Sony Bravia TV's, CI+ en storingen tegelijk met internet gebruik? Schakel LNA uit

  • 20 november 2016
  • 129 Reacties
  • 25579x Bekeken


Toon eerste bericht

129 Reacties

Reputatie 7
Badge +35
@Maus1975
Rode knop = on-demand = Interactieve TV met een CI+ met een smartcard.
Dit kan alleen in oud-Ziggo gebied als de TV hiervoor geschikt is en aangesloten is op het modem via Wifi of een UTP kabel.

Interactieve TV: Weet je niet zeker of je mediabox of CI+ Module wel interactief is? Dit zijn de interactieve mediaboxen en CI+ modules van Ziggo.
Ook ik had dit probleem met mijn sony kd-43XF8599. En ik heb het niet als ik tv kijk op het pace ziggo kastje via de hdmi aansluiting en ook niet met een andere tv, maar alleen als ik op de tv met de ci+ module keek. Omdat ik ook problemen met mijn internet verbinding had is de ziggo monteur meerdere keren langs geweest. Die had een te weinig/zwak signaal gemeten. En als het probleem met het signaal opgelost is dan zou het probleem met de tv met blokjes bij internetgebruik ook opgelost zijn. maar ik had de info hier op het forum al gelezen en wist dat het ziggo kastje geen probleem gaf dus mijn verdenking ging richting de tv. Uiteindelijk is de kabel vervangen en zijn de problemen van het internet wat telkens uitviel en te langzaam was opgelost. Maar dit loste het probleem met de storingen op de TV niet op. Ook LNA uitschakelen wat sony zelf ook aanbeveel loste het niet op (https://www.sony.nl/electronics/support/articles/00198413). Wat het wel oploste is een sper/HPF filter. Dit loste het probleem ook al op voordat de kabel in de straat vervangen was. En wat ook voor vrijwel 100% het probleem oplost is de recentste update van de tv: https://www.sony.nl/electronics/support/lcd-tvs-android-xf85xx_x85xxf_xf87xx-series/kd-43xf8599/downloads/00015794. Ik hoop dat iemand wat heeft aan dit bericht.
beetje off topic maar om dan toch even te reageren op Maus1975. Ik heb sinds een tijdje, maar zeker niet sinds november toen ik mijn sony kd-43xf8599 tv in gebruik nam dat die bij npo 1,2 en 3 zegt dat ik op de rode knop kan drukken. Ik heb dit sinds iets van 1 a 2 maanden. Ik denk dat de rode knop beschikbaar is gekomen door de https://www.sony.nl/electronics/support/lcd-tvs-android-xf85xx_x85xxf_xf87xx-series/kd-43xf8599/downloads/00015794 update die ik heb gedaan maar het kan ook zijn dat net rond dezelfde tijd ziggo iets heeft gedaan. maar als ik op de rode knop druk dan krijg ik de npo start app. Wel werkt het wat erg langzaam. Maar aangezien helaas de sony android tv geen ondersteuning heeft voor de npo start app, daarom vind ik het toch wel fijn dat je op deze wijze wel gebruik kan maken van de npo start app.

Ik woon trouwens in het voormalige upc gebied in zuidholland.
Ik kan bevestigen wat @Wesley123 zegt en dat het updaten van mijn Sony Bravia TV naar de nieuwste firmware het probleem met de blokjes (vooralsnog) heeft opgelost!

Mijn TV gaf aan dat ik de meest recente software update geinstalleerd had, maar de firmware bleek al ruim een half jaar verouderd. Van https://www.sony.nl/electronics/support/televisions-projectors/downloads heb ik de laatste firmware update gedownload en de stappen gevolgd om deze op mijn TV te installeren via een USB stick. Deze update bevat tevens de update naar Android 8.

Sinds het updaten van de firmware ondervind ik geen enkel probleem meer met een storend TV-signaal. Of ik nu internet via Wifi of bekabeld. Ook grote downloads leveren geen problemen op. Blij!

PS. Bij mij staat de LNA-optie gewoon aan en dit levert me een verbetering van het signaal-level op van 71 naar 84-86. Signaalkwaliteit blijft op 100. Het kan dus sowieso geen kwaad om met deze optie te experimenteren.

Reageer