dderksen

Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Werking NEXT en suggesties

Ik ervaar n.l. een paar hinderlijke eigenschappen met de nextbox en hoop dat daar wat aan te doen valt.

Zo wil ik bv graag bij ‘bewaard’ altijd sorteren op ‘oudste’ maar dat kan ik niet vast instellen en moet dat iedere keer weer kiezen. 

Ook merk ik dat bij het doorspoelen van reclame's de plaatjes niet meer synchroon lopen met de balk en ook de mooie onderbrekingen in de opname balk waardoor je precies kon zien waar de reclame blokken zitten zijn ineens weer weg? Is dat onder drang van de reclamemakers zeker verwijderd, jammer? 

Als ik een opname stop, later ‘verder kijk’ en daarna verwijderen wil, moet dat op een omslachtige wijze. 

De omschrijvingen bij films zijn maar een klein stukje zichtbaar.

Omdat we niet kunnen sorteren op zender nummers maar een eigen nummer krijgen na het maken van een faforietenlijst
zie ik amper welke zender welke is in de tv gids. Ik moet dat zien te halen aan de piep kleine logo's.
Zie liever een zender nr en zou daar ook op willen kunnen sorteren.

Ik mis de stop knop op de AB. Kan alleen maar terug en moet die dan tig keer indrukken om uit de menu's te komen en weer gewoon op TV te belanden.

Als ik zenders zap dan begingt de erste weer als ik aan het eind ben.
Dat gebeurd niet in de TV gids helaas, moet ik eerst weer naar home.
ook hinderlijk dat het tv gids scherm een heel scherm doorschuift en niet regel voor regel.

Ik zou graag willen dat als ik de nextbox start deze begint op de zender van mijn keuze.

Erg hinderlijk zijn de updates onders het kijken als ook de mededelingen dat ik niet betaald heb.

36 Reacties 36
bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Thumbnails zijn inderdaad fout, als ze er zijn. Soms is de inhoud zwart.

Onthouden van de lijst sortering zou opgelost moeten zijn. Sorteren op laatste datum is in ieder geval goed nu.

Ik zal eens kijken of een andere sortering onthouden wordt. Dat was goed bij de vorige versie. Heb het niet nog een keer gecheckt bij de "AV" versie.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

De sorteer volgorde wordt idd niet onthouden. Als je het window verlaat en weer opent staat de volgorde weer op "laatste".

Wordt er niet meer gecheckt na een software aanpassing? 

dderksen
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Ook de reclameblok onderbreking in de oranje streep onder de thumbnails is er jammer genoeg maar heel even geweest 😞

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes
dderksen wrote:

Ook de reclameblok onderbreking in de oranje streep onder de thumbnails is er jammer genoeg maar heel even geweest 😞

Klopt. Deze is spontaan gekomen zonder aanmelding of beschrijving in de release notes en ook zonder melding van Ziggo weer verdwenen. Ik was er ook tevreden over. Eindelijk iets wat nut had en werkte.

Communicatie is niet echt beter geworden. Een "normaal" bedrijf meldt dit soort zaken. 

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Een "stop" knop is er al. Het is een knop op de AB. Naast de EPG. Lijkt op een tv. Daarmee kom je meteen weer op live beeld. Dat hoeft niet via "terug".

Via "verder kijken" mis ik ook de "verwijder" optie. Daardoor is het nut van verder kijken heel beperkt als je daarna alsnog door allerlei menu's moet om te verwijderen.

 

Ik hoop wel dat er iemand van Ziggo mee kijkt anders heeft dit topic geen nut en gebeurd er niets mee.

 

Ik wacht verder af.

dderksen
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Ik heb juist hier gereageerd nadat ik een opmerking plaatste in de groep Nextbox omdat volgens zeggen Ziggo engineers hier meelezen en er misschien wat aan kunnen doen.

Dus idd afwachten maar….:(

Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes

Door omstandigheden zit ons team hier wat onderbemand voor het checken van de suggesties en doorzetten, voor een goed antwoord moet ik dus nog even wat geduld vragen. Ik zal jullie zaken namelijk met hun moeten checken: welke zijn er al bekend, welke staan al voor een update, etc etc.

Mijn excuses voor de vertraging.

 

Gr,

dderksen
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Heel begrijpelijk in deze feestweek Ronald. Ik vindt het al mooi dat er auberhaupt naar gekeken wordt. Was bang dat dit alleen een site was om mensen bezig en rustig te houden.

Wacht het rustig af.

PS; Gisteren weer wat nieuws, deed mijn down knop uit de cirkel niets (alleen bij opgenomen programma's) Box uit/aan gezet toen deed hij het weer. Is de software zo kwetsbaar dat als er een bitje omvalt functies uitvallen.

Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes

Nog een update, 

Helaas nog geen nieuws omdat de eerste pas volgende week maandag terug is.

Maar wel zo vriendelijk je even een update te geven, die datum werd namelijk vandaag pas bekend.

 

Gr,

dderksen
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Bedankt Ronald. “No sweat”

Had gisteren weer een andere verrassing. Bij het (een stukje) doorspoelen van een opname vloog de uitzending spontaan in 1 sec naar het eind. Terug spoelen dan maar…. Hoppa in 1 seconde weer helemaal terug bij het begin, uitzending was niet meer te bekijken. Oplossing; Helemaal uit de menu's en de opname opnieuw starten. Blijft toch wonderlijk met die bitjes. 

Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes

Daar ben ik weer, inmiddels heb ik gesproken met het test team. 

Nu wil het dat we naast de suggesties/bugs ook de vraag hebben om meer te delen over updates etc op de openbare community.
Omdat dit alles best veel uitzoek/beheer vergt hebben we besloten dat we dit in het eerst volgende team overleg gaan bespreken om tot een invulling te komen.

Enerzijds om meer te delen over de updates/voortgang en anderzijds om suggesties en bugs te verzamelen binnen de openbare community.

 

Gr,

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Dat is heel positief nieuws @Ronald Ziggo !

dderksen
Topicstarter
Level 5
  • 54Posts
  • 1Oplossingen
  • 19Likes

Dat is positief nieuws, alhoewel ik zou verwachten dat zoiets al vanaf dag 1 automatisch bedacht zou moeten zijn als je een product op de markt zet. En hoelang duurt de eerst volgende vergadering en de daaruit volgende eventuele acties. Maar OK we gaan het beleven.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Inderdaad positief nieuws. Maar wel erg laat om dit te doen. Ik ben benieuwd. 

Ronald Z
Oud Community Moderator
Oud Community Moderator
  • 5201Posts
  • 278Oplossingen
  • 357Likes

We hebben natuurlijk niet voor niets een heel groot test panel wat hiervoor al zorg draagt. Daarbuiten worden ook surveys gestuurd aan bestaande Next klanten die niet meedoen aan die tests. Het is dus niet zo dat er niets gebeurt of in gang is gezet. Dat zou inderdaad heel raar zijn. Veel van de openbaar aangedragen zaken zijn daarom ook al aangemerkt binnen die groepen.

De reden dat ik hier meer mee wil doen is vanwege de blijvende stroom aan input en vragen op de openbare Community en ik vind dat wij hier een extra rol kunnen vervullen. Dat zijn niet automatisch dingen waar de organisatie het mee eens is. Er worden daarom afwegingen gemaakt over wat er naar buiten kan.

Met andere woorden, wij willen als Community wat meer de grens van die comfort zone opzoeken op het openbare gedeelte. Hoe en wat moeten we nog afstemmen.
 

Onze eerstvolgende vergadering is volgende week donderdag.

Gr,

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes

Ik heb nog nooit een survey van de Next ontvangen. Noch ander nieuws terwijl toch alles aangevinkt heb.

Ik zie alleen  meer en meer dezelfde vragen voorbij komen in een net iets andere vraagstelling. Meestal alleen een opmerking of klacht. Daarna is de vragensteller weer foetsie.

Een duidelijke pagina met issues en daarbij een oplossing met daarbij of er aan gewerkt wordt of niet zal er vast wel zijn. Maar niet openbaar. Komt die openbaar dan is Ziggo niet blij want die zaken moeten niet bekend worden.

Dan zijn we rond. De interne groep moet het oplossen en er mag niets naar buiten komen. En zo gaat het nu.

Ik zie daar geen verbetering in komen.

Meeste issues die ik zie spelen ook in Belgie en Zwitzerland.

De communicatie van Ziggo naar de gebruikers is ongeveer nul. Het nieuws komt via andere sites boven water via een woordvoerder van Ziggo. Dan voel je je als gebruiker genegeerd. Ik in ieder geval. Als dat verbeterd ga ik geloven in de verbetering die gemeld is nu.

 

Ik ben benieuwd. De bal ligt bij Ziggo.

Eerst zien dan . . . 

 

@Ronald Ziggo Oefenvraagje: hoe zit het met de reklame indicatie?

Komt die terug of niet?

 

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes
bloemen64 wrote:

Een duidelijke pagina met issues en daarbij een oplossing met daarbij of er aan gewerkt wordt of niet zal er vast wel zijn. Maar niet openbaar.

Dit hé Ronald. Serieus, als Ziggo uit die vermaledijde comfortzone wil komen, dan zou dit een briljante stap zijn. Het zou een voorbeeld stellen en respect afdwingen. Met de billen bloot zogezegd! Ik hoop dat er echt iets in beweging komt.

By the way, ik vind het al dapper dat je deze mededelingen doet. Dat is een goeie ontwikkeling. Fijn als iemand z’n nek durft uit te steken.

bloemen64

Level 17
T.E.A.M.
  • 5193Posts
  • 194Oplossingen
  • 3111Likes
Dolfff wrote:
bloemen64 wrote:

...

By the way, ik vind het al dapper dat je deze mededelingen doet. Dat is een goeie ontwikkeling. Fijn als iemand z’n nek durft uit te steken.


Daarom reageer ik er ook op. Misschien een beetje negatief maar dat is mijn gevoel. Als er niemand reageert op zo’n uitspraak is ook heel slecht (van ons gebruikers)

Dolfff

Level 1
  • 2183Posts
  • 65Oplossingen
  • 496Likes

Sorry bloemen64, ik bedoelde dat ik het dapper vind van @Ronald Ziggo  om die mededelingen te doen.

Uitgelicht topic