Vraag

ZIGGO MODEM MET LAAG STROOMVERBRUIK VOOR KLANTEN MET EIGEN ROUTER!

• 24 december 2019
  • 5 reacties
  • 691 keer bekeken

Is er behoefte aan enkel een ziggo modem met extreem laag energieverbruik voor klanten met een eigen router?

5 Reacties

Jazeker, wat mij betreft, maar dan wel van een gerenommeerd merk.

Reputatie 7
Badge +19

Nee hoor, want uiteindelijk zijn we toch niet goedkoper uit … :smirk:

Ik niet, maar m'n zoon is weken aan het vechten geweest met Ziggo omdat ze bepaalde poorten niet open willen zetten waardoor hij vast liep met zijn toepassingen. Hij heeft het Ziggo modem in bridges laten zetten en heeft nu een eigen router geplaatst.
Zelf heb ik ervaren dat als je zelf router hebt dit nog al eens onverwachts netwerk en of wifi uitval gaf. Nu alles verwijderd en de ziggo router in gebruik, voor huis tuin keuken verbinding en dat werkt prima.

Reputatie 4
Badge +3

Ik niet, maar m'n zoon is weken aan het vechten geweest met Ziggo omdat ze bepaalde poorten niet open willen zetten waardoor hij vast liep met zijn toepassingen. Hij heeft het Ziggo modem in bridges laten zetten en heeft nu een eigen router geplaatst.
Zelf heb ik ervaren dat als je zelf router hebt dit nog al eens onverwachts netwerk en of wifi uitval gaf. Nu alles verwijderd en de ziggo router in gebruik, voor huis tuin keuken verbinding en dat werkt prima.

die netwerk/wifi uitval wordt niet door de bridge mode veroorzaakt maar komt waarschijnlijk door een oud of slechte router. tp-link router werkt prima achter modem die in bridge staat

Reputatie 2
Badge +3

Ideaal zou je richting een low-cost transceiver willen zoals je ook met glasvezel hebt. De wens is niet onredelijk, maar juist door de DOCSIS 3.1 standaard niet eenvoudig. De modulatie vereist dat er een enorme hoeveelheid processorkracht beschikbaar moet zijn. De nieuwe apparaten lossen dat zelfs als software defined radio op en nee dat is niet stroom efficiënt, mogelijk wel toekomst bestendig. Je kunt niet het apparaat in low power mode zetten als je niet weet of er aangesloten apparaten verbonden zijn. Dat weet een router wel.

Reageer