Rene F

Level 10
  • 491Posts
  • 34Oplossingen
  • 131Likes

Stel je vraag: Banner met hint om het onderwerp van de vraag zo duidelijke mogelijk te maken

Hallo moderators,

 

Is het mogelijk de tekst bij “Stel je vraag”wat aan te passen ?

Nu staat er “Stel je vraag aan andere ervaren klanten door hier een topic te openen.”

 

Ik wil voorstellen om het te veranderen in iets als:

Stel je vraag aan anderonderwerp e ervaren klanten door hier een topic te openen.

Wees in het zo duidelijk mogelijk, dan krijg je zo snel mogelijk antwoord

 

Ik ben een beetje afgehaakt met helpen bij vragen met onderwerp als “next”, "mediabox” of "ziggogo app” , omdat je steeds door moet klikken naar de vraag om uit te vinden wat nou eigenlijk de vraag is.

Als in het onderwerp staat - wat- dan het probleem is met bijvoorbeeld de "next”, dan weet ik in één keer of ik kan helpen of niet.

 

Groet,

René

Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes

Goedemorgen @Rene F,

Allereerst bedankt voor het openen van dit topic. Als je graag mensen wilt helpen maar de topic-titel weinig prijs geeft, is het super vervelend dat je de topics eerst door moet. Ik ben het met je eens dat je uit de oorspronkelijke titels lang niet altijd wat kan halen. Vanuit het moderatieteam doen we ons best de titelonderwerpen meer te laten passen bij het topic. Maar dit is natuurlijk in een later stadium dan dat jij de notificatie krijgt. 

De vraag is dus eigenlijk:  kunnen wij de TS motiveren om een beter passende titel te plaatsen bij het aanmaken van het topic? 

De vraag blijft natuurlijk ook of je dit van iemand kan verwachten die totaal geen technische achtergrond heeft. Ik ga deze vraag in ieder geval binnen het team voorleggen. Dankjewel voor jouw input, dit wordt heel erg gewaardeerd.

Bekijk in context

9 Reacties 9
RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Dat zal niet echt werken, het idee is goed,  toch de onderwerp regel moet kort en bondig zijn, die regel is soms veel te kort voor meer diepgang.  Zoals dit voorstel overkomt zou jij de tekst uit het vak voor de vraag in het onderwerp vak willen zien.

De eigenlijke vraag stel je in het vakje waar dit voor bedoeld is. Het is wel zo dat daar betere en duidelijkere omschrijvingen nuttig zijn. 

 

Rene F
Topicstarter
Level 10
  • 491Posts
  • 34Oplossingen
  • 131Likes

Ik zie veel vragen:

  • categorie Next, onderwerp Mediabox
  • categorie ZiggoGo, onderwerp ZiggoGo App

Sorry, ik ben geinteresseerd en wil helpen, maar ik heb meer te doen dan per dag vragen doorklikken omdat het onderwerp geen enkele indicatie geeft over wat het probleem is .Dus. 

 

Just saying 

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Meestal is er al veel tekst zichtbaar van de eigenlijke vraag.

Kan het onderwerp duidelijker ja soms wel.

Ik tik altijd op recent actief in geval van dit topic zie ik bijna de volledige tekst al. Ik hoef zelfs op een smartfoon nooit door te klikken.

 

MaxH

Level 17
  • 2765Posts
  • 104Oplossingen
  • 774Likes

Sowieso eerst de vraag m.b.t. de categorie naar boven verplaatsen, als eerste. En zolang die niet is geselecteerd, de rest blokkeren. Nu is het een vergaarbak van alles geworden. Ik bekijk het ook niet meer, veel te veel.

mathhein

Level 16
  • 1919Posts
  • 11Oplossingen
  • 1065Likes
MaxH wrote:

Sowieso eerst de vraag m.b.t. de categorie naar boven verplaatsen, als eerste. En zolang die niet is geselecteerd, de rest blokkeren. Nu is het een vergaarbak van alles geworden. Ik bekijk het ook niet meer, veel te veel.

 

Yep Max klopt eens ....

Rene F
Topicstarter
Level 10
  • 491Posts
  • 34Oplossingen
  • 131Likes

@RoWi. Ik zie veel te veel van dit soort vragen:

 

 

 

Als je nou een bannertje maakt wat een goede formulering van het onderwerp is, kunnen we proberen daar van af te komen....

RoWi.

Level 20
  • 18187Posts
  • 761Oplossingen
  • 6199Likes

Het ligt er aan hoe je de community benaderd, ik ga altijd  direct naar de community toe en bekijk de meest recente topics dan zie je wat ik poste.

Wat je nu post is een email notificatie van een categorie die je volgt, dat doe ik niet veel te veel, berichten in mijn emailbox. Daarmee komt je topic wel in een andere context als je het start bericht hier meteen mee had aangevuld had ik heel anders gereageerd.

 

Doe eens wat voorstellen van goede formuleringen  

Vergeet niet dat we ook met niet technisch aangelegde digibeten te maken hebben, die het verschil niet eens weten tussen een modem en een router. 

Als de vraag een probleem met de Mediabox betreft is : Mijn mediabox werkt niet goed een prima onderwerp.

 

 

Sander
Community Developer
Community Developer
  • 2769Posts
  • 290Oplossingen
  • 2180Likes

Goedemorgen @Rene F,

Allereerst bedankt voor het openen van dit topic. Als je graag mensen wilt helpen maar de topic-titel weinig prijs geeft, is het super vervelend dat je de topics eerst door moet. Ik ben het met je eens dat je uit de oorspronkelijke titels lang niet altijd wat kan halen. Vanuit het moderatieteam doen we ons best de titelonderwerpen meer te laten passen bij het topic. Maar dit is natuurlijk in een later stadium dan dat jij de notificatie krijgt. 

De vraag is dus eigenlijk:  kunnen wij de TS motiveren om een beter passende titel te plaatsen bij het aanmaken van het topic? 

De vraag blijft natuurlijk ook of je dit van iemand kan verwachten die totaal geen technische achtergrond heeft. Ik ga deze vraag in ieder geval binnen het team voorleggen. Dankjewel voor jouw input, dit wordt heel erg gewaardeerd.

Rene F
Topicstarter
Level 10
  • 491Posts
  • 34Oplossingen
  • 131Likes

Iemand die kan inloggen op de Ziggo Community moet toch verder kunnen komen dan een topic met onderwerp "mediabox” ?  Echter, als de meerderheid happy is met zoals het is, prima.  Bedankt voor je antwoord..

E-mail notificaties
Aan Uit

Ontvang een update bij nieuwe reacties in dit topic.

Uitgelicht topic