stevienieuw

Level 9
  • 352Posts
  • 7Oplossingen
  • 69Likes

Waarom geen makkelijker (en kloppend) menu voor films en series?

Misschien sta ik hierin alleen, maar ik vind het niet eenvoudig om te zoeken in het aanbod van Movies en series XL. Eerst moet ik weer die link vinden die @Be rt af en toe neerzet. Dan moet ik er achter zien te komen hoe lang ik de serie nog kan bekijken. En ik heb vaak geen idee van het nieuwe aanbod. Nu zie ik dat ‘his dark materials’ wordt aangeprezen, dus ga ik via Berts link  naartoe, maar dan staat er weer niet bij tot hoe lang deze nog te bekijken is. Ik ben nu met Lost bezig, dat duurt nog wel even, moet ik vlug tussen door ‘his dark materials’ gaan kijken? Krijg er een haast gevoel bij, dat je alles snel moet afraffelen om niets te missen. Dat is niet fijn.

Zoek ik op Vikings staat erbij dat seizoen 1 nog te zien is tot 31 augustus 2019, maar kijk ik op mijn On Demand is hij gewoon te zien?

Met andere woorden, het is  een rommeltje, als ik in de zoekfunctie een titel invoer, krijg ik allemaal verwijzingen waar ik niets aan heb.

Nu komt mijn tip: Zet er iemand op die hier een mooie makkelijke catalogus van maakt voor mensen die movies en series in hun pakket hebben,  iemand die alles bij houdt en zorgt dat de data kloppen. Dit lijkt me geen tip die onuitvoerbaar is, dit is te doen! Ik neem aan dat jullie movies&series levend willen houden, maak er dan ook een mooie site voor. Als je geen idee hebt hoe dat te doen, kijk even op Netflix, allemaal  vakjes waar je dan met je cursor overheen gaat en de boel klapt uit op afleveringen. Dus je hoeft niet zelf het wiel uit te vinden. En ook niet een berichtje in de community waarin wordt vermeld wat er binnenkort niet meer is, want die klopt vaak ook niet en dan moet iemand van de community Lycke weer tippen dat het niet klopt en dan komt Lycke weer met ‘sorry, zal het veranderen’.  Dat vind ik zo amateuristisch voor zo’n groot bedrijf, echt raar.

Ik zou het heel erg waarderen als een van de moderators hier op zou kunnen reageren bijv.

@Lycke Ziggo? Om mijn tip door te geven aan iemand die de macht heeft zo iemand in te huren.

3 Reacties 3
Alex
Community Moderator
Community Moderator
  • 8992Posts
  • 1059Oplossingen
  • 4003Likes

Geen Lycke, wel Alex - ik hoop dat dat ook mag deze keer 😉

Zonder gekheid: Een absoluut goed en logisch voorstel en statement, @stevienieuw. De catalogus en zoekfunctie zijn inderdaad al enige tijd een onderwerp van gesprek. De online catalogus (hier te vinden), was voorheen ook erg matig ingericht met onder andere rare categorieën of missende titels. Inmiddels hebben we deze al in een nieuw jasje gestopt en kun je een stuk eenvoudiger filteren op de betreffende pagina. Ook de informatie over een serie of film (denk aan een aantal afleveringen) proberen we nu up-to-date te houden.

De zoekfunctie kan ik beamen. Dit werkt niet altijd even goed, vooral bij Ziggo Go zelf krijg je soms onhandige en onlogische resultaten. Dit is bekend en hopen we in de toekomst te verbeteren. 

 

Dan de datum, dat is een lastige. Het is ons uiteraard ook opgevallen dat deze bij een groot deel van de titels ontbreekt. De precieze reden durf ik je niet te geven, maar ons vermoeden hier is dat in veel gevallen een periode wordt verlengd (wat betreft de rechten). Dat zou betekenen dat we mensen juist niet op de kast willen jagen met een vroegere datum, als deze tóch langer beschikbaar blijft. Ten overvloede; houd toch altijd Lycke’s topic in de gaten met de ‘laatste kans’.

 

Tijdens het typen kwam ik er achter dat we twee soorten pagina's hebben, waarbij eentje niet meer geüpdatet wordt (zoals inderdaad Vikings). Ik ga hier direct achteraan, want hier lijkt alle content te zijn blijven staan (ook wat niet meer online staat of met oude data). Ga je via de zoekfunctie rechtsbovenin of via Google, dan kom je op deze oude pagina's uit. Ga je via de catalogus via mijn eerder genoemde link, dan kom je op de nieuwe uit. Bedankt in ieder geval voor alle feedback!

stevienieuw
Topicstarter
Level 9
  • 352Posts
  • 7Oplossingen
  • 69Likes

@Alex Ziggo Hartelijk dank voor je reactie (prima dat jij het bent hoor ) Fijn dat mijn voorstel en opmerkingen serieus worden genomen. Ik zal je link bij mijn bladwijzers stallen.

Wat betreft het niet weten tot wanneer een film of serie beschikbaar blijft, zou je ook nog kunnen denken aan: “in ieder geval beschikbaar tot”, dan heb je als kijker toch wat houvast.

Maar goed, ik begrijp dat er aan wordt gewerkt en dat vind ik al prettig om te lezen. En ik zie dat jullie wat goede series hebben aangeschaft. Vooral de handmaids tale is een echte aanrader! (ik heb hem al op Belgie gezien, maar ga misschien nog een keer kijken).

Flitskikker

Level 10
  • 486Posts
  • 17Oplossingen
  • 549Likes

@stevienieuw 

Over de beschikbaarheidsdatums, misschien kun je dit eens proberen. 🙂

https://community.ziggo.nl/movies-series-143/userscript-beschikbaar-tot-bij-films-en-series-op-ziggo...

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic