Sony Bravia TV's, CI+ en storingen tegelijk met internet gebruik? Schakel LNA uit

  • 20 november 2016
  • 129 Reacties
  • 25815x Bekeken


Toon eerste bericht

129 Reacties

Ja hoor, hier ook alle blokjes gefikst. Net een nieuwe gecertificeerd Sony Bravia aangeschaft en een CI 1.3 module smit...alleen maar blokjes. Terwijl de horizon box het perfect doet. Na een helpdesk ronde nieuwe kabels ontvangen..hielp niets. Ging maar eens alle opties langs en kwam toen lna tegen. Geen idee wat het was en na zoeken kwam ik gelukkig op deze pagina terecht. Na het uitzetten kraakhelder beeld!! Ongelooflijk..ook dat de helpdesk blijkbaar niet hiervan op de hoogte is. Kortom, bedankt voor de tip!!
Reputatie 7
Badge +35
@JoostZiggo
Hoi Joost, je hebt Ziggo ☺ in je naam staan, dat is voorbehouden aan Ziggo medewerkers volgens de community huisregels ter herkenning van Ziggo moderators en andere Ziggo medewerkers:
https://community.ziggo.nl/de-ziggo-community-147/huisregels-van-de-ziggo-community-295

Er zal een Ziggo moderator waarschijnlijk contact met je opnemen om je naam aan te passen, dit kun je niet zelf meer.
Wow! Dat is nog eens goed gevonden, bedankt, de storingen zijn weg!
Ook ik wil dit bevestigen!!!!!!!!
weken lang aan het ergeren dat mijn nieuwe 4k van sony last had van blokkerig beeld, beeld totaal niet vloeiend, ruis en noem maar op. (met ci module) zelf ziggo klanten hulp kon het niet oplossen....
door wat te google, deze gouden tip tegen gekomen

1000x dank om dit te delen.
Hopelijk gebruikt ziggo deze tip ook voor dit probleem op te lossen voor klanten met het zelfde probleem.
Mijndert, je bent een held! Wij hebben net een super-de-luxe Sony tv gekocht en werden gek van de storingen in het beeld op bepaalde zenders. Dat is nu ik LNA heb uitgeschakeld heb helemaal weg! Ik was al van plan om een nieuwe coax-kabel te kopen en de plint er af te slopen...
SUPER GEVONDEN VAN JOU MIJNDERT!!!
Bedankt, net nieuwe Sony OLED en dan dit!!

Top ??
Reputatie 7
Badge +25
Staat er over LNA in- of uitschakelen en de consequenties daarvan dan niets in de TV-handleiding van Sony?
Ik heb even gegoogeld en zie de LNA-functie gewoon in de handleiding staan.
Reputatie 7
Badge +35
@Sjaak1410

Dank voor je tip, hier kunnen anderen ook weer verder mee.
Reputatie 7
Badge +35
@gusto_NL

Dank voor het delen van deze oplossing, daar kunnen andere klanten ook weer verder mee.
Reputatie 7
Badge +25
Van de week een Sony Bravia KD-43XE8099 TV gekocht i.v.m. ons 45-jarig huwelijk vandaag en kreeg dezelfde problemen.
De TV achter de versterker FRA-752N geplaatst en probleem voor 99% opgelost.
Aangezien ik het probleem voor 100% opgelost wil hebben heb ik tevens een filter M-HPF-85 besteld en ga ik bij binnenkomst plaatsen.
Misschien kom ik wel voor een vergoeding van Ziggo in aanmerking voor het filter, want het probleem wordt veroorzaakt door de Ziggo-modems en het modemdeel van de decoder XL, voorheen Horizonbox.
Bedankt voor deze oplossing, zelfde verhaal eerst blokjes en na uitzetten LNA geen enkel probleem meer. Bedankt.

SONY 4 K tv 2017
Reputatie 1
Ik heb een Sony KD55A1 en LNA uitgezet maar heb helaas elk uur blokken in beeld. Probleem is al sinds augustus vorig jaar. 4 keer een ziggo monteur bij geweest maar helaas geen oplossing. Morgen de zaak bij de geschillencommissie omdat er toch een oplossing moet komen. Heb van alles al zelf geprobeerd maar niks werkt.
Als iemand nog tips heeft dan sta ik daar voor open. Sony zegt het ligt aan Ziggo en Ziggo zegt ik weet het niet meer. Begrip voor alle partijen maar ik heb nog steeds blokken in beeld.
Reputatie 7
Badge +11
Hallo

Er zijn ook issues met de connectbox (als je die hebt tenminste) en een fra versterker. er moet dan een sperfilter tussen. Dat zou het probleem ook oplossen.

Teun
Reputatie 1
Sperfilter zit er tussen. Heeft helaas ook niet geholpen. Die witte connectbox heb ik dat klopt. FRA versterker? dat weet ik niet wat dat precies is. Maar heb er wel een versterker tussen zitten
Reputatie 7
Badge +11
Waar heb je de sperfilter gemonteerd?? deze moet op de ingang van de versterker.

Teun
Reputatie 1
Deze is door een monteur geplaatst op de uitgang van de tv op de versterker. Hij zei als hij hem op de ingang zou doen dan zou de Horizonbox niet meer werken.
Reputatie 1
Ik zit in regio Groningen. Filter is geplaatst door een niet Ziggo monteur. Dit omdat deze zaak bij de geschillencommissie ligt en Ziggo niks meer doen wil.
Maar ik ga het filter morgen verplaatsen. Kan ik nog meer dingen doen? Versterker is retour geschikt.
Reputatie 7
Badge +11
Ik zou dit eerst eens proberen. Wie niet waagt, die niet wint.

Hoor graag hoe het afgelopen is.

vr gr Teun
Reputatie 1
Even wat extra informatie. Ik heb een FRA725 versterker. De connectbox staat in bridge mode en heb daar een Netgear Nighthawk R7000 router op aan gesloten. De AOP zit in de woonkamer. En alle kabels zijn vervangen door een Ziggo Monteur samen met het AOP en de versterker.
Reputatie 7
Badge +11
Hallo

duidelijke info. Goede versterker. Sperfiter dus even op de ingang zetten en afwachten.

we horen het wel.

Teun
Reputatie 7
Badge +25
Hallo

duidelijke info. Goede versterker. Sperfiter dus even op de ingang zetten en afwachten.

we horen het wel.

Teun

Hallo @Teun,
Ik heb zo'n filter vorige week besteld bij de lokale Expert winkel, hun leverancier kent het filter niet en zoekt nu verder.
Vorige week bij Expert een Sony tv gekocht en begon bij mij ook de ellende.
Reputatie 7
Badge +11
Hallo @N.N.

Het filter heb ik via een andere weg. Ik heb nog wel een liggen. Deze kan ik wel even bekijken en de nummers noteren. Volgens mij heeft een leverancier van expert ze gewoon op voorraad.
Als je wilt wil ik dus wel even voor je kijken.

Teun
Reputatie 1
@Teun Is er ook een manier om de storing op te wekken? Zo kan ik sneller testen wat wel werkt en wat niet werkt. Heeft het trouwens nog nut om hierover contact op te nemen met Sony?
Reputatie 7
Badge +25
@Teun Is er ook een manier om de storing op te wekken? Zo kan ik sneller testen wat wel werkt en wat niet werkt. Heeft het trouwens nog nut om hierover contact op te nemen met Sony?
Hallo @grizzler,
intensief gaan internetten, want dan treedt de storing het meest op omdat het door het modem veroorzaakt wordt. Geen of weinig internet, zo goed als geen storing.
Nu ik de FRA752N er tussen heb geplaatst is de storing grotendeels weg, maar zit nu nog op het bestelde filter te wachten, want ik wil het 100% weg hebben.
Ik ben wel niet Teun, maar heb ook met de problematiek te maken sinds een week nu ik een Sony TV heb, daarvoor nooit last gehad.
Reputatie 1
Dat geeft niet @N.N. Alle hulp is welkom. En als we mekaar kunnen helpen dan is dat super. https://www.bol.com/nl/p/braun-telecom-retourband-sperfilter-m-hpf-85/9200000079731211/ dat is de sperfilter die je moet hebben trouwens. Ik ga eens proberen die storing op te wekken. Maakt het nog uit of het WIFI verkeer is of LAN verkeer?

Reageer