Werking NEXT en suggesties

• 26 december 2019
  • 36 Reacties
  • 648x Bekeken

Toon eerste bericht

36 Reacties

Reputatie 7

Ik was helaas even geveld, vandaar een late reactie.

We hebben de meeting inmiddels gehad. Daaruit zijn drie dingen naar voren gekomen.

Als eerste, we willen de openbare updates zeker delen! Er wordt nu al informatie gedeeld omtrent de software updates (in dit topic). We gaan kijken hoe we dit kunnen verbreden (helaas mogen we bijna nooit informatie over een update plaatsen, vóór deze update uitgerold is).

Ten tweede, we hebben we ook besproken of het handig is om een algemeen/verzamel topic voor de Next issues te maken. We zijn erop gekomen dat dit niet de oplossing is vanwege de volgende redenen:

• Veel klanten zien een probleem en denken dat hun probleem precies hetzelfde is terwijl dat niet het geval hoeft te zijn. Daardoor krijgen we minder ‘juiste’ informatie en lossen we die problemen niet op. Daarmee is het dus geen wenselijke situatie voor zowel de klant als onze analyse van de problemen.

Voorbeeld: Stel dat we hier zeggen dat (ik noem even iets heel willekeurigs) er bekende issues zijn met opnemen. Een klant die niet kan opnemen omdat zijn Next niet verbonden blijkt met het internet, kan dan op deze melding stuiten en denken "oh, het is bekend. Moet Ziggo oplossen. Ik wacht af".  Vervolgens duurt het en duurt het, terwijl de klant heel snel gewoon geholpen kan worden

• Een tweede is, als we alle issues combineren wordt het een lange lijst van posts waar je niet makkelijk je issues in gaat vinden en die ook niet via Google goed gevonden wordt. We krijgen dus eerder een tegenstrijdig effect in de vindbaarheid van iemands probleem.

Daarmee is het veel belangrijker dat we individueel per topic reacties (duidelijkheid) geven. Dat we hierin soms scherper kunnen samenvoegen en/of doorverwijzen, daar zijn we het denk ik allemaal over eens. Hiervoor zijn we werkwijzes aan het verbeteren. Hier wordt dus doorlopend aan gewerkt. Overzicht is namelijk voor alle partijen hierin beter. 

Als laatste, we zijn wel van mening dat suggesties delen een goed idee is. Het is alleen niet handig om dit in 1 verzameltopic te doen. De kans is dan heel groot dat suggesties en ideeën veel door elkaar gaan lopen, waardoor niet alle suggesties de aandacht krijgen die ze verdienen. Dat is natuurlijk zonde!

Dus heb je een voorstel voor een nieuwe feature, zou je de menustructuur anders willen zien of heb je een top-idee voor een nieuwe app? Plaats deze dan als suggestie in de “deel je tip” categorie. Zo maak je het idee aan ons kenbaar en peil je meteen de mening van anderen hierover. 

Verder kom ik nog even (snel) terug op de specifiek in dit topic genoemde zaken voor de Next.

Gr,

Reputatie 7
Badge +7

Hallo @Ronald Ziggo mooi dat je weer terug bent. Bedankt voor de uitleg en resultaat van de vergadering.

Sommige antwoorden begrijp ik andere niet.

Zonder er verder op in te gaan zou ik voorstellen om.dan maar eens een handige user manual te maken. Daarin wordt dan uitgelegd hoe de onderdelen van de Next (zouden moeten) werken.

Wat de foutcodes betekenen.

Eventuele workarounds.

Wat de verschillende wazige keuzes bij video uitvoer en audio uitvoer doen.

Dat zou een gigantische hoeveelheid dubbele vragen voorkomen die ik dagelijks zie als nieuwe topics.

Bij het maken van de manual kom je er snel achter hoe verspreid de informatie hierover nu is. 

Zeker de "alles over . . ." Hoofdstukken zijn soms erg verouderd en niet up2date.

<removed> heeft geen zin.

Reputatie 7
Badge +12

Het nadeel van de complete issue lijst kan omzeild worden: door deze alleen in het gesloten deel te publiceren (evt als 2 lijsten, 1 voor live en 1 voor test software). Dan hebben in elk geval de insiders een duidelijk beeld!

Reputatie 7
Badge +7

Het nadeel van de complete issue lijst kan omzeild worden: door deze alleen in het gesloten deel te publiceren (evt als 2 lijsten, 1 voor live en 1 voor test software). Dan hebben in elk geval de insiders een duidelijk beeld!

Ik neem toch aan dat die info beschikbaar is. Zoniet, waar zijn we dan mee bezig om iets voor te stellen om te melden aan "iedereen" terwijl dat nu nog niet eens onder de testers bekend is.

Ik denk dan dat zo'n lijst er niet is.🤨

Waarom zou ik een verbeterpunt melden voor versie 4.19 terwijl 4.20 gescrapt is en binnenkort 4.21 komt en de software afdeling al met 4.22....4.25 bezig is. Totaal nutteloos voor mij om iets te melden dus. 

Sorry hoor ik zie het niet anders.

Reputatie 7
Badge +12

Natuurlijk is zo'n lijst er wel, Ziggo gebruikt een ticket systeem zoals elke andere software ontwikkelaar.

Reputatie 7
Badge +7

Zal wel een soort Jira zijn net als hier. Ik ga mijn tijd niet verspillen aan voorstellen of verbeteringen als die allang in gang gezet zijn of op de lijst staan.

Ook al zou ik dat nog een keer doen dan komt er als reactie dat die info onder NDA valt en er niets over gezegd mag worden.

Reputatie 7
Badge +12

Jij bent toch geen tester momenteel?

Reputatie 7
Badge +7

Jij bent toch geen tester momenteel?

Niet voor de Next. Dat hangt al 7 maanden ergens in een systeem. "Volgende week" moet nog steeds komen zeg maar.

Ik test wel iets anders waar je het niet over mag hebben. Volgens mij de langst lopende test ooit.

Heb je ook gemerkt dat die vervelende popup weg blijft. Is toch nog vrij snel gegaan😊

Reputatie 7
Badge +12

Ik doe alles op laptop dus had die popup niet.

Oh, die Ziggo tv app zeker? Zeg nou :pray_tone2:

Reputatie 7

Ok een update op de losse vragen in het topic welke ik nog niet op geantwoord had:

De volgende 4 zaken heb ik doorgezet als ‘feature requests’:

• Zo wil ik bv graag bij ‘bewaard’ altijd sorteren op ‘oudste’ maar dat kan ik niet vast instellen en moet dat iedere keer weer kiezen. 
  • Omdat we niet kunnen sorteren op zender nummers maar een eigen nummer krijgen na het maken van een faforietenlijst
    zie ik amper welke zender welke is in de tv gids. Ik moet dat zien te halen aan de piep kleine logo's.
    Zie liever een zender nr en zou daar ook op willen kunnen sorteren.
  • Als ik zenders zap dan begint de erste weer als ik aan het eind ben. Dat gebeurd niet in de TV gids helaas, moet ik eerst weer naar home.
    Ook hinderlijk dat het tv gids scherm een heel scherm doorschuift en niet regel voor regel.
  • Ik zou graag willen dat als ik de nextbox start deze begint op de zender van mijn keuze. Laats gebruikte zender.

Deze twee zijn al opgelost:

• Als ook de mededelingen dat ik niet betaald heb.
  • Ook merk ik dat bij het doorspoelen van reclame's de plaatjes niet meer synchroon lopen met de balk.

Deze drie zijn al bekend als issue:

• De omschrijvingen bij films zijn maar een klein stukje zichtbaar.
  • Thumbnails zijn inderdaad fout, als ze er zijn. Soms is de inhoud zwart.
  • Bij het (een stukje) doorspoelen van een opname vloog de uitzending spontaan in 1 sec naar het eind. Terug spoelen dan maar…. Hoppa in 1 seconde weer helemaal terug bij het begin, uitzending was niet meer te bekijken. Oplossing; Helemaal uit de menu's en de opname opnieuw starten (heel sporadish

Alleen een sub-vraag bij de eerste, bedoel je dat de omschrijving te kort is of dat een deel wegvalt buiten beeld?

Dan nog eentje waarvan we iets meer toelichting willen.

• Als ik een opname stop, later ‘verder kijk’ en daarna verwijderen wil, moet dat op een omslachtige wijze.
  • Via "verder kijken" mis ik ook de "verwijder" optie. Daardoor is het nut van verder kijken heel beperkt als je daarna alsnog door allerlei menu's moet om te verwijderen.

Bedoelen jullie in de balk onder de menu optie bewaard?

Als laatste: Het updaten van de box, welke je tijdens het tv kijken krijgt.

Deze zouden alleen moeten voorkomen als je langer dan 2 weken na een update nog niet de update hebt. Zet daarom de box wel BV savonds in standby mode.

Reputatie 7
Badge +7

@Ronald Ziggo 👍👍👍👍

Voor het verwijderen van een opname na "verder kijken" heb ik een workaround gevonden voorlopig.

Druk op de ... en kies info. Op dat scherm zit de optie "verwijderen". Is niet via de "terug" toets maar een andere toets. Evenveel stappen. De juiste oplossing is natuurlijk dat ook "terug" werkt zoals bij het normale afspelen via "bewaard".

Het is inderdaad verder kijken via de balk. Ga je daarna terug dan zit je in het oude menu. Je hebt dan geen kans gehad om de opname te verwijderen.

Bedankt voor de info.

Reageer