Simon1979

Level 9
  • 364Posts
  • 7Oplossingen
  • 53Likes

Uitbreiden Kabel TV met SD zenders

@Lycke Ziggo

Steeds vaker komt het voor dat bij zenderwijzigingen de SD variant in het Kabel TV abonnement wordt opgenomen zoals het geval bij Spike, RTL Z en FOX. En Cartoon Network is nu ook met de SD variant in het Kabel TV abonnement gezet? De HD varianten worden dan opgenomen in het TV Standaard / Movies en Series XL abonnement of de SD variant als er geen HD variant voorhanden is. (Family7, ONS, NPO Extra).

Daarom mijn vraag of jullie dan ook de andere SD varianten kunnen toevoegen aan het Kabel TV abonnement als er ook een HD variant van beschikbaar is. Het gaat o.a. om SBS 9, History, 24Kitchen, XITE, REVOLT, Vice TV en ID. Dan kunnen we die ook op de slaapkamer kijken zonder smartcard / CI+ module 😉

Wellicht dat je dit intern kunt doorgeven?

Alvast bedankt!

8 Reacties 8
Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes

Ik stuur even een tag naar @Lycke Ziggo 

 

succes!

Simon1979
Topicstarter
Level 9
  • 364Posts
  • 7Oplossingen
  • 53Likes

@Willem-A bedankt! Blijkbaar had ik niet goed gedaan. 😉

Simon1979
Topicstarter
Level 9
  • 364Posts
  • 7Oplossingen
  • 53Likes

O, van het weekend was Cartoon Network nog ongecodeerd in SD te ontvangen, maar is nu weer verdwenen? Maar goed, de vraag blijft hetzelfde.

Willem-A

Level 1
  • 14718Posts
  • 479Oplossingen
  • 2790Likes
Simon1979 wrote:

@Willem-A bedankt! Blijkbaar had ik niet goed gedaan. 😉

Geeft niets. Moet je ook maar net even weten. Maar zij of een ander zal s.s.m. reageren. 

Lycke
Community Moderator
Community Moderator
  • 14027Posts
  • 1177Oplossingen
  • 6122Likes

Hey @Simon1979 . Welkom hier! 

Ik kan de suggestie/wens natuurlijk altijd doorgeven, dus dat doe ik gelijk! Persoonlijk heb ik (uiteraard) niet de mogelijkheid de abonnementen zomaar aan te passen. Wie weet wordt het opgepakt! 

Simon1979
Topicstarter
Level 9
  • 364Posts
  • 7Oplossingen
  • 53Likes

@Lycke Ziggo dank je wel! Zou idd fijn zijn als dit wordt opgepakt. 😉

Ik zou niet weten waarom zowel een SD als HD variant gecodeerd zou moeten zijn van een zender, vandaar mijn vraag. Afwachten dus.

Simon1979
Topicstarter
Level 9
  • 364Posts
  • 7Oplossingen
  • 53Likes

@Lycke Ziggo : weet je ook wat de reactie van je collega's was n.a.v. bovenstaande suggestie? Ben wel benieuwd namelijk.

iMark

Level 16
  • 1859Posts
  • 141Oplossingen
  • 715Likes

Ik kan me voorstellen dat het commercieel gezien helemaal niet interessant is meer zenders (in SD) aan te bieden in het niet-gecodeerde pakket. Het verschil met het duurdere gecodeerde pakket (TV Start) wordt dan kleiner en er is minder reden voor klanten om voor het duurdere pakket te kiezen.

Ik hoor van veel mensen en instellingen dat ze blij zijn met het ongecodeerde basispakket. Dit overblijfsel uit het UPC-tijdperk maakt het overstappen van analoog naar digitaal heel eenvoudig. Je hebt alleen een tv met DVB-C-ontvanger nodig. Toen wij in 2012 naar een Ziggo-gemeente verhuisden was de enige mogelijkheid om naar BBC 2 te kijken om een digitaal abonnement met smartcard te nemen. BBC 2 was toen al uit het basispakket van het toenmalige Ziggo verdwenen. 

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic