Beantwoord

Stream kwaliteit


Met de Ziggo Go app kun je de sream kwaliteit, en dus ook de beeld kwaliteit, instellen op:
Automatisch, laag, midden en hoog.
Echter dat werkt alleen maar op je telefoon, de app "ziet" waarschijnlijk dat je via een databundel streamt.
Op mijn laptop én tablet is deze keuze er niet, dan staat de app altijd op "hoog". (Zelfde app!)
Maar op vakantie stream ik via mijn telefoon met "mobiele hotspot"
Graag zo ik, en waarschijnlijk vele met mij, dat deze keuze er altijd is! En laat dus de app niet zelf beslissen.

Voor diegene die geïntereseert zijn in de diverse data verbuiks keuzes:
Laag ongeveer 300MB per uur
Midden ongeveer 700 MB per uur
Hoog ongeveer 3GB per uur

Dis het gaat op hoog nogal hard van je databundel!
icon

Best beantwoord door Lycke Ziggo 16 april 2018, 13:17

Hey @Peter62. Welkom op de Community. Top dat je een account aangemaakt hebt om je verzoek/idee te delen!

In dit topic ga ik hier ook op in. Ik ga het nogmaals intern doorzetten, in de hoop dat hier verandering in zal komen!

Bekijk origineel

9 Reacties

Reputatie 7
Hoi Peter62,

Is het niet zo dat je op je tablet dan via Wifi zit? Dan is het toch ook niet belangrijk of het nu hoog of laag kwaliteit is? Waarschijnlijk zie je het op je telefoon wel omdat je via 4G op internet zit en dan kan je kiezen hoe je deze wilt zien. Ga je met je tablet via je mobiel op internet dan ziet je tablet gewoon een Wifi spot en geen 4G, waarschijnlijk ligt het daar aan. Je telefoon ziet het dan wel maar je Tablet niet 🙂

Maar gelijk heb je, het is misschien wel handig om dit altijd zelf ik te kunnen stellen.
EnergieBoy,

Dat is precies wat ik ook denk, dus de beweegreden van de programmeur van de app is logisch.
Thuis is er geen probleem, dan zit ik toch met snel wifi.
Maar, gelukkig, sinds kort kunnen we overal in Europa kijken, echter dan wel via 4G en dan is er dus wel een probleem. Formule 1 kijken kost dan zomaar ongeveer 12Gb aan data en dat is véél! Als ik dan ook de kwalificaties wil zien loop ik zomaar richting de 20Gb.
Vandaar deze topic, ik hoop dat de ontwikkel afdeling van Ziggo hier mee leest en met een (snelle) oplossing komt.
Het zou prettig zijn als ze in dit geval een tijdsbestek konden geven.
Ik wacht in spanning af.
😏
Reputatie 7
Hey @Peter62. Welkom op de Community. Top dat je een account aangemaakt hebt om je verzoek/idee te delen!

In dit topic ga ik hier ook op in. Ik ga het nogmaals intern doorzetten, in de hoop dat hier verandering in zal komen!
Wanneer komt hier eens verbetering in? Elke vakantie heb ik dit probleem. Dit moet toch simpel op te lossen zijn!? Zeer klantonvriendelijk om je klanten zo op kosten te jagen.
Op kosten jagen kan nog véél erger. Ikzelf zit bij Tele2 en bij die krijg ik via sms in het buitenland de mededeling dat ná 8Gb ik 6 cent per Mb moet betalen. Dan kost mij een F1 uitzending minimaal 60 euro! Hallo hééé!
Ik kijk nu op een 8 ich tablet en dan gebruik je ongeveer 1,2G per uur. Dan kan je net een F1 uitzending incl voor- en na bespreking kijken.
Kortom, Ziggo, doe er wat aan!
Echt schandalig, ik heb de afgelopen 3 dagen op vakantie een aantal voetbalwedstrijden gekeken en wat gestreamd. Ik zit bij Youfone en die rekenen doodleuk 10 cent per MB buiten de bundel, dat is 100 euro per fucking GB. Dit grapje heeft me de afgelopen dagen al minimaal €60 gekost. Ongelooflijk, Ziggo doe hier snel iets aan!
Reputatie 7
Wat dacht je dan van Wifi?
Iedereen weet toch dat het dataverkeer slurpt.
EnergieBoy:
Voor de duidelijkheid, ik heb een onbeperkt abonnement, maar zoals dus blijkt dus niet in het buitenland. Ze zeggen dat het een Europese regel is en dat dit bij elke provider zo is.
Ik heb voor dit abbo gekozen omdat ik geen gezeur wou hebben maar dat is dus valse hoop.
Afwachten maar of Ziggo er vóór komend seizoen iets aan doet. 🙄
Reputatie 7
Hoi @Peter62
Onbeperkt internet abonnement is alleen geldig in Nederland!
Als je in het buitenland bent dan zitten er allemaal regeltjes aan vast en ben je niet onbeperkt niet. Kijk maar naar het abonnement van Vodafone, ik heb 20GB abonnement maar ik mag maar 10GB in het buitenland gebruiken en dat moet dan ook nog eens evenredig zijn met 4 of 6 maanden GB gebruik in Nederland.

Daar zitten zoveel regels aan je mobiel internet, zeker in het buitenland. Zou dan toch nog eens goed informeren bij je Mobiele Provider!

Ziggo Go kan je onbeperkt blijven bekijken, dat is het probleem niet 🙂

Reageer