Ziggo GO afmelden alle apparaten

  • 24 februari 2018
  • 78 reacties
  • 29994 keer bekeken

Reputatie 1
Het zou een fijne functie zijn in de ZiggoGo app, om het mogelijk te maken de app af te melden op alle apparaten, indien een wachtwoord gelekt is en bepaalde personen geen toegang horen te krijgen tot de app. Daarnaast zou het ook fijn zijn om te kunnen zien waar de app allemaal ingelogd is.

78 Reacties

Reputatie 7
Ik heb sinds gister ook dit probleem!!!
We wilden voetbal kijken en ik kreeg te zien er zijn al drie live streams.
Erg vreemd daar ik de enige ben die dit gebruikt!

Je hebt op 17 april je wachtwoord gewijzigd zie ik, mocht iemand anders toch je Mijn Ziggo wachtwoord hebben buitgemaakt zal hij/zij na enige tijd vanzelf uit Ziggo GO gegooid worden. Bij @Femmie08 duurde het uiteindelijk 22 dagen.

Een jaar later is deze functie er dus nog steeds niet? Dit is gewoon basis functionaliteit van het geboden platform. Erg kwalijk. 
Na het lenen van een iPad op vakantie kan ik die dus nu niet meer uitloggen. Top. 
 

Ik vind dat echt heel bijzonder dit. Op verschillende topics (ook in deze) wordt door Ziggo medewerkers gezegd dat gebruikers automatisch uitgelogd worden na aanpassen van het wachtwoord. En vertelt Mark van Ziggo dat dit niet bestaat. Verhaal klopt van geen kant. Een onbeperkte sessie anno 2019 kan echt niet.
Ik lees op dit forum meerdere topics waar mensen van Ziggo aangeven dat na het wijzigen van je wachtwoord, binnen 14 (tot 22) dagen automatisch uitgelogd wordt. Dit is niet waar. Ik heb dit zelf getest op verschillende apparaten. Uitloggen gebeurt niet. Zelfs niet na een aantal maanden.

Mocht er een functie zijn die automatisch uitlogt, na een x aantal dagen, dan is het ook precies na 14 dagen en niet de ene keer 14 dagen en de andere keer 22 dagen.

Wanneer wordt deze functie nu echt een keer ingebouwd?
Reputatie 7
@Femmie08 - Korte update omdat het wat langer duurt, de vraag ligt bij de juiste afdeling en er wordt naar gekeken. In afwachting van hun reactie.
@Femmie08 - Korte update omdat het wat langer duurt, de vraag ligt bij de juiste afdeling en er wordt naar gekeken. In afwachting van hun reactie.
Dag Mark
top dat je mij zo op de hoogte houdt
betere service dan telefonisch
ik wacht nog eveb af
groeten Femke
Reputatie 4
Badge
All,

Nu we toch #Lekkerbezig zijn :D

Is het geen optie / mogelijkheid dat er, gelijk aan WiFi spots, er een identiteit kan worden gemaakt voor Ziggo Go?
Als je daar dan het wachtwoord wijzigt ... 😏 donder boem straalt elke aangelogde verbinding onderuit ?

Extra bonus is dat je niet meer met je MijnZiggo account inlogt dus extra stapje veiligheid ( rare delers daar gelaten 🙂 )


groet,

Bam
Reputatie 7
@LangeACL, @melenser, @paulinreroos, @cjcgvanlaarhoven, @paulmirk.

Aan jullie allemaal, wie nog steeds problemen ervaart hiermee. Kunnen jullie mij een privébericht sturen met de Mijn Ziggo gebruikersnaam waar het probleem mee speelt? Dan ga ik onderzoeken of we hier een oplossing voor hebben via een achterliggend systeem.
Voor diegene die niet weet hoe een privébericht te sturen, klik op Mark zijn hoofd, niet te hard SVP en op de nieuwe pagina op: Stuur bericht.
@Remonda Standaard kun je geen privébericht sturen, alleen als een moderator je volgt.
Zij komen eens in de paar werkdagen langs in ieder topic.
Zou inderdaad fijn zijn als je gewoon in 1 keer overal kan uitloggen. Ze bieden functie maar enkel in browsers
@Huytink @Heydarie1988, gelukkig kan ik jullie gebruikersnaam achterhalen uit het adres wat je ingevuld hebt bij je profiel, deze nogmaals sturen in een privébericht is niet nodig.

(Tenzij je ingelogd bent op het account van iemand anders en dan is de foutmelding wel te verklaren natuurlijk! 😉)

Ik heb nog een paar vraagjes voor jullie:
  • Wanneer speelde de foutmelding voor het eerst?
  • Wat deed je vlak daarvoor? (Was je bijvoorbeeld al Ziggo GO aan het kijken op een apparaat, maar liep de app vast o.i.d.)
  • Speelt deze foutmelding nu op alle apparaten waarop je probeert in te loggen en een stream te starten?


Hi Mark,

Ik had zelf gister voor het eerst met deze foutmelding te maken. Ik begreep echter van mijn zusje dat ze hem al wel eens eerder heeft gehad. Exacte datum daarvan weet ik niet.

Wat ik deed was het openen van de app. Ik ben standaard ingelogd. Ik kreeg gelijk de melding dat het maximum aantal streams bereikt was. Ik was dus nog niet aan het kijken via de app. Vervolgens heb ik naar mijn ouders en zusje gebeld. Mijn ouders zaten niet op de app of laptop, maar keken gewoon televisie. Mijn zusje was wel aan het streamen via de app. Zij kon echter wel gewoon kijken, maar gaf wel aan dat ze er soms werd uitgegooid maar er daarna weer in kom. Op het moment dat zij eruit was kon ik er wel in en zij niet. Vervolgens ging ik er weer uit en kon zij er weer in. Vermoedelijk was zij dus 1 van de streams, maar werd er ook nog door twee andere gebruik gemaakt van ons account. (Telt het rechtstreeks op de tv gebruik maken van de kanalen van Ziggo ook als 1 streamer?)

Zowel via de app als op de laptop kreeg ik de melding. Mijn vader heeft het ook op zijn laptop geprobeerd en kreeg daar ook dezelfde melding.
Bij mij hetzelfde geval. Wachtwoord veranderd en nog blijft mijn Ziggo Go ingelogd op alle apparaten. Mijn ex zit dus lekker op mijn kosten tv te kijken.
Kan dit niet opgelost worden? Netflix en Spotify hebben deze functie ook.
Reputatie 7
Badge +10
Dit speelt nu al zo lang dat ik denk dat het gewoon nooit komt.
Veiligheid hoog in het vaandel maar de daadwerkelijke uitwerking daarvan lijkt echt nergens op.
1 bitje verkeerd bij een uitgaande mail en gelijk de blokkade erop maar even simpel alles uitloggen is niet te verzinnen.
Kan je trouwens zien wanneer de laatste log in is geweest? Groeten
Reputatie 7
Hi @Joanne1986, helaas bestaat deze functie nog niet ondanks de vurige wens van jou, mij en verschillende andere klanten.

Hoe dit precies werkt en hoe we dus kunnen zorgen dat jouw ex-partner niet langer gebruik kan maken van jouw Ziggo GO account is nog steeds een vraag die openstaat.

Ik kreeg een tip dat het wijzigen van de Mijn Ziggo gebruikersnaam sneller effect zou hebben op de geldigheid van de Ziggo GO login, maar ik weet niet of dat inderdaad werkt. Aan de andere kant, niet geschoten is altijd mis.

PS: opzeggen en opnieuw aanmelden onder een ander klantnummer is zeer onpraktisch, zoniet onmogelijk (want het systeem herkent dat je al een account hebt op hetzelfde adres en matcht deze automatisch).
Ik heb sinds gister ook dit probleem!!!
We wilden voetbal kijken en ik kreeg te zien er zijn al drie live streams.
Erg vreemd daar ik de enige ben die dit gebruikt!
Reputatie 7
Je bedoelt de laatste keer dat de Ziggo GO app op de iPad (of jouw iPhone) de login gecheckt heeft, dus wanneer de 14 dagen afgelopen zullen zijn? Dat kan ik niet zien helaas.
Bij Ziggo Sport Totaal kan je zien welke apparaten actief zijn op je account en ze makkelijk verwijderen wanneer dat nodig is. Deze functie zou erg gewenst zijn bij Ziggo Go TV.

Ik gebruik veel apparaten om Ziggo te kijken en word een beetje moe van de "maximale streams bereikt" foutmelding.

 

Hoe doe je dat met Ziggo Sport Totaal?

Is het anders niet mogelijk om mijn huidige abonnement op te zeggen met daarbij behorende klantnr en dan een nieuw pakket te nemen met een nieuwe klantnr?
Ik word er een beetje moedeloos van..
Hmm.. Okay? En nu? Het kan toch niet zo zijn dat mijn ex kn profiteren van mijn Ziggo account?

Overstappen naar een andere provider is voor mij ook geen optie omdat ik (helaas) geen KPN kabel in me woning heb 😕

Beste @Mark Ziggo,

Is er inmiddels al meer bekend over bovenstaand issue? Ook ik heb vanwege omstandigheden de inloggegevens van Mijn Ziggo moeten wijzigen. Toen ik op al m'n apparaten (laptops, tablet, smartphones etc) gezellig bezig was om de Ziggo wachtwoorden aan te passen, kwam ik er tot mijn verbazing achter dat Ziggo Go het nieuwe wachtwoord niet accepteerde, maar nog werkte met het oude. Ook nog na een uurtje, dag, week... Blijkbaar is dit een issue dat al jaren bekend is bij Ziggo, maar deze bug lijkt bijzonder weinig aandacht te krijgen binnen de organisatie. Dat blijkt wel uit de tijd dat dit draadje startte. Erg jammer allemaal, ik heb verder prima ervaringen met Ziggo wat betreft het oplossen van problemen. @Mark Ziggo, graag een update alsjeblieft 🙂

Hi @Niels81V,

Het is mogelijk dat een apparaat inderdaad nog tijdelijk blijft werken op het oude wachtwoord, hoewel dit normaal gesproken alleen geldt als het nog ingelogd is (en niet na een nieuwe poging). We hebben hier verder nog geen update over helaas.

Hoi @Alex Ziggo,

In je reactie van zojuist geef je aan dat 'het mogelijk is' dat Ziggo Go 'tijdelijk' nog op het oude wachtwoord blijft werken, maar dat dit na een verse login niet meer zou moeten kunnen. Dit klinkt een beetje als een uitzonderingsgeval. Wanneer ik dit topic echter helemaal lees, lijkt er een structureel issue te zijn met de Ziggo Go login na het aanmaken van een vers wachtwoord.

Zou je misschien willen verduidelijken of de personen die actief zijn in dit topic inderdaad tot een groep behoren die helaas pech hebben, of dat het wachtwoord-issue wel degelijk speelt bij alle Ziggo klanten die Ziggo Go gebruiken? Dankjewel!

@Stevens17 - Hi Steven, persoonlijk ben ik het helemaal met je eens dat deze functie er zou moeten zijn, maar ondanks herhaaldelijk verzoek is deze functie er nog niet. Ze werken wel aan een verandering in de login tokens, de geldigheid daarvan wordt een stuk korter gemaakt zodat een ingelogd account na een wachtwoordwijziging sneller om het nieuwe wachtwoord zal vragen.

 

Dit kan toch niet serieus nog steeds een antwoord zijn na 2 jaar?
Wat is de nieuwe duur van de geldigheid van de tokens en per wanneer wordt dit geïmplementeerd? 

Staat dit hele punt überhaupt intern bij Ziggo op een to-do list? en zo niet: waarom niet?

Dit is echt best wel een dingetje anno 2020 (was het anno 2018 al trouwens) maar blijkbaar gebeurt hier helemaal niets mee.

Reageer