Vraagje over Next tv gids

• 29 juli 2019
  • 1 Reactie
  • 122x Bekeken

Reputatie 2
Laat me beginnen met te zeggen dat de Next gids een ware verademing is na de Horizon gids...! Heerlijk snel en zo! Maar ik had wel twee puntjes waar misschien nog naar gekeken kan worden.

Ten eerste: de tijdsbalk verspringt de hele tijd. Ik weet niet precies wat het idee erachter is en hoe de gids is ingedeeld maar alles is in ieder geval niet ingedeeld op tijd. Daarmee bedoel ik dat de plek waarop bijvoorbeeld het hele uur staat steeds verspringt. Soms staan het hele uur een beetje rechts van de zender iconen, soms staat een een heel eind naar rechts vanaf de zendericonen en soms, nogal lastig, staat het hele uur áchter de zendericonen... Het is een beetje lastig uitleggen, haha, maar hopelijk begrijpt men wat ik bedoel. 😉

Hoe dan ook, soms is het wat lastig te zien wat op een gewenste tijd begint: het zou handiger zijn als het hele of halve uur een vaste plek hadden op het scherm zodat je de hele tijd hetzelfde tijdsgevoel hebt. Ik heb nu regelmatig dat de tijd die ik wil bekijken of een wat lastige plek zit waardoor je even moet zoeken of dat je heel veel info op een smalle plek hebt (omdat aan de linkerkant alle info van de tijd ervoor in elkaar gepropt staat). Nogmaals, lastig uit te leggen...

Ten tweede: als ik naar links en rechts ga, verspringt alles per programma maar ook per pagina. Ook weer lastig uit te leggen, haha, dus een voorbeeld: gisteravond was Zomergasten op tv. Dat is een lang programma en dus beslaat het op de gids bijna drie pagina's. Als ik Zomergasten selecteer en naar rechts ga om te zien wat er na komt, krijg ik niet meteen het volgende programma te zin maar de volgende pagina waarop Zomergasten nog steeds geselecteerd is. Ga ik verder naar rechts dan is nog steeds Zomergasten geselecteerd! Pas op het moment dat het volgende programma in beeld is, kan je 'm selecteren. (Volgt iemand me nog?)

Mijn suggestie zou zijn: als je naar links of rechts gaat, ga je METEEN naar het vorige/volgende programma, ook al sla je daarmee een paar pagina's over. Scheelt soms een hoop geklik. En lijkt me ook logischer.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, start dan een nieuw topic.

1 Reactie

Reputatie 7
Het is goed te volgen wat je bedoelt en je draagt terechte tekortkomingen aan. Het kan echt soepeler en je bent niet de eerste die dat vindt.