Vraag

Ziggo mediabox overbodig

  • 6 februari 2020
  • 16 reacties
  • 479 keer bekeken

  • Gedreven Ontdekker
  • 6 reacties

Ik heb vandaag mijn abonnement bij Ziggo veranderd. Hierdoor krijg ik helaas een nieuwe mediabox toegestuurd.

Voor de duidelijkheid; mijn vriendin kijkt haar tv puur en alleen via Ziggo go, en nooit via een mediabox. nu heb ik geen interesse om hier in huis zo’n ding te hebben rondslingeren totdat die “ooit” weer teruggestuurd moet worden naar Ziggo.

Daarnaast vind ik het zonde dat een goed apparaat zijn levensduur slijt door ergens stof te happen terwijl het ergens anders beter gebruikt kan worden.

Heeft iemand een idee of het mogelijk is dit apparaat weer te retourneren naar Ziggo? De klantenservice zegt alleen maar dat mijn abonnement automatisch opgezegd wordt als ik het apparaat retourneer, maar ik zou denken dat er toch een mogelijkheid zou moeten zijn een mediabox te wegeren.

 

(voor de duidelijkheid.. het gevolg dat ik nu een mediabox krijg is ook dat ik geen flauw idee heb waar de vorige is, en dat ik nu dus een boete krijg omdat ik die niet meer retour kan sturen. Dit wil ik voor de volgende keer voorkomen.)


Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

16 Reacties

Reputatie 7

Hi @Yip 
Dit is nog eens een hele goede vraag.
Het zou mooi zijn als providers, niet alleen Ziggo, je de kans geven om alleen een Internet aansluiting te nemen en dan eventueel los een Ziggo GO abonnement. Ik denk dat veel mensen daar heel blij mee zijn. 

Stel dat Ziggo GO straks op Apple TV te zien is en dezelfde voordelen heeft als de Ziggo GO app op mijn telefoon, dan hoef ik ook geen Mediabox meer. Zo ie zo is dit voor Ziggo heel veel kosten die ze kunnen besparen: 1- hoeven ze geen box te laten maken 2- hoeven hem niet op te sturen 3- hoeven ze administratie bij te houden 4- ik hoef hem daarna niet meer terug te sturen.

Ja…. Als je het mij vraagt, liever gisteren nog dan morgen :wink::sunglasses:

Tsja en waarschijnlijk zouden mijn ouders er blij mee zijn: https://community.ziggo.nl/mediaboxen-modules-95/upc-mediabox-omruilen-voor-handiger-mediabox-52271

Reputatie 5
Badge +9

Het is toch ook gewoon mogelijk om een internet pakket af te nemen zonder een box :wink: ?
https://www.ziggo.nl/internet/

https://www.ziggo.nl/pakketten/#zonder-vast-bellen

Gewoon het schuifje interactieve tv uitzetten.

@Schiksie Dit zou een optie zijn, ware het niet dat mijn vriendin altijd kijkt naar BBC First, een tv zender die alleen onder het tv pakket valt. Wanneer ik het TV pakket dus uit zet verliest ze haar favoriete zender. (zo is dit hele debakel ook begonnen, omdat ik dacht een paar euro te kunnen besparen door interactieve tv uit te zetten...)

Ze kijkt echter alleen TV op haar tablet, en nooit op de tv, waardoor een mediabox totaal overbodig is.

Niet meer relevante tekst verwijderd.

Reputatie 7

Dat is natuurlijk heel mooi @Schiksie 
Maar het gaat er nu om dat het nog niet mogelijk is om via Apple TV of Android TV te kijken. En het zal waarschijnlijk nu zo zijn dat wanneer je geen TV er bij neemt, dat je dan de uitgeklede Ziggo GO krijgt. Je kan dan namelijk NIET opnemen en dat willen de meeste mensen nu juist wel.

Je zit dus altijd vast aan een abonnement met digitale TV aansluiting. 
Tenminste, dit is mijn gedachten er achter. Ik zou graag gewoon via Apple TV willen kijken, opnemen en ook onderweg via mijn tablet of mobiel willen kijken. Maar deze optie kan dan weer niet :-(

Ik heb toch nog weer eens contact opgenomen met de klantenservice, en de mediabox gaat zaterdag komen, daar is niets meer aan te doen.

Wat echter misschien wel een optie is, is dat Ziggo registreert dat ik mijn oude mediabox blijf gebruiken. (ik gebruik het ding niet, maar dan is het systeem van Ziggo in ieder geval tevreden dat ik er een heb.) Hierover wordt ik volgende week teruggebeld. Dan zou ik de mediabox die nu onderweg is terug kunnen sturen en kunnen hier nog steeds alle zenders gekeken worden die in het TV pakket vallen.

 

Ik ben benieuwd.

Reputatie 5
Badge +9

Nee dat is waar @EnergieBoy  extra zenders en opnemen gaan dan inderdaad ook niet werken :blush: .
In de toekomst gaat hier vast wel iets voor komen gezien de ontwikkelingen bij verschillende providers en aanbieders.

 

 

 

Reputatie 7

@Yip 

Ik weet dat je het liefst geen Mediabox ontvangt, maar in combinatie met je abonnement moeten wij je voorzien van een apparaat.

Is het eventueel ook een optie voor jou om de Mediabox te vervangen voor een CI+ module/kaart? Deze is lekker klein en kun je (indien van toepassing) aansluiten op je TV. Dan heb je verder ook geen last van een extra apparaat die je moet aansluiten en heb je de CI+ kaart ook weggewerkt (in je TV). Zo weet je hem ook altijd terug te vinden :wink: . Er zit verder geen verschil in prijs als je voor deze optie gaat. 

Ik zie in ons klantsysteem dat mijn collega je woensdag terug gaat bellen.

 

Mocht je na dat gesprek nog hulp/advies of vragen hebben, dan zien we je reactie graag tegemoet.

@Serkan Ziggo 

Ik ben deze week nog niet gebeld door de persoon die gezegd had dat hij terug zou bellen. Ik zou nog steeds graag proberen dit probleem op een goede manier op te lossen.

Kan u deze persoon er mogelijk vriendelijk aan herinneren dat hij terug zou bellen? Of zorgen dat iemand anders contact met mij opneemt?

Alvast hartelijk dank.

Reputatie 5

Hi @Yip Dat is niet zo mooi, dat je niets gehoord hebt. Ik zie geen gegevens meer in je profiel staan dus heb geen inzage in je gegevens. Wil je die toevoegen en een seintje geven hier zodra het gelukt is? Dan kan ik achterhalen welke collega dit was en inderdaad verzoeken nog even contact te zoeken. 

@Rikst Ziggo ,

 

Ik heb toevallig een uurtje geleden zelf nog maar eens naar Ziggo gebeld. Tijdens dat gesprek heb ik de afspraak gemaakt dat ik de nieuwe apparatuur retour zou sturen, dus dat heb ik zojuist gedaan. Als het goed is zou mijn oude mediabox weer in het systeem moeten staan als actief en is alles weer zoals het zou moeten zijn.

Ik ga het zien, en als het niet zo is zal ik weer opnieuw contact opnemen met Ziggo.

Aah, oké! :blush: Als wij nog iets voor je kunnen betekenen horen we het graag.

Helaas. Ziggo heeft bij het terugsturen van mijn nieuwe mediabox toch weer mijn tv abonnement opgezegd, en ik heb genoegen moeten nemen met een CI+ kaart waar ik totaal niets aan heb omdat ze de oude mediabox nu ineens niet meer kunnen gebruiken.

Daarnaast ben ik net door de Twitter klantenservice in de basis uitgemaakt voor dom omdat ik niet zou snappen dat ik zonder mediabox geen digitale tv kanalen zou kunnen kijken op tv, en ik een digitaal tv abonnement heb afgesloten. Nu bleek toevallig afgelopen weekend mijn stokoude tv gestorven, en ik heb besloten het ding dat toch eigenlijk nooit gebruikt wordt niet te vervangen. Ook bij uitleg dat ik helemaal geen tv meer heb en het er dus juist om ging dat ik alleen Ziggo go wilde gebruiken met de extra zenders kwam het argument dat ik een digitaal abonnement heb en dus een digitale ontvanger moet hebben als ik die zenders wil kunnen kijken. “Facepalm” (En ja, ik snap dat dat volgens de regels van het abonnement moet, maar dat was niet mijn punt. Het zou niet moeten hoeven. Ik krijg nu al de extra zenders op ziggo go, alleen er zou in de toekomst een optie moeten komen om dit niet te moeten.)

 

Ik heb eens gezocht, en graag zou ik Ziggo (En dus niet de bedrijven die de klantenservice doen) aan de hand willen doen om alsjeblieft met een abonnement te komen dat puur gaat over meer zenders in Ziggo go, maar tot zo ver geen geluk.

 

De klantenservice medewerkers die ik gesproken heb zeggen zoiets als “tsja, ik werk ook maar voor een extern bedrijf. Ik kan ook niet zoiets doorgeven.” 

Slecht dat zon bedrijf schijnbaar geen communicatiekanalen voor feedback heeft.

Ik vind dit zo dom, als ik de optie had zou ik overstappen naar een andere internet provider, maar helaas. Hier mijn gal spuwen en hopen dat iemand het ziet is helaas het enige dat ik kan. 

Reputatie 7

Wat vreemd dat mijn collega de feedback niet doorgezet heeft. Dat kan namelijk wel zeker en zal ik bij deze ook absoluut doen. 

Het idee “een abonnement zonder apparatuur waarop wél gewoon meer zenders besteld kunnen worden” is ook absoluut al vaker langs gekomen en vaker doorgezet. Vooralsnog is er helaas nog geen optie voor gekomen. Wie weet in de toekomst :-). Jammer dat mijn collega op twitter je hierin ook niet begreep :-(. Ik hoop dat je niet daadwerkelijk dom genoemd bent!? Het is duidelijk dat je dat absoluut niet bent, namelijk. Wat je wilt, bestaat helaas niet bij ons. Daar kunnen mijn collega's en ik ook niet zomaar iets aan veranderen. Maar de wens kan zeker doorgegeven worden. Ga ik nu gelijk doen :-). 

 

Hoi @Lycke Ziggo ,

Dank voor je reactie, fijn om te weten dat er met de feedback die ik probeerde door te geven toch iets gebeurt, al snap ik dat dat niet direct tot verandering zal leiden. Ik heb ook nooit het idee gehad dat als ik het maar zou zeggen er op slag en sprong iets zou veranderen en het ineens wel zou kunnen.

Mijn ervaring met de ziggo Twitter helpdesk was erg frustrerend. Ik heb meerdere keren aangegeven wat ik wilde (namelijk feedback doorgeven) en uiteindelijk kreeg ik terug; “Helaas, Jammer dat u nog steeds niet begrijpt waarom u een digitale ontvanger moet hebben. Ik ga er in ieder geval van uit dat ik u voldoende geïnformeerd heb.” terwijl ik meerdere keren uit heb gelegd dat ik snap waarom het een verplichting is maar of ze de feedback door wilde zetten. In mijn ogen komt dat neer op zeggen dat iemand te dom is om het te begrijpen, maar mogelijk ben ik daarin te licht geraakt. 

Ik heb zojuist mijn CI+ module ontvangen, waarbij ik de envelop ongeopend prompt in de prullenbak gedeponeerd heb. (ik betaal over 5-10 jaar wel 30 euro.. ik wil die zooi niet continu hebben rondslingeren) Het is zonde, moor mij is dit hele verhaal nu afgesloten.

Iedereen die dit nog leest alvast een hele fijne dag.