Titels bij opname programmering

• 12 november 2018
  • 4 Reacties
  • 585x Bekeken

Ik constateer dat de titels van een film of een programma niet altijd worden weergegeven in de lijst 'Geplande opname' en de lijst 'Mijn opnames'. Wanneer dit het geval is ? Als ik een opname instel en daarbij meteen een latere eindtijd meegeef ( ivm evt uitloop van de uitzending ). Voor de volledigheid, het maakt daarbij niet uit als ik de film/het programma kies via de zoekopdracht of via de TV-gids. Ik gebruik vooralsnog een workaround door na het instellen vd opname eerst te bevestigen en daarna via 'Geplande opname' de eindtijd aan te passen. Kom er dus wel uit maar dit is vast niet zo bedoeld 😉

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, stel dan je vraag in een nieuw topic.

4 Reacties

Hi RaymondT. Leuk dat je je hebt aangemeld voor de Community, welkom! Ik snap jouw beredenering en om makkelijk een opgenomen programma terug te vinden, is dat makkelijker op titel dan op zender.

Wanneer je een extra tijd toevoegt aan een programma, neem je dus ook een gedeelte op van een ander programma. Dit kan 5 minuten zijn, maar ook een uur bijvoorbeeld. 1 opname kan daardoor meerdere programma's bevatten. Daarom noteert de mediabox de zender in plaats van het programma, omdat het programma waar jouw opname om gaat niet duidelijk is op zo'n moment.

Gelukkig heb je al een goede workaround gevonden, waardoor je je opnames toch makkelijk terug kan vinden. Ik heb je topic daarom in de categorie 'Deel je tip' gezet, zodat andere Mediabox XL gebruikers dit ook kunnen lezen.
Dank voor je reactie Marianne 🙂 Ja zover was ik ook gekomen, de reden dat de mediabox de zender aangeeft ipv de naam vh programma. Nochtans, het leek mij vrij logisch dat de mediabox ondanks dat er een deel van een volgend programma mee word opgenomen de naam van het gekozen programma aanhoud, simpelweg omdat je dat programma zelf gekozen hebt en de naam van dat programma je derhalve veel meer zal zeggen. Volgens jouw redenatie zou de naam ook moeten verdwijnen als ik achteraf de eindtijd aanpas, dat gebeurt gelukkig niet. Wat ik bedoel te zeggen, waarom niet in beide gevallen hetzelfde ? Dus in beide gevallen OF de zender OF de naam vh programma
Ik ben het met je eens dat het voor de vindbaarheid beter is om de titel van het programma te laten zien in plaats van de zender zelf. Ik ga het doorsturen naar het Product team, zodat zij deze tip kunnen meenemen. Of het (technisch) haalbaar is, laat ik aan hen over.

Wanneer er extra tijd voor of na wordt opgenomen, maakt de mediabox er een soort handmatige opname van. Hierdoor wordt de opname niet meer gelabeld aan een specifiek programma met een specifieke tijd vanuit de TV Gids. Maar goed, dat is hoe het functioneel werkt. Of het gebruiksvriendelijk is, is een tweede 😉
Dank, ik ben al blij dat het jullie aandacht heeft 🙂