Jesp_J

Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ziggo Next automatisch uit laten gaan wanneer de TV wordt uitgezet

Ik heb mijn setup tussen de Ziggo Next en LG OLED55E6 bijna perfect alleen mis ik nog 1 dingetje.

Als ik mijn tv uit zet met de rode knop op de afstandsbediening of via Google Assistant dan blijft de Ziggo Next aanstaan. Opzich niet erg behalve als je een film of serie aan het kijken bent want dan loopt die nog gewoon 4 uur door ipv dat die uitgaat en onthoudt waar je gebkeven bent.

Mis ik een instelling of is er een andere manier om ervoor te zorgen dat de Next automatisch uitgaat als de LG TV wordt uitgezet.
8 Reacties 8
K_Hlo

Level 8
  • 221Posts
  • 14Oplossingen
  • 94Likes
Heb je in Instellingen (tandwieltje) -> Beeld en Geluid de optie 'Een knop voor aan en uitzetten' wel op 'aan' gezet?
Jesp_J
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
K_Hlo wrote:
Heb je in Instellingen (tandwieltje) -> Beeld en Geluid de optie 'Een knop voor aan en uitzetten' wel op 'aan' gezet?


Uiteraard staat die op aan ;). Als ik op de STB PWR knop op mijn LG Magic Remote klik zet hij de Ziggo Next aan en daardoor springt ook direct de TV aan. En met die knop kan de Next ook uitzetten waardoor de TV dan ook automatisch uit gaat. Dus de TV reageert wel op het aan en uitzetten van de Next. Maar de Next niet op het aan en uitzetten van de TV.

Een Google Assistant optie voor Ziggo zou het probleem natuurlijk ook oplossen. Dus als Ziggo nou ff regelt dat we de Next met Google Assistant kunnen bedienen ben ik ook blij :).
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes
Jesp_J
Jesp_J wrote:
Dus als Ziggo nou ff regelt dat we de Next met Google Assistant kunnen bedienen ben ik ook blij :).


Dat is een goede suggestie. Ik heb het ook gedeeld met het projectteam, dus wie weet!
Jesp_J
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes
Sander Ziggo wrote:
Jesp_J

Jesp_J wrote:
Dus als Ziggo nou ff regelt dat we de Next met Google Assistant kunnen bedienen ben ik ook blij :).
Dat is een goede suggestie. Ik heb het ook gedeeld met het projectteam, dus wie weet!


Cool!

Opzich moet dit kunnen want je kunt hem ook gewoon via de app uit en aanzetten en bedienen (pause, play, channel up enz).

Zou ook mooi zijn voor Ziggo om te kunnen vermelden dat hij bediend kan worden met Google Assistant 😉
DominicBom

Level 1
  • 1Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jesp_J wrote:

Ik heb mijn setup tussen de Ziggo Next en LG OLED55E6 bijna perfect alleen mis ik nog 1 dingetje.

Als ik mijn tv uit zet met de rode knop op de afstandsbediening of via Google Assistant dan blijft de Ziggo Next aanstaan. Opzich niet erg behalve als je een film of serie aan het kijken bent want dan loopt die nog gewoon 4 uur door ipv dat die uitgaat en onthoudt waar je gebkeven bent.

Mis ik een instelling of is er een andere manier om ervoor te zorgen dat de Next automatisch uitgaat als de LG TV wordt uitgezet.

Hoe heb je geregeld dat je jouw LG TV met de Google Assistent kan bedienen? via een Chromecast of had je niks extra’s nodig?

Jesp_J
Topicstarter
Level 1
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Met een Chromecast kun je je tv alleen aan en uit zetten met Google Assistant en als je hem aan zet springt je tv direct naar de HDMI input waar je Chromecast in zit. En natuurlijk kun je dan ook via Google Assistant alles via YouTube doen enzo maar bijvoorbeeld niet het volume van je tv harder zetten of naar een bepaalde zender gaan. Moet zeggen dat wij het commando "Hey Google zet tv uit" wel dagelijks gebruiken.

 

Het kiezen van zenders en veranderen van het volume heb ik op mijn LG tv geregeld via Homey.

 

 

 

neobond

Level 1
  • 4Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes
Jesp_J wrote:

Ik heb mijn setup tussen de Ziggo Next en LG OLED55E6 bijna perfect alleen mis ik nog 1 dingetje.

Als ik mijn tv uit zet met de rode knop op de afstandsbediening of via Google Assistant dan blijft de Ziggo Next aanstaan. Opzich niet erg behalve als je een film of serie aan het kijken bent want dan loopt die nog gewoon 4 uur door ipv dat die uitgaat en onthoudt waar je gebkeven bent.

Mis ik een instelling of is er een andere manier om ervoor te zorgen dat de Next automatisch uitgaat als de LG TV wordt uitgezet.

Je had toch een LG Magic Remote? Ik heb de AN-MR18BA en ben erachter gekomen dat als HDMI Simplelink (LG TV) en “One Power” (Next box) aanstaat kan je gewoon met de Settop box power knop beide apparaten uit en aan doen, dus niet op de grote rode knop links, maar de witte rechts die STB PWR heet, hiermee gaat de Next box uit bij mij in iedere geval.

 

Nu ben ik opzoek hoe ik de settings menu krijg op de Next box via LG Magic remote.

gebe

Level 7
  • 209Posts
  • 2Oplossingen
  • 37Likes

@Jesp_J Ik ben toch benieuwd of het jou uiteindelijk gelukt is om met de LG Magic Remote zowel de LG als de Mediabox Next aan en uit te zetten? Ik krijg dat niet voor elkaar met mijn LG MR21GC remote. Met de Next remote werkt dat wel, via de rode knop.

Uitgelicht topic