Theotje

Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes

Hoe kom Spam nou op de Community?

Gisterenavond even gekeken naar de recente actieve topics, kreeg ik dit te zien met de Browser Chrome. Wie kan mij uitleggen wat er aan de hand is? in Firefox zag ik het niet.
9 Reacties 9
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Dat is het resultaat van Ziggo die een tijd geleden in al zijn wijsheid besloot om de community open te zetten voor iedereen in plaats van alleen voor abonnees.
Met als gevolg regelmatige spamgolven... :rolling_eyes:
Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes
Oke, bedankt Nick. Heb er uiteraard niet op geklikt, stel dat ik het wel had gedaan wat waren dan de gevolgen?
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Waarschijnlijk een hoop spyware etc. Het zijn vaak sites waar je gratis eredivisie etc kunt kijken maar die je tegelijk volstoppen met reclame en andere zooi. Zoals je hierboven kunt zien gaat het ook gewoon door.
En zolang Ziggo zijn community helemaal open laat voor iedereen zul je dit bij elke grote wedstrijd weer terugzien.
(paar maanden geleden honderden van dit soort draadjes in een paar uur)
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes
Het was snel weg, het wordt vanuit diverse hoeken in de gaten gehouden en verwijderd, Vandaar dat je het een moment later niet meer zag. Theotje
Nick999

Level 17
  • 3918Posts
  • 225Oplossingen
  • 1081Likes
Be rt wrote:
Het was snel weg, het wordt vanuit diverse hoeken in de gaten gehouden en verwijderd,

Dan kijk je misschien ergens anders dan ik 🙂

Ik zie nog steeds de topics staan (en nieuwe erbij komen)
Theotje
Topicstarter
Level 11
  • 565Posts
  • 27Oplossingen
  • 93Likes
Duidelijk, bedankt voor de reactie's Nick en Bert.
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes
Nick999 Kijk over 10 minuten nog maar eens.:relaxed:
Bert

Level 21
T.E.A.M.
  • 75177Posts
  • 5145Oplossingen
  • 21924Likes
En weg zijn ze. :ghost: Theotje Nick999
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Hallo Theotje,

Goed dat je met ons meedenkt! Wanneer je weer zoiets tegenkomt dan kun je ook op de 3 stipjes onderaan het bericht klikken, kies daarna voor 'rapporteer bericht'. Dan gaan aan onze kant wat spreekwoordelijke alarmbellen af en kijken we er naar.
De Spam is meteen weer verwijderd vanochtend.

We zoeken nog steeds naar een betere balans tussen het wegnemen van drempels om reacties te plaatsen aan de ene kant en tussen spam preventie aan de andere kant.

Uitgelicht topic