Vraag

Zender suggestie: FOX News

• 28 september 2018
  • 104 Reacties
  • 3701x Bekeken

Toon eerste bericht

104 Reacties

Reputatie 6
Badge +5
Ziggo is een commercieel bedrijf en zal zeker kijken of het doorgeven van een zender positief of negatief ontvangen zal worden. Met ballen heeft dat alleen in de vorm van euro's te maken.
Reputatie 7
Badge +35
@hanh precies dit; het is totaal irrelevant hoeveel mensen Fox haten; het is alleen relevant hoeveel mensen het wel graag op de buis willen hebben. En wat betreft de publieke opinie; organisaties als Ziggo zouden maar eens wat meer ballen moeten tonen richting mensen die niet kunnen dealen met een alternatief geluid.
@Pietje puk2
Ik denk dat je gelijk hebt, en het ook zo werkt, je schreef: "het is alleen relevant hoeveel mensen het wel graag op de buis willen hebben"

Ik zie zeer weinig verzoeken en ook geen FOX News, dus dat klopt dan wel.

Ik ben voor iedere zender als er veel verzoeken voor zijn en zonder kosten verhoging SVP van het basistarief, omdat er dan een democratische keuze is en er wat te kiezen valt.

Wil je zenders waar kosten aan verbonden zijn, maar waar veel vraag naar is, komen ze vanzelf in de extra pakketten waar kosten aan verbonden zijn.
Fox News is geen nieuws zender, alleen maar een slechte opinie zender met een hoop rechtse populisme met veel geouwehoer zonder concrete feiten.

Ik stem voor om Fox News lekker weg te laten van de Ziggo kabel.
Reputatie 2
Badge
Zie hier de tolerante linksmensch in actie; ik vind iets k**, dus we moeten het buitensluiten.
Voor jou hebben ze SBS6 uitgevonden 😜
Reputatie 7
Vanwege de gewenste diversiteit van de nieuwsvoorziening (zie o.a. hierboven 😁) vind ik het een goed idee om Fox op te nemen in het Basispakket. Wanneer komt het ?

Er zijn geen concrete plannen. We blijven de zender suggesties en aantallen inventariseren, dat blijft meer dan welkom op de Community. Die informatie in dit topic bundelen we samen met andere zendervoorkeuren en sturen we doorlopend naar de zender planners. Zij nemen het mee in de overwegingen. We stellen het zenderpakket samen om een zo breed mogelijk publiek aan te spreken, het zenderpakket is per individuele klant niet af te stemmen.
Reputatie 7
Badge +19
En laten we vriendelijk blijven, links, rechts of midden...
Reputatie 3
Badge
Nog maar eens een (schrijnend) voorbeeld waarom het zo belangrijk is om (ook) Fox News te hebben naast de links politiek nepnieuws zenders, opdat wij de waarheidsvinding niet verliezen:

De meesten zullen bekend zijn met die indiaan die jongeren met een MAGA petje (van Trump) op beschuldigden:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/3056620/video-indiaan-en-scholier-splijt-vs

En dan weet oa CNN maar ook andere ratten niet hoe snel zij die kinderen publiekelijk moeten afslachten.
Tot Fox wat waarheidsvinding de lucht in slingerd:
  • https://www.foxnews.com/entertainment/media-treatment-of-covington-students-way-worse-than-kavanaugh-coverage-critic-says
  • https://www.foxnews.com/politics/trump-defends-covington-catholic-hs-students-says-media-smeared-them
Let vooral op de rustige, analytische en vanuit verschillende standpunten benaderde analyse van de feiten en duiding die hieraan wordt gegeven. Een nieuwszender waardig!
En over het vuilnis zoals CNN of linkse politici, hollywood idioten en beroemdheden die oproepen tot het vervolgen of zelfs vermoorden van deze onschuldige kinderen die zelf 2 uur lang (!) racistisch werden beledigd en opgejut en daarna zeer geprovoceerd door die gestoorde Indiaan die over het gebeurde ook nog eens ranzig ging liegen en de feiten omkeerde, terwijl de enige reactie van die kinderen teruglachen was, zullen we maar niet teveel woorden vuil over maken.
Mensen, laten we hier geen politieke meningen gaan verkondigen. ;)

Groet, Gusto
Reputatie 6
Badge +8

De meesten zullen bekend zijn met die indiaan die jongeren met een MAGA petje (van Trump) op beschuldigden:

Nee, totaal niet mee bekend.
Badge +3
Ja, vroeger ook eens aan FoxNews gevraagd of ik er via satelliet naar mag kijken, maar dat mocht niet van FoxNews. Misschien tegenwoordig wel? (legaal dan)
Maar doe maar op de digitale kabel, er komt toch ruimte beschikbaar :)
En dan CNN en FoxNews in HD. (en NASA al dan niet via een app)
Wat een gebrainwashte bende. CNN wordt al decennia lang gepositioneerd als de "objectieve" nieuwszender van de wereld en op elke congreszaak, vlieghaven, hotel door je strot geduwd. Maar deze totaal onbereikbare zender is een rechts complot. Wake op mensen!
Graag +1 voor Fox News in het zenderpakket.
Badge +3
Toch mooi, EuroNews, RT, CNBC, CNN, NPONieuws (😊), en die Chinese... Past FoxNews ook wel tussen. #variatie (SkyNews hebben ze weggehaald, dat was ook jammer)
Reputatie 2
Word nu echt tijd jongens 😞
Reputatie 7
Badge +35
Waarom?
Van de 4 miljoen Ziggo abonnees, zie ik in dit topic geen mensenmassa wat deze zender graag zou willen zien en dan lijkt er geen belang voor Ziggo te zijn om te kiezen voor deze zender en kiezen ze voor andere zenders waar meer naar gekeken zal worden.

Gelukkig is hij hier live te zien: http://usnewslive.tv/foxnewslive
Reputatie 1
Tot die tijd: http://video.foxnews.com/v/5614615980001/?%23sp=watch-live#sp=watch-live

Ik denk niet of er voor Fox News veel interesse is in Nederland.

Waarop baseer je de laatste uitspraak?
Reputatie 1
Waarom?
Van de 4 miljoen Ziggo abonnees, zie ik in dit topic geen mensenmassa wat deze zender graag zou willen zien en dan lijkt er geen belang voor Ziggo te zijn om te kiezen voor deze zender en kiezen ze voor andere zenders waar meer naar gekeken zal worden.

Dat lijkt me een kwestie van tijd; misschien kan Ziggo eens een poll online zetten hiervoor. Nu CNN is ontmaskerd als grootste fakenews-kanaal van de VS en Fox News op alle punten gelijk bleek te hebben zal hier ongetwijfeld meer interesse voor zijn.
Reputatie 1
Mensen, laten we hier geen politieke meningen gaan verkondigen. ;)

Groet, Gusto

Politieke mening is niet aan de orde; ik wil als kijker de mogelijkheid hebben om beide zijden van het spectrum te ontvangen en dat krijg ik niet; ik krijg alleen het Democraten-kanaal CNN dat niets anders doet dan de hele dag "Republikeinen zijn racisten en Trump is de grootste" door je strot duwen.
Reputatie 1

Vanwege de gewenste diversiteit van de nieuwsvoorziening (zie o.a. hierboven 😁) vind ik het een goed idee om Fox op te nemen in het Basispakket. Wanneer komt het ?Er zijn geen concrete plannen. We blijven de zender suggesties en aantallen inventariseren, dat blijft meer dan welkom op de Community. Die informatie in dit topic bundelen we samen met andere zendervoorkeuren en sturen we doorlopend naar de zender planners. Zij nemen het mee in de overwegingen. We stellen het zenderpakket samen om een zo breed mogelijk publiek aan te spreken, het zenderpakket is per individuele klant niet af te stemmen.

Als "een zo breed mogelijk publiek aanspreken" een criterium zou zijn, dan zou Fox News (toch de grootste nieuwszender in de VS qua kijkeraantallen) er zéker tussen moeten zitten. CNN en (MS)NBC zijn zeer eenzijdig en extreem links, waar Fox veel objectiever (ja, neigend naar rechts in opinieprogramma's) en fair & balanced nieuws brengt. Veel mensen (ook mensen die níet de moeite nemen om tijd te besteden aan een forumtopic) hebben hier dringend behoefte aan.
Reputatie 1
Kan een moderator mij wellicht uitleggen waarom ik van het ene op het andere moment niet meer kan quoten?
Reputatie 1
Overigens: aan de mensen die, ongetwijfeld goedbedoeld, links naar livestreams aanbieden: ik heb er nog niet één kunnen vinden (incl. de hier genoemde) die niet na een minuut of wat alweer hangt of om de haverklap opnieuw gestart moet worden. Dat is geen manier van TV kijken. Daarbij heeft nog lang niet iedereen een smart-TV waarop je ook livestreams kan kijken.
Reputatie 7
Badge +30
Kan een moderator mij wellicht uitleggen waarom ik van het ene op het andere moment niet meer kan quoten?
Dat heeft niets met jou te maken, ik kon het net ook niet in bepaalde topics en andere weer wel. Waarschijnlijk een (kleine) storing op de community.
Reputatie 2
Badge
Waarom?

Er zijn zat zenders die geen mensenmassa's trekken, maar tegelijkertijd wel door Ziggo doorgegeven worden. Daarnaast is het zo dat in de VS Fox veel meer kijkers trekt dan Fake News CNN; er is geen reden om aan te nemen dat dat hier anders zou zijn; zeker gezien het zeer eenzijdige tv aanbod in NL. Fox News op de kabel zou broodnodige diversiteit geven op de NL tv markt.

Dat Ziggo het blijkbaar niet nodig acht Fox aan te bieden; riekt wat mij betreft naar een poging tot het beïnvloeden van de publieke opinie. Ziggo is immers gebaad bij een goede relatie met de zittende macht.
Reputatie 7
Badge +16
Wat een onzin.
Ziggo heeft gewoon geen zin om de (enorme) hoge kosten voor doorgifte te betalen voor zenders die relatief weinig bekeken worden.
KPN stopt zelfs met FOX, ook vanwege de doorgiftevergoeding.
https://www.totaaltv.nl/nieuws/kpn-haalt-zenders-fox-uit-aanbod/

Er wordt steeds minder lineair gekeken en dus is een doorgiftevergoeding ook niet echt meer van deze tijd. Helaas willen steeds meer zenders de misgelopen reclameinkomsten compenseren door een steeds hogere vergoeding te vragen voor doorgifte.
FOX heeft daar helemaal een handje van en nu gaat binnenkort NPO helemaal misbruik maken van zijn positie. Die kunnen nl vergoedingen vragen zo hoog als ze willen omdat Ziggo wettelijk verplicht is om deze zenders door te blijven geven. En die kosten worden straks ongetwijfeld op ons verhaald.

Hier wordt e.e.a. ook nog eens uitgelegd:
https://www.nrc.nl/nieuws/2018/12/03/wordt-ouderwets-tv-kijken-duurder-a3007979
Reputatie 1
Natuurlijk is het een geldkwestie; dat zal niemand verbazen. Maar ik denk toch dat als er voldoende animo is de mogelijkheid zou moeten kunnen bestaan dat Fox erbij komt. Van mij hoeft CNN niet weg (al is het de grootste bagger die je kunt bedenken), maar nu is het aanbod inderdaad eenzijdig (links) en dat is niet goed. Eenzijdig rechts zou evenmin goed zijn.

Reageer