Vraag

VQ box - slimme uitvinding voor slechtzienden

• 25 september 2020
  • 1 reactie
  • 74 keer bekeken

Ik had al vaker geklaagd over de ondertiteling, witte achtergrond, en de te kleine letters.

Een slim bedrijf heet dus kennelijk wel geluisterd naar de mensen in het land en maakt een VQ box, welke erg veel opties heeft om voor slechtzienden  de achtergrond te veranderen, en de tekst grootte.

Helaas is het kastje erg kostbaar ( over de 400.)

Wat ik me dus steeds weer af vraag is waar om Ziggo dit niet had kunnen bieden, Immers zijn de abonnementen al duur genoeg en het meest belangrijke: Ziggo onderschat het aantal ouderen die gewoon geen tekst kunnen lezen….en zeker niet wit op wit.

1 Reactie

Reputatie 6
Badge +8

Ik had al vaker geklaagd over de ondertiteling, witte achtergrond, en de te kleine letters.

Een slim bedrijf heet dus kennelijk wel geluisterd naar de mensen in het land en maakt een VQ box, welke erg veel opties heeft om voor slechtzienden  de achtergrond te veranderen, en de tekst grootte.

Helaas is het kastje erg kostbaar ( over de 400.)

Wat ik me dus steeds weer af vraag is waar om Ziggo dit niet had kunnen bieden, Immers zijn de abonnementen al duur genoeg en het meest belangrijke: Ziggo onderschat het aantal ouderen die gewoon geen tekst kunnen lezen….en zeker niet wit op wit.

Ik ben zelf nagenoeg doof en verwacht niet dat Ziggo voor mij apparatuur levert om beter te kunnen horen. Diverse apparaten in huis (koptelefoons, hoortoestellen met audio streamer, bluetooth transmitters, etc.).

Voor een deel van de kosten kun je een aanvullende zorgverzekering nemen. Uiteraard zitten aan een groot aantal apparaten hoge eigen bijdragen, hiervoor moet je bij de politiek zijn. 

Reageer