RedBullRody

Level 2
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 8Likes

Uitzetten/aanzetten Mediabox Next via Google Home Assistant op Sonos ARC

Daar ik veel berichten van een jaar (of langer) terug zie, nog een keer de vraag:

Via mijn Sonos ARC, kan ik Google Assistent gebruiken om de TV aan en uit te zetten, evenals volume etc.. De Next box gaat echter niet mee aan/uit. Is dat (inmiddels al) mogelijk?
Via de rode knop op de Next afstandsbediening werkt dit nl wel samen, dus lijkt mij het niet heel moeilijk dit ook via de Assistent te regelen.

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Hey @RedBullRody

Allereerst, welkom op de Community en top dat je zelf al in de topics bent gedoken op zoek naar het onderwerp waar je informatie over wilt. Het verzoek om de Mediabox Next te kunnen bedienen met Google Home zien we inderdaad al een tijdje. Op dit moment is het nog niet mogelijk. Of het in de toekomst komt kunnen we helaas niet met zekerheid zeggen. Ik zet je topic daarom in het forum ‘Deel je tips en suggesties’ zodat andere gebruikers kunnen laten weten wat ze hiervan vinden. Dankjewel voor het maken van je topic zodat dit onderwerp weer up to date is! 

Bekijk in context

5 Reacties 5
Mariska
Community Developer
Community Developer
  • 5739Posts
  • 596Oplossingen
  • 3331Likes

Hey @RedBullRody

Allereerst, welkom op de Community en top dat je zelf al in de topics bent gedoken op zoek naar het onderwerp waar je informatie over wilt. Het verzoek om de Mediabox Next te kunnen bedienen met Google Home zien we inderdaad al een tijdje. Op dit moment is het nog niet mogelijk. Of het in de toekomst komt kunnen we helaas niet met zekerheid zeggen. Ik zet je topic daarom in het forum ‘Deel je tips en suggesties’ zodat andere gebruikers kunnen laten weten wat ze hiervan vinden. Dankjewel voor het maken van je topic zodat dit onderwerp weer up to date is! 

mharst

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Ik zou ook graag de mogelijkheid zien om via Google assistent de mediabox te kunnen bedienen.

sivi

Level 1
  • 5Posts
  • 0Oplossingen
  • 3Likes

Best jammer dat ziggo  mensen dwingt om aparte apparaten te kopen om je tv te kunnen bedienen, zo wijken ze van de standaard af. De goedkoopste manier van Google laten ze links liggen en bieden ze een assistent van logitech wat begin prijzen 100 euro zijn. Best jammer en totaal geen keuzevrijheid.

DaanSchenkel

Level 1
  • 2Posts
  • 0Oplossingen
  • 0Likes

Als je deze functie graag wil hebben zou ik de google chromecast met google tv aanschaffen, hij heeft gewoon ziggo go en is volledig te besturen met de assistant

 

Hij komt binnenkort in Nederland.

AdrieK

Level 2
  • 12Posts
  • 0Oplossingen
  • 1Likes

Hoi Ziggo, jullie weten dat het 2021 is toch?

Uitgelicht topic