Vraag

Ziggo Go app op Xbox One/PS4 of via Edge?

• 2 maart 2020
  • 7 reacties
  • 3930 keer bekeken

ik zou graag de ziggo go app of browsen op edge van de xbox one,want ik heb geen ruimte voor een coax kabel,zou mooi zijn dat het ook via de xbox one zou kunnen,ik lees meer mensen die dat willen,waarom doen jullie het niet ziggo?dat is klantenservice..luisteren naar je klanten en vooral omdat er veel klanten zijn die het graag gerealiseerd zien worden..zou ik zeggen come one..

7 Reacties

Goedemiddag @gizmie:blush:

Begrijpelijk dat je hierin interesse hebt. We zijn altijd bezig om de aangeboden content op zoveel mogelijk beeldschermen aan te bieden. Of hier de Xbox ook bij zit is niet bekend. Mocht hier wel iets over bekend worden, dan lees je dat uiteraard op onze Community.

Kan er niet eens duidelijkheid gegeven worden? Er zijn al posts van 2013 te vinden dat dit zou komen en er is nog steeds geen echt antwoord. Volgens mij wil ziggo dit niet maar spreek dat dan gewoon uit dan weer iedereen waar die aan toe is. En technisch is het volgens mij niet echt ingewikkeld.

Reputatie 7

Het duidelijke antwoord is dat er geen concrete plannen bekend zijn.

Betekent niet dat het nooit komt, maar vooralsnog zijn er geen concrete plannen. 

Erg teleurstellend

Reputatie 1

Dezelfde vraag heb ik 2 jaar geleden ook gesteld in een ander forum topic, helaas is er nog steed niets anders dan toen. Gelukkig zijn recent wel de bugs in de Windows 10 app hersteld, dus dat geeft hoop dat er nog ontwikkelingen zijn voor de UWP achtige apps. Maar enige kwalitatieve oplossing op het moment is misschien toch een mini pc achter de tv ipv een Xbox met de 4k output..

Het duidelijke antwoord is dat er geen concrete plannen bekend zijn.

Betekent niet dat het nooit komt, maar vooralsnog zijn er geen concrete plannen. 

Na zoveel jaar al geen beslissing nemen telt dit niet als duidelijk antwoord meer. Zeker niet met het gegeven dat de Ziggo Go website doelbewust onbruikbaar wordt gemaakt op de XBOX ONE. Dan zit daar een duidelijke reden achter en het is gewoon onbeschoft om dat dan maar ergens in het midden te laten.

Dat er geen concrete plannen zijn voor een app kan ik nog enigszins* begrijpen, maar laat dan het gebruik via de browser vrij. Of die dan wel of niet naar behoren werkt op de XBOX is dan iets om bij Microsoft te leggen, wetende dat deze op Edge verder prima werkt.

* Ik zeg enigszins omdat met een al werkende UWP app er verder eigenlijk geen concrete blokkades meer zijn, anders dan interne beleidsvoering. En de enige logisch uitleg voor beleidsvoering met die uitkomst is dat de XBOX doelbewust wordt uitgesloten. Prima, maar leg dat niet uit als geen concrete plannen.

Zeker niet als jullie blijven sparren met Ziggo Go op al je schermen zoals in een recente nieuwsbrief weer te lezen was. Als voorbeeld werd de beamer genoemd. Toevallig is mijn XBOX ONE aangesloten op de beamer, dus ik kreeg weer hoop. Maar helaas, uiteindelijk kwam ik weer hier op dit forum terecht...

Reputatie 1

Kan er niet eens duidelijkheid gegeven worden? Er zijn al posts van 2013 te vinden dat dit zou komen en er is nog steeds geen echt antwoord. Volgens mij wil ziggo dit niet maar spreek dat dan gewoon uit dan weer iedereen waar die aan toe is. En technisch is het volgens mij niet echt ingewikkeld.

Technisch gezien ingewikkeld genoeg.

Ziggo maakt de app beschikbaar voor de Chromecast. Live TV kijken, replay en on demand. Alles werkt. Zelfs buiten de grenzen van het land. Door het enorme (mis)gebruik door gebruikers die geen klant zijn, werd het netwerk onnodig (over) belast. Wat voor verstoring zorgt, interactief TV kijken hierdoor nu niet mogelijk om overbelasting, en misbruik te voorkomen. Al is het wel makkelijk dat de buurman ook Formule 1 kan kijken bij een concurrerende partij zonder hier extra voor te betalen.

Het aantal gebruikers op een console is aanzienlijk lager omdat er veel andere alternatieven zijn zoals een app op miljoenen telefoons en klanten zelf kunnen kiezen voor een streaming optie als een chromecast. Bovendien verandert een console ook regelmatig de software en zal de provider voor het kleine selecte groepje gebruikers, ook deze app weer moeten onderhouden. Al met al, de kans is klein dat dit rendabel zal zijn voor nu.

De ontwikkeling van een app op een TV is in gang gezet en wellicht voor de komende generatie wordt deze vast ook voor de console vrij gegeven, nu de wereld langzamerhand steeds interactiever begint te worden.

Reageer