Simon1979

Level 9
  • 364Posts
  • 7Oplossingen
  • 53Likes

Wens: Radio streamen vanuit Ziggo Go naar autoradio

Misschien voor de hand liggend, maar ik zou het fijn vinden als de Ziggo Go app ook radiozenders kan streamen naar de autoradio middels bluetooth met de bijbehorende informatie zoals zendernaam en artiestnaam/naam liedje. Dit kan ideaal zijn als alternatief voor mensen die nog geen DAB+ hebben in de auto, maar wel hun smartphone kunnen koppelen middels bluetooth. Je hebt dan niet alleen meer zenders dan DAB+, maar je kunt dit dan ook in Europa beluisteren! Leuk idee Mark Ziggo ?
9 Reacties 9
Anne H
Community Developer
Community Developer
  • 3866Posts
  • 225Oplossingen
  • 1576Likes
Alle ideen zijn leuk Simon1979! Ziggo GO heeft helemaal geen radiozenders, dus dit idee omvat nogal wat. Ik gebruik zelf apps van de radiostations zelf om radio te luisteren in de auto. Dat werkt prima! Ik ben benieuwd wat anderen van je idee vinden.
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
Ik zie daar veel in. Zeker wanneer Ziggo het analoge radiosignaal gaat uitzetten. Dan is het thuis erg handig om alle radiozenders uit je pakket te kunnen streamen via Bluetooth, Chromecast of Airplay.

Een DVB-C-radiotuner is natuurlijk wel aardig maar daarmee ontvang je alleen de zenders uit het ongecodeerde pakket.

Ziggo Go heeft als enorm voordeel dat de interface bekend is bij de klanten en dat alle zenders netjes op volgorde staan. Het zou prettig zijn wanneer er ook opties zijn als later beginnen met luisteren en terugluisteren. En natuurlijk doorgifte in zo hoog mogelijke bitrate.
Simon1979
Topicstarter
Level 9
  • 364Posts
  • 7Oplossingen
  • 53Likes
Ja, ik zie zelf inderdaad ook voordelen. Kan Ziggo mooi concurreren met DAB+. 😉

DAB+ heeft een gemiddelde bitrate van 96 tot 128 kbit, terwijl DVB-C op dit moment minimaal 256 kbit heeft en maximaal 384 kbit. Dit is dus een stuk hoger.

Verder is het bij de internetstreams van DAB+ heel irritant dat er steeds willekeurig reclame tussendoor komt. (www.digitalradio.nl)

Als Ziggo het radiosignaal van DVB-C dan gewoon 1 op 1 doorgeeft, dan is dit ook weer een extra voordeel t.o.v. DAB+. Inderdaad dan ook weer Chromecast support toevoegen voor thuis alsmede bluetooth voor o.a. streamen naar autoradio.

Verder zou het mooi zijn als de EPG of RDS informatie ook door Ziggo Go wordt weergegeven en gestreamd kan worden middels bluetooth.

Op deze manier ben je alleen afhankelijk van je databundel en niet meer van de DAB+ zendmasten. En radio streamen kost niet zoveel! (1 - 2 MB per minuut)

Meer mensen enthousiast en ideeën? 😉
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
Het gaat mij niet eens om het concurreren met DAB+. Dat is een techniek die ten dode is opgeschreven en zal worden ingehaald door het met hoge bitrates kunnen streamen via 5G en WiFi. Met een Ziggo Go radio app zijn we voorbereid op de toekomst.
Simon1979
Topicstarter
Level 9
  • 364Posts
  • 7Oplossingen
  • 53Likes
Het gaat mij ook niet zo zeer om het concurreren met DAB+ hoor, maar Ziggo moet natuurlijk wel het nut ervan inzien, vandaar dat ik het eventjes aangeef. 🙂
Maar inderdaad, dan zijn we voorbereid op de toekomst.
Ik denk dat een mooie aanvulling is.
Dus Ziggo, wat vinden jullie er van?
Hoeft wat mij betreft niet in een aparte app, maar kan gewoon in de huidige. 🙂
Ronihd

Level 18
T.E.A.M.
  • 8181Posts
  • 311Oplossingen
  • 3210Likes
Simon1979 wrote:
Het gaat mij ook niet zo zeer om het concurreren met DAB+ hoor, maar Ziggo moet natuurlijk wel het nut ervan inzien, vandaar dat ik het eventjes aangeef. 🙂
Maar inderdaad, dan zijn we voorbereid op de toekomst.
Ik denk dat een mooie aanvulling is.
Dus Ziggo, wat vinden jullie er van?
Hoeft wat mij betreft niet in een aparte app, maar kan gewoon in de huidige. 🙂


Er zijn toch al tig radio stream apps ? je kan al de NPO zenders via een App en ook al andere , toegevoegde waarde dat ook in de Ziggo go app te laten plaatsvinden vind ik persoonlijk meer van hetzelfde
https://www.androidplanet.nl/apps/beste-internetradio-apps-voor-android/

https://www.iculture.nl/gids/radio-apps-iphone/
iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes
Het idee om alle radiozenders die bij je Ziggo-Abonnement horen ook in Ziggo Go op te nemen is dat je alle digitale radiozenders die je thuis kunt beluisteren ook onderweg kunt beluisteren of thuis makkelijk kunt streamen. Dus ook de zenders die alleen gestreamd worden.
erik1977

Level 2
  • 6Posts
  • 0Oplossingen
  • 4Likes

Dit zou zeker heel wenselijk zijn. Nu de zenders digitaal zijn zou het eigenlijk heel logisch zijn als je die zenders waarvoor je dus ook voor doorgifte betaald kan streamen naar een ander device, net als dat nu met beeld al wel het geval is. Met een andere apps krijg je juist weer reclame tussendoor of aan het begin. 

Johan4

Level 3
  • 13Posts
  • 1Oplossingen
  • 4Likes

Top idee

ik zie allerlei antwoorden hierover  o.a.  dat er alternatieven zijn zoals spotify en deezer.  Er zijn toch ook alternatieven voor ziggo ??   
Analoog is van de kabel  dus ik moet andere Apparatuur aanschaffen of de televisie de

hele dag aan laten

Ik ben ervan overtuigd dat er heel

veel mensen erg blij mee zullen zijn 

Uitgelicht topic