat, en zo hoort het Ziggo en NIET anders, let op de AVG wet!!! die zegt dit:
Sinds 25 mei 2018 is het niet meer toegestaan om ongevraagd cookies te plaatsen op het apparaat van de bezoeker van jouw website. Je moet jouw bezoekers een duidelijke en ondubbelzinnige mogelijkheid geven om akkoord te gaan met cookies.

en kijk eens hoe het moet zoals andere het doen Ziggo en neem er een voorbeeld aan !!!:

Reageer